اندروید 12 قرار است با تغییرات ظاهری بسیاری ارائه شود و امکانات و تنظیمات آن نیز تغییراتی اساسی را به خود ببیند. در این میان گوگل 6 ویژگی تازه معرفی کرده است که قرار است تابستان امسال در اختیار دستگاه‌های اندرویدی قرار بگیرد. این ویژگی‌ها برای اندروید 12 بوده و تنها دستگاه‌هایی که قرار است به روزرسانی مورد نظر برایشان ارائه شود، امکان استفاده از آن‌ها را خواهند داشت.

قابلیت‌های جدید هم برای بهتر کردن تجربه‌ی کاربری از موبایل ارائه شده و هم به شما برای بیان راحت‌تر احساساتان کمک خواهد کرد. اما بیایید یک به یک، نگاهی بندازیم به 6 ویژگی جدید اندروید:

  1. ستاره دار کردن پیغام‌ها و قابلیت‌های بهتر در Emoji Kitchen

برای این که راحت‌تر بتوانید پیغام‌های مهم خود را پیدا کنید، اندروید از این پس امکان ستاره دار کردن پیغام‌ها را به شما می‌‌دهد. به این ترتیب به راحتی می‌توانید پیغام‌هایی که هر بار باید به آن‌ها برگردید را به سادگی پیدا کنید. برای این کار کافی است روی هر پیغام لمس طولانی داشته و روی آیکون ستاره بزنید.

همچنین گوگل قابلیت‌هایی را به Emoji Kitchen‌ در Gboard ‌اضافه کرده تا بهتر بتوانید احساسات خود را با استفاده از ایموجی‌ها، در پیغام‌هایی که می‌فرستید، ابراز نمایید.

  1. هشدار زلزله به کشورهای بیشتری می‌آید

گوگل در بلاگ The Keyword اعلام کرده است که در نسخه‌ی جدید اندروید، سیستم هشدار زلزله به کشورهای خیلی بیشتری از جمله ترکیه، فیلیپین، قزاقستان و … خواهد آمد. این کمپانی قصد دارد در کشورهایی که زلزله‌خیز تر هستند، این قابلیت را گسترش دهد. این سیستم دستگاه شما را به یک لرزه سنج کوچک بدل می‌کند و وقتی اطلاعات لرزه‌ها به صورت جمعی بالا برود و وقوع زلزله نیز تایید شود، هشدار مخصوص روی صفحه به نمایش در خواهد آمد.

  1. اندروید باهوش‌تر و با قابلیت‌های شخصی‌سازی بهتر

اندروید اعلام کرده که تنظیمات بیشتری برای شخصی‌سازی بخش‌های مختلف اندروید در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بخش فایل‌های صوتی و تصویری قرار است دارای برگه‌های مختلف شود تا خیلی راحت‌تر بتوانید محتوای مورد نظر خود را پیدا کنید، دکمه برگشت به بالا در صفحات گنجانده می‌شود و خیلی قابلیت‌های دیگر که همگی می‌توانند کاربری شما از موبایلتان را راحت‌تر و سریع‌تر کنند.

  1. فرمان‌های صوتی متنوع‌تر

شما می‌توانید با گفتن عبارت Hey Google فرمان‌های صوتی مختلف بدهید که شامل رفتن به برنامه‌های مختلف و همچنین وارد شدن به بخش‌هایی خاص از برنامه‌هاست. برای مثال با گفتن Hey Google, check my miles on Strava، در برنامه‌ی Strava می‌بینید که چند مایل طی کرده‌اید. این قابلیت از طریق shortcuts اداره می‌شود و شما می‌توانید فرامین بیشتری را نیز به آن اضافه کنید.

  1. ویرایشگر عکس بهتر

جدا از این که در اندروید 12 شما قابلیت‌های خیلی بیشتری در برنامه‌ی ویرایش عکس پیش‌فرض سیستم عامل خواهید داشت و برای مثال می‌توانید از استیکرها یا خیلی چیزهای دیگر در عکس استفاده کنید، می‌توانید اسکرین‌ شات‌هایی را که می‌گیرید را نیز در لحظه ویرایش کرده و سپس ذخیره یا منتشر نمایید. به طور کلی به نظر می‌رسد، بخش ویرایش عکس در اندروید 12 قرار است خیلی جذاب‌تر از گذشته باشد.

  1. تنظیمات بهتر حریم شخصی

یکی دیگر از چیزهایی که در مورد اندروید 12 تایید شده است، تنظیمات خیلی بیشتر در بخش حفظ حریم شخصی و امنیت است تا شما بتوانید کنترل کاملی روی تمامی برنامه‌های گوشی خود داشته باشید و از این نظر خیال خود را راحت کنید. همچنین برای نظارت بر عملکرد برنامه‌ها، گزینه‌هایی همچون دسترسی آن‌ها به امکانات گوشی همچون میکروفون و دوربین در 24 ساعت گذشته گنجانده شده تا اگر چیز مشکوکی مشاهده کردید، دسترسی برنامه‌ی مورد نظر را محدود نمایید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *