احتمالا تا کنون عکس‌هایی را دیده‌اید که تمام آن‌ها سیاه سفید است جز یک قسمت کوچک؟ این ترفند باعث می‌شود به محض دیدن عکس چشم‌های شما به قسمت رنگی معطوف شود. این روش در اطلاح Coloring Selective  نامیده می‌شود و برای ساخت کارپستال و عکس‌های آتلیه‌ای بسیار محبوب و پرطرفدار است. اگر از علاقه‌مندان به عکاسی و ترفندهای ویرایش عکس هستید می‌توانید با روشی ساده این کار را روی عکس‌هایتان پیاده کنید. ما این شیوه انجام این کار را در برنامه Snapseed بر روی دو سیستم‌عامل اندورید و سیستم عامل iOS آموزش خواهیم داد.

دانلود این برنامه : اندرویدiOS

قسمتی از عکس را برای رنگ کردن انتخاب کنید

انتخاب یک رنگ می‌تواند برای جداسازی موضوع عکس کمک شایانی به شما بکند. برعکس چیزی که به نظر می‌رسد کنتراست رنگ بر روی عکس سیاه سفید آنقدرها پیچیده نیست و تنها با چند کلیک ساده می‌توانید چیزی که می‌خواهید را انجام دهید. Adobe Photoshop از ماسک استفاده می‌کند ولی Snapseed نیز یک رویکرد مشابه اما آسان‌تر را ارائه می‌دهد. بیایید با انتخاب یک عکس در Snapseed شروع کنیم.

شما می‌توانید عکس را با دیگر ابزارهای ویرایشگر تصویر در Snapseed مانند Tools > Tune Image هم ادیت کنید. بیایید مراحل را دنبال کنیم:

۱- بر روی Tools > Black & White کلیک کنید.

شما می‌توانید برای ویرایش عکس از ۶ افکت و همچنین finetune های مختلف ( بر روی آیکون Tune کلیک کنید) استفاده کرده و فیلتر مورد نظر را با یک تپ ساده بر روی آیکون Tick اعمال کنید.

۲- بر روی آیکون Layer Settings تپ کنید و View Edits را در منویی که ظاهر می‌شود انتخاب کنید.

آیکون تنظیمات لایه به شکل یک مکعب همراه با فلش، یکی از سه نماد در سمت راست بالای صفحه بوده و دو آیکون دیگر هم مربوط به اطلاعات و تنظیمات برنامه است.

۳- پنجره کوچک ویرایش در گوشه پایین صفحه در سمت راست به نمایش در خواهد آمد.

روی فیلتر Black & White ضربه بزنید و نماد Stacks Brush را در وسط منو انتخاب کنید. این ابزار به صورت انتخابی یک تصویر را با در صد کمی اشباع می‌کند.

۴- در قسمت تنظیمات قلمو بر روی Invert کلیک کنید و بعد مقدار سیاه سفید را به صفر کاهش دهید سپس بر روی آیکون ماسک ضربه بزنید تا کل تصویر را با رنگ قرمز بپوشاند.

با یک انگشت کنترل قلمو را به دست بگیرید و بخشی از تصویر را که می‌خواهید، رنگ کنید.

روی قسمتی که مد نظر دارید زوم کنید و بعد از عکس خارج شوید و اندازه قلمو را تغییر دهید. برای مثال اندازه قلمو را کاهش دهید و قسمت‌های کوچکتر را رنگ آمیزی کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از مستطیل متحرک بالای صفحه برای جا به جایی تصویر استفاده کنید.

۶- آیا قسمتی از تصویر را به اشتباه رنگ زدید؟ درصد سیاه سفید را افزایش دهید و رنگ قرمز را از ماسک پاک کنید.

۷- برای این که نتیجه کار را ببینی بر روی گزینه Tick یا Check تپ کنید. از منو بر روی Export > Save تپ کنید تا عکس ویرایش شده‌تان در گالری ذخیره گردد.

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *