شرکت گوگل اعلام کرده یک ویژگی جدید و کاربردی به نسخه‌های سیستم عامل اندروید و سیستم عامل iOS یوتوب افزوده است که بدون شک خوشحالی کاربران آنها را در بر خواهد داشت. اپلیکیشن یوتیوب روی دستگاه‌های اندرویدی و iOS از این پس قادر خواهد بود سرعت پخش ویدیو‌ها را به خواست کاربر تغییر دهد.
قابلیت تغییر سرعت پخش ویدیو سال‌هاست روی نسخه‌ی دسکتاپ یوتیوب در دسترس کاربران قرار دارد اما با وجود درخواست‌های زیادی که برای آن وجود داشت، تا همین هفته‌ی جاری از دسترس کاربران موبایل دور مانده بود.
با قرار گرفتن این امکان در اختیار کلیه‌ی کاربران یوتیوب، آنها قادر خواهند بود ویدیویی که از طریق اپلیکیشن‌های اندروید یا iOS این سرویس در حال مشاهده‌ی آن هستند را تند‌تر یا کند‌تر از حالت عادی تماشا کنند.
به گفته‌ی توسعه‌دهندگان، سرعت پخش ویدیو با این امکان می‌تواند از طریق ابزار کنترلی پلیر یوتیوب، از ۰٫۲۵x (یک چهارم حالت عادی) تا ۲x (دو برابر حالت عادی) تغییر کند.
گوگل در خصوص نحوه‌ی اجرایی شدن این قابلیت از سوی توسعه‌دهندگان برای دستگاه‌های موبایل، در توضیحاتی فنی‌تر افزوده است: «برای اینکه سرعت پخش ویدیو تند یا کند شود، ما فریم‌های ویدیو را در هماهنگی با استاندارد زمانی صدا رندر می‌کنیم. فریم‌های ویدیو لزوماً بر اساس زمان رمزنگاری نمی‌شوند، بنابراین برای اینکه پخش ویدیو با صدایش هماهنگ باقی بماند، رمزگشای ویدیو باید سریع‌تر از سرعت رندر عادی فریم‌های ویدیو کار کند».
لازم به ذکر است قابلیت تغییر سرعت پخش ویدیو تقریباً روی تمام دستگاه‌های مبتنی بر iOS و گوشی هوشمند مجهز به اندروید ۵.۰ لالیپاپ و بالاتر قابل اجرا خواهد بود.

منبع: https://www.phonearena.com/news/Google-adds-playback-speed-option-on-YouTube-for-Android-and-iOS_id97908

Join the Conversation

11 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *