ویرایش یک فایل پاورپوینت می‌تواند زمان زیادی را از شما بگیرد، مخصوصا اگر پروژه‌ی شما اسلایدهای زیادی داشته باشد. حالا اگر بخواهید فونت هر بخش را به صورت جداگانه تغییر دهید و برای مثال 50 اسلاید داشته باشید، زمان خیلی زیادی برای این کار صرف خواهید کرد.

به همین دلیل ما در این آموزش، به شما ابزار Replace Fonts را معرفی خواهیم کرد که فونت کل اسلایدها را تغییر خواهد داد. البته راه حلی که در این نوشته آورده‌ایم، تنها برای نسخه‌های جدید پاورپوینت روی ویندوز کابرد دارد و اگر کاربر مک هستید، باید فونت اصلی تمپلیتی که از آن استفاده می‌کنید را تغییر دهید.

استفاده از ابزار Replace Fonts

راحت‌ترین راه برای تغییر فونت تمامی اسلایدهای یک پروژه پاورپوینت، استفاده از ابزار Replace Fonts در خود این برنامه است. این ابزار تمامی نوشته‌هایی که با فونت مورد نظر نوشته شده را پیدا می‌کند و آن را با فونتی که می‌خواهید جایگزین خواهد کرد.

برای شروع پاورپوینت را باز کنید و پروژه‌ی مورد نظر خود را باز نمایید. در برگه Home گزینه‌ی Replace را پیدا کرده و روی آیکون نشانه کنار آن کلی کنید. در منوی کرکره‌ای که نمایش داده خواهد شد روی Replace Fonts کلیک کنید.

در پنجره‌ی Replace Fonts که برایتان به نمایش در می‌آید، فونتی که می‌خواهید تغییر دهید را در منوی کرکره‌ای بالا انتخاب کرده و فونتی که می‌خواهید جایگزین نمایید را در منوی کرکره‌ای پایین انتخاب نمایید. در آخر روی Replace کلیک کنیدتا فرایند جایگزینی آغاز شود.

این ابزار به صورت خودکار به دنبال نوشته‌هایی که با فونت مورد نظر تایپ شده می‌گردد و آن‌ها را با فونت جدید جایگزین می‌کند. در آخر می‌توانید روی close کلیک کنید تا پنجره بسته شود. شما می‌توانید این مراحل را هر چند باری که خواستید انجام دهید.

استفاده از  Slide Master

اگر چه که Replace Fonts خیلی سریع‌تر کار را انجام می‌دهد، اما شما با استفاده از Slide Master، می‌توانید فونت‌ها را شخصی سازی کنید، رنگشان را به صورت دسته‌ای تغییر دهید و کارهای بیشتری انجام دهید. اما مشکل این جاست که تنها فونت‌هایی تغییر می‌کنند که در بخش‌هایی باشند که در تمپلیت اولیه آورده شده‌اند.

در هر صورت برای شروع به برگه View رفته و Slide Master را انتخاب کنید.

در Slide Master روی یکی از تمپلیت‌ها کلیک کنید. برای این که فونت آن را تغییر دهید روی گزینه‌ی Fonts کلیک نمایید.

حالا فونت جدید را در منوی کرکره‌ای که باز می‌شود، انتخاب نمایید.

به این صورت فونت مد نظر در تمپلیت تغییر خواهد کرد. روی Close Master View کلیک کنید تا تغییرات شما ذخیر هشوند.

همانطور که گفتیم، در این روش هیچ کدام از نوشته‌هایی که خود اضافه کرده‌اید و جزو تمپلیت نبوده‌اند، تغییر نخواهد کرد و برای تغییر آن‌ها حتما باید از Replace Fonts استفاده کنید یا به صورت دستی آن‌ها را تغییر دهید.

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *