محتوای سایت با ارزش‌ترین و مهم‌ترین بخش هر سایت را از دیدگاه کاربران و موتورهای جستجو نظیر گوگل هستند. فعالان حوزه سئو و متخصصان آن به محتوا، پادشاه سئو می‌گویند و این مسئله نشان‌دهنده اهمیت بسیار بالای محتوای سایت است! بنابراین آشنایی با نحوه تولید یک محتوای با ارزش و با رعایت فاکتور سئو در حوزه محتوا می‌تواند کمک زیادی به افزایش رتبه سایت شما در نتایج موتورهای جستجو کند. بخش‌های مهمی در تولید محتوا وجود دارند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به کیفیت مقاله، نوع نگارش، طول محتوا، کلمات کلیدی، تصاویر و… اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم به بررسی برخی از نکات سئو در زمینه تولید محتوا بپردازیم که با رعایت این نکات به راحتی می‌توانید محتوای سئوشده تولید کنید.

  1. درج نکات مهم و کلیدی در عنوان صفحات با محدودیت ۷۰ کاراکتر

عنوان صفحه یک بخش بسیار مهم مقاله را شامل می‌شود و به کاربر می‌گوید که این محتویات شامل چه چیزی است! عنوان صفحه به ۷۰ کاراکتر (شامل فاصله، حروف، اعداد، نشانه‌ها و…) محدود شده است و شما باید سعی کنید در قالب همین تعداد کاراکتر یک عنوان جواب و منحصر به فرد تولید کنید. کاربران هنگامی که در گوگل به دنبال یک عبارت کلیدی خاص می‌گردند و آن را جستجو می‌کنند، لینک‌های اول و دوم را برای بازدید از آن صفحه انتخاب می‌کنند. تنها شانس شما در صورتی که لینک‌های اول و دوم نیستید، این است که با انتخاب یک عنوان جذاب و حرفه‌ای احساس و نظر کاربر را جلب کنید.

باید سعی کنید یک عنوان بسیار جذاب، حرفه‌ای و البته صادقانه را تحویل کاربران بدهید و آنها را به سایت خود وارد کنید. در سایت‌های فروشگاهی می‌توانید از عباراتی نظیر تخفیف ویژه، کمترین قیمت، بهترین کیفیت، بیشترین تنوع و… استفاده کنید تا کاربران برای ورود به سایت شما ترغیب شوند. بنابراین یک تولیدکننده محتوا باید عنوان مطلب را به گونه‌ای انتخاب کند که علاوه بر درج کلمات کلیدی پرجستجو در گوگل، بهترین و جذاب‌ترین محتوا را نیز بنویسد.

  1. یک عنوان مرتبط با محتوای سایت و آن صفحه انتخاب کنید!

در انتشار یک مقاله در سایت در مرحله اول باید صداقت و سپس کیفیت مطلب رعایت شود! اگر قرار باشد به کاربران وعده‌های نادرست بدهید و هیچ‌یک از آنها به مرحله اجرایی شدن نرسد، بهتر است شکست کسب‌وکار خود را به چشم دیده باشید. در واقع اگر سایت شما نتواند اطلاعات درستی به کاربران سایت بدهد، باید بدانید که کاربران با خواندن اطلاعات نسبت به سایت شما بی‌اعتماد می‌شوند؛ از طرف دیگر گاهی اطلاعات نادرست شما که برای سود بیشتر در سایت درج شده، می‌توانید ضررهای جانی و مالی به کاربران بزند و این موضوع می‌تواند به مرحله پیگیری قانونی نیز برسد. عنوان یک صفحه اولین و مهم‌ترین چیزی است که باید در آن صداقت و ارتباط با محتوای آن صفحه رعایت شود؛ اگر آن صفحه از سایت شما محتوای خوبی داشته باشد اما عنوان متناسب با محتوای صفحه نباشد، کاربران باوجود باکیفیت بودن محتوای سایت نسبت به سایت شما بی‌اعتماد می‌شوند که این موضوع دو اشکال ایجاد خواهد کرد:

  • بازاریابی محتوایی برای کسب‌و‌کار‌های کوچک به زبان ساده
  • از ربین رفتن اعتماد کاربران و کاهش کلیک در موتورهای جستجو: موتورهای جستجو به دنبال این هستند که محتوای کاربردی و مفید در اختیار کاربران قرار دهند و اگر عنوان محتوای شما با محتوای صفحه مرتبط نباشد، هنگامی که کاربران دفعات بعدی سایت شما در یکی از نتایج جستجو پیدا کنند هرگز حاضر نیستند بر روی سایت شما کلیک کنند.
  • کاهش مدت زمان ماندگاری کاربران در صفحه: یکی از فاکتورهای بسیار مهم موتورهای جستجو، نگه داشتن طولانی‌تر کاربران در سایت است که با عنوان کاهش بانس‌ریت از آن یاد می‌شود! اگر کاربران وارد یک صفحه شوند که با عنوان آن ارتباطی ندارد، سریع سایت را ترک می‌کنند و این موضوع سبب افزایش بانس‌ریت و در نهایت کاهش رتبه سایت در موتورهای جستجو می‌شود.
  • اتلاف زمان کاربر در هنگام بازدید از سایت: اگرچه محتوای شما با ارزش باشد، اما اگر نتواند نیاز کاربران را رفع کند کاربران تنها وقت خود را تلف کرده‌اند! اتلاف وقت کاربر به معنای از بین رفتن اعتبار سایت شما در میان کاربران است و به مرور زمان با شکست مواجه خواهید شد.

نمایش عنوان صفحه در شبکه‌های اجتماعی

در شبکه‌های اجتماعی هنگامی که لینک یک سایت درج می‌شود، آن لینک با عنوان صفحه به نمایش در می‌آید! در واقع هنگام اشتراک‌گذاری مطالب یک سایت در شبکه‌های اجتماعی در بخش پیش‌نمایش لینک، عنوان مقاله به همان صورت که در سایت درج شده است نمایش داده می‌شود. بنابراین این مورد بسیار مهم است که کاربران در شبکه‌های اجتماعی با چه عنوانی لینک محتوای سایت شما را ببینند! اگر این محتوا جذاب باشد، تعداد کلیک‌های صورت گرفته بر روی آن تا حد زیادی افزایش می‌یابد و اگر لینک‌های شما دارای عنوان مناسب نباشند، ممکن است هیچ کاربری حاضر به گذاشتن وقت برای مطالعه‌ی محتوای آن سایت نشود. بنابراین به عنوان سایت خود اهیمت زیادی بدهید و آن را به بهینه‌ترین و جذاب‌ترین شکل ممکن درج کنید.

تولید محتوا به شما کمک می‌کند تا محصول یا خدمات خود را به کاربران معرفی کنید و آنها با خواندن آن ترغیب به تهیه محصول شما شوند! محتوا انواع مختلفی دارد که مهم‌ترین آنها محتوای متنی، تصویری و ویدیویی است که هریک از آنها برای بهینه‌بودن نیازمند رعایت برخی از نکات در زمینه سئو و بهینه‌سازی دارند. در این مقاله به بررسی برخی از مواردی که در زمینه تولید محتوا باید رعایت کنید پرداختیم و در مقالات بعدی به تکمیل این موضوع خواهیم پرداخت.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *