حالا که Roblox‌ توانسته بیشتر از بازی محبوب فورتنایت بازیکن به خود جذب کند، دیگر باید آن را به شدت جدی گرفت. گفته می‌شود نیمی از بچه‌های آمریکایی و بسیاری از بچه‌ها در نقاط مختلف دنیا، مشغول بازی Roblox هستند. اما چه چیزی این عنوان را تا این حد محبوب کرده است؟

Roblox، بازی‌هایی متعدد در قالب یک اپلیکیشن

Roblox در واقع یک بازی نیست، بلکه یک پلت‌فرم آنلاین است که به شما این اجازه را می‌دهد تا بتوانید به صورت آنلاین با دوستان و دیگر کاربران به بازی مشغول شوید. بازی‌هایی که در این مجموعه وجود دارد در ژانرهای مختلف دسته‌بندی شده و از نظر گرافیکی و شخصیت‌ها نیز بسیار شبیه به بازی‌های لگویی است.

این پلت‌فرم در سال 2004 و به دست دو نفر ساخته شده و طی سال‌های متمادی به مرور رشد کرده است و با توجه به وضعیتی که دنیا طی یک سال گذشته به آن گرفتار شده، حجم زیادی از کاربران جدید را به سمت خود جذب کرده و آمارها نشان می‌دهد، بیش از نیمی از بچه‌های آمریکایی بین سن 9 تا 12 سال در آن عضو هستند و به بازی در این پلت‌فرم مشغولند.

این موفقیت باعث شد تا شرکت Roblox سهام خود را به فروش بگذارد و ارزش آن 45 میلیارد دلار تخمین زده شده است! Roblox حالا واقعا به یک سیستم بزرگ تبدیل شده و هر روز کاربران خیلی بیشتری جذب آن می‌شوند.

چجور بازی‌هایی در Roblox وجود دارند؟

همانطور که پیش‌تر گفتیم، بازی‌های زیاد و متنوعی در Roblox‌ وجود دارند که در ژانرهای مختلف از جمله بازی‌های اکشن ماجرایی، مسابقه‌ای، حیوانات مجازی، بازی‌های ساده بقا و همچنین بازی‌های ساده تخته‌ای دسته بندی شده‌اند. یکی از محبوب‌ترین بازی‌های Roblox، عنوان Jailbreak نام دارد که در آن پلیس‌ها به دنبال دزد‌ها می‌دوند تا آن‌ها را دستگیر کنند. Meep City نیز یک بازی ماجرایی بر پایه گفتگو و مراوده با دیگر کاربران است که در آن باید خانه، لباس و چیزهایی از این دست خرریداری کنید و در واقع یک لابی برای بازی محسوب می‌شود.

 

با توجه به این که بازی‌ها اکثرا حالت آماتور دارند و حتی از نظر کیفیت بافت‌ها نیز، همه‌ی عناوین در حد متوسط رو به پایین هستند، بخش زیادی از کاربران Roblox را سنین پایین شکل می‌دهند که باعث شده یک اجتماع خیلی خوب و مناسب این سنین در بازی شکل بگیرد.

هزینه‌ی بازی کردن در Roblox چقدر است؟

Roblox به صورت کاملا رایگان ارائه شده و اگر بخواهید بازی کنید، نباید هیچ هزینه‌ای پرداخت کنید. درآمد Roblox از خرده فروشی‌ها در بازی است که شامل بعضی از المان‌های بازی یا بخش‌های ظاهری برای شخصیت‌ها می‌شود.

شما باید برای خرید چیزهای مختلف در بازی، از واحد پولی داخل بازی استفاده کنید که آن را باید با پول واقعی خریداری نمایید.

آیا می‌توانید از طریق Roblox درآمد زایی کنید؟

نسخه PC و مک Roblox یک ابزار نیز در خود دارند که به آن Roblox Studio گفته می‌شود و به شما کمک می‌کند تا بتوانید بازی‌هایی مناسب برای Roblox  بسازید تا دیگر بازیکن‌ها بتوانند آنلاین به انجام آن بپردازند. اگر کاربران Roblox برای خریدهای درون برنامه‌ای بازی شما هزینه کنند، شما می‌توانید بخشی از آن را به صورت دلاری از شرکت بگیرید. البته این میزان پول باید حداقل 100 هزار Robux باشد تا بتوانید از آن برداشت کنید.

البته خیلی از کسانی که برای این سرویس بازی ساخته‌اند، توانسته‌اند به درآمد خوبی از بازی برسند، اما بیش از 99 درصد، زیر 1000 دلار در سال از این سرویس درآمد دارند.

آیا Roblox دارای سیستم کنترل والدین است؟

طی سال‌های گذشته گزارش‌های زیادی از رفتار نامناسب در Roblox به دست سازنده‌ها می‌رسید که البته آن‌ها توانستند با تمهیدات مختلف، این موارد را به کم‌ترین میزان ممکن برسانند. همچنین شما به راحتی می‌توانید کاربران خاطی را گزارش کنید و آن‌ها را به صورت کامل بلاک کنید. همچنین بسیاری از کلمات ناشایست به صورت خودکار سانسور شده و به صورت #### نمایش داده می‌شوند.

همچنین والدین می‌توانند تنظیماتی را روی اکانت کودکان خود اعمال کرده و ساعت بازی بچه‌ها را محدود کنند.

چطور می‌توان Roblox را بازی کرد؟

این عنوان تقریبا برای تمامی پلت‌فرم‌های محبوب ارائه شده است. از جمله برای ویندوز 10، مک، آیفون، آیپد، گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی، دستگاه‌های آمازون، Xbox One و بعضی پلت‌فرم‌های واقعین مجازی از جمله Oculus Right و HTC Vive. همچنین شما می‌توانید این بازی را با موس و کیبورد و یا دسته بازی کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *