پیدا کردن فایل‌های تکراری بر روی هارد، به شما این اجازه را می‌‌دهد تا بدون اینکه چیزی از دست بدهید، فضای با ارزش هارد خود را خالی کنید. برای انجام این کار به برنامه‌هایی احتیاج دارید که در ویندوز به جستجو و پیدا کردن این دست فایل‌ها بپردازد. ما در این پست به شما ۴ برنامه معرفی می‌کنیم. ۲ برنامه ساده که کار را سریع و راحت برایتان انجام می‌دهند. یک برنامه که احتمالا از قبل نصب دارید و برنامه‌ای که به شما امکانات بیشتری برای انجام کار می‌دهد.

Duplicate Cleaner Pro

Duplicate Cleaner Pro

این برنامه ساده یکی از بهترین ابزارهایی است که به شما کمک می‌کند تا به راحتی فایل‌های تکراری را در دستگاه خود پیدا کنید. این برنامه رایگان نیست، اما می‌توانید برای مدتی محدود آن را به صورت رایگان نصب کنید تا از امکاناتش با خبر شوید. امکاناتی که در قالبی بسیار ساده و قابل فهم برای تمامی کاربران ارائه شده است.

Auslogics Duplicate File Finder

Auslogics Duplicate File Finder

یکی دیگر از برنامه‌هایی که کار کردن با آن بسیار ساده بوده و همه‌ی کاربران می‌توانند از آن به سادگی استفاده کنند. در واقع Auslogics Duplicate File Finder امکانات بسیار خوبی دارد و شما را در مسیر انتخاب‌ها همراهی می‌کند تا بتوانید به آنچه که می‌خواهید برسید. برنامه رایگان بوده و به شما حق انتخاب بین نوع فایل‌ها را می‌دهد، اما در هنگام کار تیک نرم‌افزارهای اضافه‌ای که می‌خواهد نصب کند را بردارید و فقط از خود برنامه استفاده کنید. با توجه به اینکه در خود برنامه یک مرورگر نیز تعبیه شده و امکان پیش‌نمایش فایل‌ها نیز مهیا است، بعد از جستجو، به راحتی می‌توانید فایل‌ها را قبل از اینکه برای همیشه پاک کنید، مقایسه نمایید.

CCleaner

CCleaner

این برنامه احتمالا روی دستگاه شما نصب باشد. عموما از CCleaner به عنوان برنامه‌ای برای پیدا و پاک کردن فایل‌های اضافی استفاده می‌کنند، اما این برنامه قدرتمند چند ابزار دیگر نیز در خود دارد که از جمله آن‌ها پیدا کردن فایل‌های تکراری است. برای دسترسی به این ابزار باید از منوی Tools گزینه Duplicate Finder را انتخاب کنید. این گزینه در تمامی نسخه‌های CCleaner وجود داشته و نیازی نیست تا نسخه پولی آن را بخرید. تنظیمات پیش‌فرض این برنامه در درایو C جستجو را انجام داده و فایل‌های سیستمی و فایل‌های پنهان شده را نادیده می‌گیرد. اما شما می‌توانید این تنظیمات را تغییر داده تا به نتیجه‌ای که مد نظر دارید، برسید.

SearchMyFiles

SearchMyFiles

این برنامه برای کسانی است که می‌خواهند زمان کافی گذاشته و با جزییات کامل و امکاناتی متفاوت به انجام این کار بپردازند. چیزی که SearchMyFiles به شما ارائه می‌کند، امکان انتخاب با جزییات برای جستجو میان فایل‌ها است. این برنامه توسط NirSoft ساخته شده که برنامه‌های رایگان زیادی دارد که همگی آن‌ها از سطح خوبی از نظر کیفیت برخوردار هستند. در همان ابتدای باز کردن برنامه، ظاهر ساده اما پیچیده آن به شما می‌گوید که این برنامه برای مبتدی‌ها نیست. اما در واقع تمامی لیست SearchMyFiles، مجموعه‌ای از انتخاب‌هاست که به شما اجازه جستجوی با جزییات را می‌دهد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *