اگر شما به عنوان کاربر معمولی وارد سایت شوید، برای دیدن کلیپ‌های کوتاه و بلند مجبور به دیدن پیام‌های تبلیغاتی در ابتدای فیلم هستید. از طرف دیگر، شرکت‌ها هم به شکلهای مختلف برنامه بازاریابی ویدیوی خود را در یوتیوب اجرا می‌کنند. همه این‌ها بهانه‌هایی هستند تا ویدیوهای بازاریابان به خوبی دیده شوند. در این مقاله که ادامه مقاله قبل است، به بررسی ادامه نکات می‌پردازیم تا بتوانید در مورد کسب‌وکار اینترنتی خود نکاتی را یاد بگیرید و رعایت کنید.

استفاده از اسکیما (Schema)

اسکیما (Schema) یک زبان نشانه‌گذاری است که به تجزیه و تحلیل اطلاعات یک سایت برای موتورهای جستجو بسیار زیادی کمک می‌کند. اجرای اسکیما (فرمت های دیگری از میکرودیتاها) لزوما به طور مستقیم منجر به افزایش ترافیک سایت کسب‌وکارتان نمی‌شود اما پیدا و ایندکس کردن صفحه ی شما را توسط ربات های موتورهای جستجو نظیر گوگل را بسیار ساده‌تر می‌کند. Schema نتیجه همکاری بین گوگل، بینگ، یاندکس و یاهو و در کل موتورهای جستجو پراستفاده در دنیا است که با هدف کمک به ثبت آسان‌تر اطلاعات وبسایت‌ها در سرورهای خودشان آن را تولید کرده اند تا بتوانند محتوای تولید شده شما را خیلی بهتر درک کنند و در نهایت بتوانند بهترین نتایج را برای جستجوی یک کاربر نمایش دهند. اضافه کردن اسکیما به HTML وبسایت شما، باعث افزایش Rich snippet ها در زیرعنوان سایت شما در نتایج جستجو می‌شود و در نهایت باعث افزایش نرخ کلیک بر روی وبسایت شما میشود. از فواید دیگر استفاده از اسکیما برای سئو این است که بخش‌های گوناگون سایت شما را به نمایش در میآورد که به جذب کلیک بیشتر بر روی سایت شما کمک می کند.

به لینک‌های داخلی توجه زیادی داشته باشید!

قدرت لینک‌های شما را تنها تعداد بک‌لینک هایی که از سایت‌های دیگر که معمولاً باید سایت‌های معتبری باشند و به شما داده می‌شود تعیین نمی‌کند. این موضوع همچنین می تواند تحت تاثیر ساختار لینک‌های داخلیتان نیز قرار بگیرد. هنگامی که محتوایی تولید و منتشر می‌کنید، مطمئن شوید که از تمام فرصت‌هایی که برای لینک داخلی دارید استفاده کرده‌اید. مثلاً اگر در یک مطلب تعریف یک کلمه خاص را آورده‌اید و در مطلب دیگری از آن نام برده‌اید، می‌توانید به مطلب خودش لینک بدهید تا کاربرانی که درباره آن اطلاعات زیادی ندارند، بخوانند و با آن مطلب راحت‌تر تعامل برقرار کنند. این نه تنها به فاکتورهای مهم سئو برای گوگل کمک زیادی می‌کند، بلکه منجر به ایجاد تجربه کاربری مفیدتر و کاربردی‌تری برای کاربران خواهد شد که خود باعث افزایش ترافیک سایت شماست. زیرا کاربر هنگام خواندن یک مطلب، با تعدادی لینک دیگر مواجه شده که آن‌ها را هم خوانده است. در نهایت Bounce rate سایت هم کاهش پیدا می‌کند که برای سئو بسیار مهم است.

مصاحبه با افراد موفق در حوزه کاریتان را فراموش نکنید!

شاید فکر کنید مصاحبه تنها مربوط به تلویزیون است اما باید بگوییم که با وجود ابزارهای در دسترس، شما هم می‌توانید یک رسانه برای مصاحبه با دیگر افراد باشید! شگفت زده خواهید شد اگر بدانید چه تعداد از مردم مایل هستندبا شما صحبت کنند، البته در صورتی که از آن‌ها درخواست کنید. ایمیلی به صاحبان کسب و کارهای موفق که مرتبط با کسب‌وکار شما هستند ارسال کنید و از آن‌ها بخواهید که زمانشان را به شما بدهند تا با آ‌ن‌ها مصاحبه ای داشته باشید و متن مصاحبه را در وبلاگ و حتی شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید. البته برای جذب ترافیک بیشتر پیشنهاد می‌کنیم در شبکه‌های اجتماعی تنها یک عکس به همراه توضیحات آن مصابحه منتشر کنید و از کاربران بخواهید برای خواندن محتوای اصلی به سایت شما مراجعه کنند. نه تنها نام آن‌ها سبب می شود تا اعتبار سایتتان افزایش پیدا کند و ترافیک سایت بیشتری بدست آورید، بلکه خود مصاحبه شونده نیز در اکثر موارد تمایل به انتشار محتوای تولید شده دارد که تمام این موارد در نهایت به توسعه‌ی وب‌سایت شما کمک می‌کند.

استفاده از ایمیل مارکتینگ را دست کم نگیرید!

در ایمیل مارکتینگ برای افرادی که ایمیل خود را در سایت شما وارد کرده‌اند ایمیل‌های تبلیغاتی مربوط به محصولات یا اخبار خود را ارسال می‌کنید! همچنین گاهی می‌توانید از ایمیل‌های دیگر کسب‌وکارها برای ارسال ایمیل در ازای پرداخت هزینه استفاده کنید که بسیار مفید است. بسیاری از کسب‌وکارها از طریق تولید محتوا اقدام به جذب مشتریان زیادی می‌کنند و روش‌های قدیمی و سنتی را دیگر استفاده نمی‌کنند. بازاریابی ایمیلی می تواند یک ابزار قدرتمند باشد و حتی یک بازاریابی ایمیلی موفق، می تواند منجر به افزایش چشمگیری در ترافیک سایت شما بشود. فقط مراقب باشید که هر روز مردم را با ایمیل های زیاد در مورد هر مطلب پیش پا افتاده ای بمباران نکنید. همچنین از قدرت کلمات در بازاریابی ایمیلی چشم پوشی نکنید. مخصوصا در مورد افرادی که در حال حاضر از کالاها و خدمات شما لذت می‌برند.

طراحی سایت به صورت واکنش‌گرا (Responsive)

روزهای زیادی می‌گذرد از دورانی که جستجو در اینترنت تنها از طریق کامپیوترهای شخصی و با اینترنت‌های سرعت پایین (Dial-up) صورت می‌گرفت. امروزه مردم بیش از گذشته از تلفن‌های همراه برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌کنند و اگر شما بازدیدکنندگان خود را مجبور کنید تا برای رسیدن به هدفشان در سایت شما گشت بزنند و گاها سردرگم شوند، به بیان ساده تر آنها را ترغیب می کنید که به سایت دیگری مراجعه کنند. پس اطمینان حاصل کنید که سایت شما برای طیف وسیعی از دستگاه ها و تلفن های هوشمند کوچکتر، در دسترس، و به راحتی قابل مشاهده است.

نوشتن یک مطلب یا مقاله در موضوع کاری شما، دلیلی بر وجود یک رقیب نیست. باید ببینید آیا در آن موضوع فعالیت دارد یا تنها یک مطلب نوشته است. چون امکان دارد با سایت‌های جامعی مواجه شوید که از همه موضوعات در سایت خود مطلبی منتشر کرده‌اند. با جستجو چندین کلمه به راحتی می‌توان متوجه سایت‌های رقیب شد. همچنین یک کسب و کار اینترنتی و آنلاین صرفا بر بستر یک وب سایت نیست و شما می‌توانید بازار اپلیکیشن‌های موبایل را هم بررسی کنید. بعد از پیدا کردن سایت‌ها باید متوجه شوید که آیا به صورت جدی فعالیت می‌کنند یا خیر!

یک انجمن یا صفحه ای برای گفت و گو در سایت خود قرار دهید

مردم علاقه زیادی دارند که در مورد موضوع موردعلاقه خود به بحث بپردازیند و نظراتشان را با همه بیان کنند و خود را با دیگران محک بزنند. بنابراین ایجاد یک اجتماع یا انجمن با استفاده از اسکریپت‌های جدا یا افزونه وردپرس در سایتتان، یک راه فوق العاده برای شروع گفتگوها و افزایش ترافیک سایت شما است. هرچقدر بتوانید به علاقه کاربران خود بیشتر توجه کنید، موفق‌تر هستید و ترافیک سایت شما تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند. یک سیستم اشتراک‌گذاری نظرات قدرتمند از طریق افزونه های موجود مانند Facebook comments  و Disqus  و یا از طریق یک اسکریپت اختصاصی نظیر MYbb که در آن بازدیدکنندگان قادر باشند سوالات خود را بپرسند، پیاده سازی کنید. فراموش نکنید که باید این انجمن ها و یا تالارهای گفت و گوی خود را مدیریت کنید تا حداقل استاندارد های ادب و احترام رعایت شوند.

چقدر به نظرات مشتریان خود توجه می‌کنید؟

شما احتمالا تعدادی از سایت های مرتبط با کسب‌وکارتان را به صورت منظم بازدید می کنید که احتمالاً بخشی از آن‌ها هم رقیبان اصلی شما هستند، پس چرا با کاربران خود گفتگو نمی‌کنید تا بدانید چه می‌خواهند؟ اظهار نظر در بخش نظرات سایت‌ها، یک افزایش ترافیک سایت فوری برای شما در بر نخواهد داشت اما انجام این کار سبب می شود تا شما به عنوان فردی فعال در تجارت خود شناخته شوید و برند خود را معروف‌تر کنید که این کار با اهمیت به نظرات دیگران انجام می‌شود. گذاشتن نظرات چالش برانگیز و قابل بحث در سایت‌ها و وبلاگ‌ها، یک تجارت بهترین راه برای برندینگ کسب‌وکار شما است که به تدریج سبب جذب ترافیک بیشتری به سایت شما می شود.  به خاطر داشته باشید اگر قصد دارید به صورت میهمان در سایت های دیگر نظرات و مطالب خود را ارسال کنید، لینک سایت خود را هم درج کنید یا حداقل به جای نام شخصی، نام برندتان را بنویسید. کیفیت مطالب و مرتبط بودن آنها با موضوع سایت، از جمله نکات کلیدی است که باید برای تعامل با افراد، به آنها توجه کنید و تنها به ارسال لینک های اسپم و نامربوط اقدام نکنید.

در این مقاله به بررسی کسب‌وکار آنلاین و بخش‌های مختلف آن پرداختیم تا اگر قصد درآمدزایی از طریق اینترنت را داشتید، بتوانید جنبه‌های مختلف آن را ببینید. در مقاله بعدی به بررسی بخش‌های مختلف دیگر کسب‌وکار آنلاین می‌پردازیم تا بتوانید کسب‌وکار خود را به موفق‌ترین شکل ممکن راه‌اندازی کنید و اشتباهات دیگران را تکرار نکنید.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

2 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *