سایت‌های استریم، از بهترین روش‌ها برای ارتباط برقرار کردن تولیدکنندگان محتوا با کاربرانشان به شمار می‌رود و توییچ نیز از قدیم، بهترین ابزار استریم برای بازی‌های کامپیوتری به حساب آمده و اساسا خیلی‌ها، کسب و کار خود را از روی همین سایت شروع و به موفقیت رسیده‌اند.

چه برای این دسته افراد که از گذشته در توییچ کار می‌کنند و چه تازه‌کارهایی که تازه قدم در این راه گذاشته‌اند، باید بدانند که چیزهایی باعث بن شدن و قطع دسترسی فرد به این سایت خواهد شد. در این پست، با هم نگاهی به دلایل اصلی این مسئله می‌اندازیم.

کپی رایت

درست مانند سایر پلتفرم‌ها، توییچ نیز اعلان‌های مربوط به DMCA را ارسال می‌کند و تمام محتواهای رسانه‌ای متعلق به اشخاص دیگر را حذف خواهد کرد. کنار آمدن با این موضوع کار ساده‌ای نیست، زیرا تمام محتواهای خارجی شامل DMCA نمی‌شوند. موسیقی، فیلم و نمایش‌های تلویزیونی و عکس‌ها از جمله رسانه‌هایی هستند که معمولا از قوانین کپی رایت برخوردارند.

مشکلات مربوط به حق کپی رایت یکی از اصلی‌ترین دلایل بن توییچ به حساب می‌آید و بخش زیادی از کاربران به همین دلیل مسدود می‌شوند. به همین دلیل، توییچ بالاخره تصمیم گرفت صفحه‌ای را به وجود آورد که در آن به صورت اختصاصی درباره مسائل مربوط به کپی رایت اطلاعات به اشتراک گذاشته شده است. در قوانین توییچ آمده است که هر کاربر سه بار می‌تواند اخطار یا استرایک (Strike) دریافت کند. در واقع اگر یکی از کاربران توییچ بدون توجه به استرایک‌های پیشین، مجددا به رویکرد اشتباه خود ادامه دهد، استرایک سوم را دریافت کرده و اکانت‌اش مسدود می‌شود. البته باید ذکر کنیم که استرایک‌ها در صورت بهتر شدن عملکرد کاربر، پس از مدتی از بین می‌روند. بهترین راه برای جلوگیری از بن توییچ توسط قوانین کپی رایت، این است که در مرحله اول فقط از محتوای خاص خودتان استفاده کنید. در ادامه اگر خواستید از محتوای خارجی استفاده کنید، باید در سایت‌ها و رسانه‌های مختلف تحقیق کرده و بیینید آیا استفاده از آن موجب ایجاد مشکلات کپی رایت می‌شود یا نه.

محتوای نامناسب

محتوای نامناسب نیز یکی از دلایل عمده بن توییچ به حساب می‌آید. در واقع این موضوع بخش و موضوعات گسترده‌ای را در بر می‌گیرد. محتوای صریح جنسی، قلدری، آزار و اذیت، صحبت‌های حاوی نفرت‌پراکنی، خشونت و غیره از جمله مواردی هستند که مسدود شدن اکانت شما را به دنبال خواهند داشت. هشدار در این خصوص کاملا واضح خواهد بود و محتوای نامناسب به صورت واضح نمی‌تواند توسط هیچ استریمری ارائه شود.

صحبت‌های حاوی حرف‌های با نفرت‌پراکنی بیش از حد نه تنها موجب مسدود شدن حساب کاربری شخص گویند می‌شود، بلکه بن توییچ استریمر را نیز به دنبال خواهد داشت. مسدود شدن با توجه به این دلیل، بارها اتفاق افتاده‌اند و هنوز هم بخش زیادی از بن توییج بنا بر همین علل است.

هر گونه صحبت با نفرت‌پراکنی، خشونت یا رفتارهای مشابه می‌تواند به سادگی موجب بن توییچ شود. هیچ تاریخ مشخصی نیز برای بازگشت اکانت به حالت عادی گفته نمی‌شود و نمی‌توان بازه زمانی درستی برای این امر حدس زد. استریمرهایی نظیر Amouranth بارها به دلیل ارائه محتوای نامناسب بن شده‌اند، اما این تعلیق‌ها هرگز از سه روز تجاوز نکرده‌اند.

بن شدن تصادفی

همیشه بن توییچ با دلایل مشخص صورت نمی‌گیرد. تاکنون بارها این پلتفرم برخی از حساب‌های کاربری را به صورت تصادفی بن کرده است. این اتفاق می‌تواند ناشی از این باشد که گاهی تعداد زیادی از بینندگان یک استریمر را ریپورت (Report) می‌کنند. این موضوع ممکن است باعث بن شدن سریع و خودکار آن حساب کاربری شود. قابل ذکر است که استریمرها می‌توانند به توییچ دلایل خود را شرح دهند و اعلام کنند مسدود شدن‌شان به علل درستی صورت نگرفته و در نتیجه این صحبت‌ها شاید موجب تغییر نظر این پلتفرم شود. توییچ فرآیندی دارد که در آن علت بن شدن یک کاربر مورد بررسی قرار می‌گیرد. اگر استریمر به صورت تصادفی مسدود شده باشد، اکانت‌اش به حالت عادی بر خواهد گشت.

همین چند وقت پیش بود که توییچ تعداد زیادی از کاربران را بن کرد. در این مدت حدودا حساب کاربری بالغ بر 200 استریمر مسدود شد که اکثرشان ساکن خاورمیانه بودند. برخی از منابع اعلام کرده‌اند که علت اصلی این اقدام، مشکلات مربوط به اجتناب از مالیات در این مناطق بوده است. این اتفاقات درست مدت کوتاهی بعد از محدودیت‌های استریمرهای روسی و اوکراینی رخ داد.

توییچ استریمرهای اهل خاورمیانه را بن می‌کند

Zurt، کاربر اهل عربستان سعودی، یکی از استریمرهایی محسوب می‌شود که اخیرا با مسدود شدن حساب‌اش مواجه شده است. بر اساس گفته او، این حساب کاربری به مدت سه روز به دلیل تقلب و مشکلات مربوط به پرداخت‌ها مسدود شده است. این صحبت‌ها می‌توانند نشان دهنده این باشند که ادعای اجتناب از مالیات احتمالا دلیل اصلی این اتفاق بوده است؛ همان دلیلی که پیش‌تر به آن اشاره کردیم.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *