جوملا یک سیستم اپن‌سوری بوده و امکان توسعه توسط برنامه‌نویسان تحت وب را دارد. در این مقاله به بررسی برخی از بخش‌های این سایت‌ساز قدرتمند پرداختیم و در مقالات بعدی به بررسی بخش‌های دیگر این CMS قدرتمند و حرفه‌ای خواهیم پرداخت.

انتشار تبلیغات

این بخش تنظیمات مربوط به انتشار تبلیغات در سایت جوملایی شما را شامل می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید زمان و تنظیمات مربوط به انتشار تبلیغات را شخصی‌سازی کنید.

  • تاریخ شروع: در این بخش می‌توانید تاریخ شروع تبلیغات را وارد کنید تا جوملا به صورت خودکار در این تاریخ تبلیغات موردنظر را در سایت شما نمایش دهد.
  • تاریخ اختتام: در این بخش می‌توانید تاریخ پایان تبلیغات را وارد کنید تا جوملا به صورت خودکار در این تاریخ نمایش تبلیغات موردنظر را را از سایت حذف کنید.
  • ایجاد شده: در این بخش می‌توانید تاریخ ایجاد تبلیغات را مشاهده کنید که قابل تغییر است! در واقع این تاریخ، زمان دریافت تبلیغات است که در همان زمان نیز تبلیغات موردنظر شما ایجاد شده است.
  • ایجاد شده توسط: در این بخش می‌توانید نام ایجادکننده تبلیغات را وارد کنید تا با استفاده از آن بتوانید مسائل مربوط به تبلیغات اخذ شده را بپرسید؛ در این بخش معمولا نام مدیر تبلیغات و مالی سایت باید درج شود.
  • نام مستعار ایجادکننده: در این بخش می‌توانید برای ایجادکننده تبلیغات خود یک نام مستعار انتخاب کنید تا در بخش مدیریت تبلیغات‌ها این نام نمایش داده شود.
  • تاریخ ویرایش: در این بخش می‌توانید تاریخ آخرین ویرایش تبلیغات را مشاهده کنید و این تاریخ توسط سیستم جوملا فراخوانی خواهد شد.
  • ویرایش توسط: در این بخش می‌توانید نام آخرین ویرایش‌گر تبلیغات را مشاهده کنید و این نام توسط سیستم جوملا فراخوانی خواهد شد.
  • اصلاح: در این بخش می‌توانید تعداد دفعاتی که یک تبلیغ اصلاح شده است را مشاهده کنید؛ به طور مثال اگر یک تبلیغ ۵ بار ویرایش شده باشد، در این بخش عدد ۵ نمایش داده خواهد شد.
  • شناسه: در این بخش می‌توانید شناسه یا ID تبلیغات را که با این شناسه در پایگاه داده شما ثبت می‌شود را مشاهده کنید! البته از این شناسه برای فراخوانی اطلاعات تبلیغات در سایت نیز می‌توانید استفاده کنید که نیازمند دانش کدنویسی و زبان PHP است.
  • کلیدواژه‌های متا: با استفاده از این بخش می‌توانید کلیدواژه‌های مربوط به تبلیغات خود را جهت ثبت در گوگل بنویسید که البته نیازی به آن نخواهید داشت؛ گوگل نیز از کلیدواژه‌ها برای
  • استفاده از پیشوند مالک: با استفاده از این گزینه می‌توانید پیشوند مالک تبلیغات را به بخش‌های مختلف سایت خود اضافه کنید.
  •  پیشوند کلیدواژه: در این بخش می‌توانید نام مالک را به عنوان پیشوند به تمامی کلیدواژه‌های خود اضافه کنید.
  • روش‌های ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی متناسب با کسب‌وکار آنلاین – بخش اول

بخش مجموعه‌ها در جوملا

مجموعه‌ها در جوملا یکی از بخش‌های کاربردی است که با استفاده از آن قادر به دسته‌بندی تبلیغات سایت خود خواهید بود. در این بخش شما می‌توانید انواع تبلیغات را به صورت مجموعه اضافه کنید و سپس در بخش ایجاد تبلیغات یکی از این مجموعه‌ها را برای تبلیغ خود انتخاب کنید تا مدیریت آن نسبت به حالتی که هیچ مجموعه‌ای وجود نداشته باشد، راحت‌تر باشد.

ایجاد مشتری جدید در بخش تبلیغات جوملا

یکی از امکانات جوملا قابلیت تعیین و ایجاد مشتری و قرار دادن نام مشتری در صفحه مربوط به آن است! برای ایجاد مشتری جدید در بخش تبلیغات، کافی است از طریق بخش منو وارد بخش تبلیغات و سپس مشتریان شوید. در این بخش می‌توانید مشتریان قبلی ایجاد شده خود را مشاهده کنید و همچنین مشتری جدید ایجاد کنید.

ایجاد مشتری جدید

برای ایجاد مشتری جدید در بخش تبلیغات جوملا کافی است در همان صفحه مشتریان بر روی جدید کلیک کنید تا وارد صفحه وارد کردن اطلاعات مشتریان خود شوید. در این صفحه چندین فیلد وجود دارند که می‌توانید اطلاعات مشتریان خود را با توجه به جزییات درج شده در این بخش وارد کنید.

  • نام: در این بخش باید نام مشتری خود را وارد کنید تا با بتوانید مشتری خود را در میان مشتریان بخش تبلیغات سایت وردپرسی خود پیدا کنید.

داده‌های متا

این بخش مربوط به وارد کردن اطلاعات مشتری جهت نمایش در موتورهای جستجو است که اگر به آن نیاز دارید، کافی است فیلدهای آن را تکمیل کنید.

مشتری جدید

در این بخش می‌توانید یک مشتری جدید ایجاد کنید و اطلاعاتی نظیر شماره تماس، خرید‌ها و… را نیز وارد کنید.

  • نام تماس: در این بخش باید نام کامل مشتری خود را وارد کنید تا اگر نیاز به تماس با مشتری داشته باشید، بتوانید به راحتی با او ارتباط برقرار کنید.
  • پست الکترونیک تماس: در این بخش باید یک ایمیل معتبر از مشتری وارد کنید تا بتوانید با او تماس بگیرید و هماهنگی‌های مربوط به تبلیغات را انجام دهید.
  • نوع خرید: در این بخش می‌توانید نوع خرید معمول مشتریان خود را برای تبلیغات وارد کنید؛ به طور مثال شرکت‌های بزرگ ممکن است تبلیغات خود را به صورت یک‌ساله انجام دهند و در این بخش می‌توانید گزینه مربوط به سالیانه را انتخاب کنید.
  • پیگیری نمایش‌ها: با استفاده از این بخش می‌توانید شمارش تعداد نمایش یک تبلیغات را برای کاربران فعال کنید تا تمامی تبلیغات‌های این مشتری با این مشخصات نمایش داده شود.
  • تعداد کلیک‌ها: با استفاده از این بخش می‌توانید شمارش تعداد کلیک یک تبلیغات را برای کاربران فعال کنید تا تمامی تبلیغات‌های این مشتری با این مشخصات نمایش داده شود.
  • اطلاعات تکمیلی: در این بخش نیز می‌توانید توضیحات مربوط به مشتری خود را وارد کنید! به طور مثال می‌توانید بگویید که مشتری شما از طرف کدام شرکت است و اگر به آنها تخفیف‌هایی را ارائه کرده‌اید، می‌توانید تخفیف‌ها را در این بخش وارد کنید.
  • حالت: در این بخش می‌توانید حالت انتشار تبلیغات یک مشتری را به صورت کامل بر روی منتشرشده یا منتشر نشده قرار دهید.
  • یادداشت نسخه: در این بخش می‌توانید نسخه مربوط به یادداشت خود را وارد کنید تا اگر نیاز به ویرایش بعدی داشتید، نسخه آن را آپدیت کنید.

جوملا یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا است که با استفاده از آن قادر به ایجاد یک سایت بسیار حرفه‌ای، قدرتمند و بهینه برای موتورهای جستجو راه‌اندازی کنید.با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا قادر به راه‌اندازی انواع وبسایت با قابلیت‌های مختلف خواهید بود که از این نظر یکی از برترین سیستم‌های سایت‌ساز در سراسر دنیا به شمار می‌آید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *