قیمت بسیار گران ایرپادهای اپل، احتمالا شما را وادار می‌کند تا به دنبال قیمت‌های پایین‌تر در بازار بگردید. اما باید مراقب باشید چون نسخه‌های تقلبی زیادی از این محصول در بازار پیدا می‌شود. البته این نسخه‌های تقلبی به شدت شبیه به نسخه‌های اصل هستند، اما اگر بدانید باید به کدام جزییات دقت کنید، قادر خواهید بود آن‌ها را از هم تشخیص دهید.

  1. دنبال اشتباهاتی در بسته‌بندی محصول باشید

گاهی حتی نیاز نیست تا جعبه محصول را باز کنید و می‌توانید از بیرون جعبه به تقلبی بودن آن پی ببرید. مثلا شما در بسته بندی اصل هیچ وقت اشتباه املایی یا عکس‌های بی کیفیت نمی‌بینید. عموما به خاطر مسائل مربوط به حقوق معنوی، اشتباهات عمدی در املای بعضی لغات انجام می‌شود یا این که عکس‌های به کار رفته در بسته بی‌کیفیت هستند.

اگر بیرون جعبه درست بود، دلیل بر درست بودن داخل جعبه نیست. شما می‌توانید جعبه را باز کنید و دنبال همین ایرادها درون جعبه هم بگردید. همچنین مشخصه‌های فنی دفترچه و اقلام همراه را نیز با مشخصه‌هایی که روی سایت اپل ارائه شده مقایسه کنید تا همه چیز درست باشد.

  1. دنبال ایرادات طراحی در خود ایرپادها باشید

با گوشی خود سایت اپل را باز کرده و عکس ۳۶۰ درجه آن را باز کنید و کاملا جزییات طراحی مشخص شده در عکس را با نسخه‌ای که می‌خواهید خرید کنید مقایسه نمایید. اولین نکته این است که اگر محصولی که می‌خرید غیر از سفید بود، قطعا تقلبی است! همچنین بعضی نکات مثل زیر ایرپادها که به شکلی خاص حالت داده شده‌اند، در نسخه‌های تقلبی کاملا دایره‌ای هستند.

همچنین اگر ایرپادهای تقلبی را دست بگیرید، به خاطر به کار رفتن متریال ارزان، سبک هستند. البته سخت است که بخواهید وزن آن‌ها را با نسخه اصلی بسنجید، اما اگر امکانش بود، عالی می‌شد!

  1. در مغازه آن را به گوشی آیفون خود وصل کنید

ایرپادها از چیپ‌های W1 و H1 برای اتصال به گوشی استفاده می‌کند که مراحل وصل کردن آن‌ها به گوشی آیفن کاملا متفاوت است. ایرپادهای تقلبی اما از شما می‌خواهند که آن‌ها را به روش معمول اتصال دستگاه‌های بلوتوثی به گوشی خود وصل کنید. بعضا اگر این مورد هم درست بود، حتما بعد از اتصال ایرپادها به گوشی خود رفته و از Settings، Bluetooth را اجرا کنید. باید جلوی ایرپاد خود علامت i را ببینید، چون اپل به شما اجازه می‌دهد تا نام و مشخصه‌های ایرپاد را تغییر دهید.

  1. قابلیت‌های ایرپاد را درون مغازه چک کنید

یکی از دلایلی که ایرپادها گران هستند، امکانات بسیار جذابی هستند که به کاربرانشان می‌دهند. می توانید از سایت اپل امکانات کامل ایرپاد از جمله فعال کردن سیری، توقف و شروع موسیقی و … را ببینید و آن‌ها را روی گوشی خود امتحان کنید.

  1. شماره سریال ایرپاد را در وبسایت اپل چک کنید

اپل در تمام محصولات خود از شماره سریال‌هایی استفاده می‌کند که شما می‌توانید آن را در این آدرس وارد کرده و چک کنید که آیا محصولی که می‌خرید اصل است یا نه. این کار سخت نیست و شما می‌توانید سایت را از روی گوشی باز کنید و شماره سریال را واردنمایید. البته این امکان وجود دارد که شماره‌ سریال دستگاه‌های سرقتی بر روی جعبه حک شده باشد، یا کارهای دیگری که تولیدکنندگان این محصولات انجام می‌دهند تا این قضیه را دور بزنند. اما شما می‌توانید محصول را به گوشی وصل کرده، به Settings > General > About بروید و می‌توانید در آن‌جا شماره سریال ایرپاد را پیدا کنید.

Join the Conversation

1 Comment

  1. سلام..من یک دستگاه ایرپاد ۳ خریده ام بار اولی که کانکت شدم دقیقا سریال نامبر دستگاه با جعبه یکی بود ولی دفعه بعدی سریال نامبر دیگه رو گوشی اومد که کلا فرق داشت..و وقتی این سریال نامبر تو پیچ اپل سرچ کردم این سریالو تائید کرد..به نظر شما دلیلش چیز خاصی هست

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *