همه‌ی ما دوست داریم تا بخش‌های مختلف گوشی خود را شخصی‌سازی کنیم تا تجربه‌ی استفاده‌ای منحصر به خود و مختص سلیقه‌ی خودمان داشته باشیم. متاسفانه آیفون امکانات خوبی در زمینه‌ی شخصی سازی آیکون‌ها و دیگر بخش‌های گوشی در اختیار کاربرانش قرار نمی‌دهد و بسیاری از افراد برای این کار به جیلبریک گوشی رو می‌آورند. با این حال ما راه‌هایی به شما نشان می‌دهیم که بتوانید حداقل فونت‌ گوشی را به دلخواه تغییر دهید.

تاریخچه‌ای فونت‌های سیستمی در نسخه‌های مختلف iOS

اپل در نسخه‌های مختلف آیفون و آیپد از فونت‌های خاصی استفاده کرده که در طول این سال‌های تغییراتی را داشته‌اند. در مدل‌های اولیه آیفون، آیفون ۳G و آیفون ۳GS از فونت Helvetica در رابط کاربری استفاده کرده بود و در آیفون ۴ به Helvetica Neue رو آورد. در نهایت همین فونت با تغییرات کوچکی در نسخه‌های بعدی iOS تا ۹ استفاده شد. در نسخه‌های بعدی iOS اپل از فونتی استفاده کرد با نام San Francisco که البته بسیار شباهت به فونت قبلی داشت و حالا هم از همان فونت با تغییرات بسیار کم و اسم مستعار SF Pro استفاده می‌کند.

شخصی سازی استایل فونت در برنامه‌های iOS

هیچ راهی برای تغییر فونت پیش فرض ایفون بدون جیلبریک وجود ندارد، اما شما می‌توانید خصوصیات فونت را با استفاده از برنامه‌هایی تغییر دهید. یکی از این برنامه‌ها AnyFont است که فونت‌های مختلفی را برای استفاده در اختیار کاربران قرار می‌دهد. البته این برنامه امکان تغییر فونت‌های سیستمی را به کاربر نمی‌دهد، اما می‌توانید از آن برای تغییر فونت برنامه‌های مختلف استفاده کنید. AnyFont قیمتی برابر با ۱٫۹۹ دلار دارد و شما می‌توانید آن را به صورت مستقیم از اپ استور دانلود کنید.

استفاده از AnyFont بسیار ساده است و این برنامه فرمت‌های مختلف فونت از جمله TTF، OTF یا TCC را پشتیبانی می‌کند. با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید به تعداد زیادی از فونت‌های رایگان دسترسی پیدا کنید. یکی از روش‌های راحت برای اضافه کردن فونت دلخواه به AnyFont، ایمیل آن به خودتان و باز کردن آن در ایمیل آیفون است. موقع باز کردن آن را با AnyFont باز کنید و خود برنامه شروع به دانلودش می‌کند. بعد از قبول بخش‌های مختلف در نهایت فونت را نصب کنید و از آن در برنامه‌های مختلف بهره ببرید.

تغییر فونت سیستمی در آیفون یا آیپد

همانطور که گفتیم AnyFont یا برنامه‌هایی شبیه به آن، نمی‌توانند فونت‌های سیستمی را تغییر دهند و برای این کار حتما باید دستگاه را جیلبریک کنید. سپس می‌توایند از برنامه‌هایی مثل BytaFont برای انجام کار بهره ببرید. باید در نظر بگیرید که آیا تنها برای تغییر فونت، می‌ارزد که دستگاه خود را جیلبریک کنید یا این که به کلی دستگاه شما جیلبریک هست و مشکلی در این رابطه ندارید.

بعد از نصب برنامه، فونت‌های زیادی در خود آن گنجانده شده که می‌توانید در میان آن‌ها جستجو کرده و یکی را برای نصب انتخاب نمایید.

Join the Conversation

2 Comments

  1. نمیشه بدون دانلود برنامه‌های انجامش داد
    اخه من توی گوشی اندروید بدون دانلود هیچ برنامه ای تغییر میدادم
    اما توی گوشی ایفونم اینجوری نیست

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *