داشتن Ringtone شخصی یکی از روش‌های ایده‌آل برای متفاوت کردن آیفون است. کاربران گوشی‌های آیفون می‌توانند رینگتون‌های جدید را از iTunes خریداری کنند، اما این کار مستلزم صرف هزینه‌ است و در ثانی امکان استفاده از کارت‌های اعتباری خارجی برای هر کسی امکان‌پذیر نیست. البته راه بهتر و مقرون به صرفه‌تر اینست که زنگ موبایل‌تان را خودتان درست کنید. شما می‌توانید خودتان Ringtone شخصی‌تان را درست کنید و به عنوان یک اثر نسبتا هنری روی گوشی‌ خود تنظیم نمایید! ما در این مطلب به نحوه ساخت رینگتون شخصی در آیفون می‌پردازیم.

برنامه‌ای که برای ساخت Ringtone درآیفون نیاز دارید

اصلا لازم نیست پولی گزاف برای خرید برنامه شخص ثالث بدهید که Ringtone خودتان را بسازید. شما می‌توانید با دانلود رایگان برنامه  GarageBand که در App Store موجود است و بر روی هر گوشی آیفون یا iPad در iOS 11 و یا بعد از آن کار می‌کند، این کار را انجام دهید. برای اینکه ببینید چه نسخه‌ای از iOS روی دستگاه شما نصب است، به برنامه تنظیمات بروید، روی General کلیک کنید و Software Update را انتخاب کنید.

گام نخست: یک پروژه ایجاد کنید

بر روی آیکون GarageBand در روی گوشی خود ضربه بزنید تا برنامه باز شود. اگر قبلا از این برنامه استفاده کرده‌اید، لیستی از پروژه‌هایی که قبلا ساخته‌اید را مشاهده خواهید کرد. آهنگ زنگ شما باید در پروژه خود شما باشد بنابراین برای ایجاد یک پروژه جدید روی دکمه Plus در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید، سپس زبانه Tracks را انتخاب کنید. اکنون می‌توانید از میان ابزارهای ساخته شده در آن، کتابخانه صوتی (که شامل صداها و حلقه‌های پیش رونده است) و ضبط کننده صوتی هر کدام را انتخاب کنید. برای این که یکی از فایل‌های صوتی موجود در گوشی را وارد پروژه کنید بر روی Audio Recorder تپ کنید.

صفحه ضبط صوت تمامی امکانات لازم برای ضبط صدا را در اختیار دارد. این شیوه‌ای سرگرم‌کننده برای ضبط صدای آهنگ است و شما هم نیازی به آن همه کنترل‌های فانتزی ندارید. در عوض، نماد سوم را از سمت چپ در بالای صفحه (با یک فلش نشان داده شده در پایین) ضربه بزنید تا به صفحه اصلی ویرایش بروید.

گام دوم: وارد کردن موسیقی

این برنامه قادر است هر نوع موسیقی موجود در دستگاه‌تان را به پروژه وارد کند. همچنین می‌توانید از آهنگ‌هایی که بر روی حساب iCloud یا حساب Dropbox خود دارید هم استفاده کنید. برای وارد کردن یک آهنگ، روی نماد حلقه (دومین از سمت راست) در بالای صفحه ویرایشگر اصلی GarageBand کلیک کنید.

بر روی Files کلیک کنید و بعد به سمت پایین پیمایش کنید تا تمامی فایل‌های موسیقی موجود در دستگاه را ببینید. در زیر شما می‌توانید موسیقی‌های دانلود شده و ذخیره در iCloud را ببینید. برای ذخیره آهنگ روی گوشی بر روی آن تپ کنید.

بعد از دانلود آهنگ روی موبایل انگشت خود را روی فایل بگذارید و به سمت بالای صفحه حرکت کنید، بعد از ناپدید شدن صفحه فایل‌ها آهنگ را در برنامه ببرید و رها کنید.

شما می‌توانید با ضربه زدن به دکمه Play در بالای صفحه، آهنگ را را گوش دهید. اگر هم می‌خواهید این آهنگ را بدون ویرایش به رینگتون تبدیل کنید، پس تقریبا کار شما تمام شده است.

گام سوم: استخراج آهنگ زنگ

قبل از اینکه بتوانید موسیقی را به یک زنگ تبدیل کنید، باید به لیست پروژه‌ها بروید. اول بر روی نماد مثلثی رو به پایین در سمت چپ بالای صفحه ضربه بزنید، سپس گزینه My Songs را انتخاب کنید. حالا GarageBand شما را به لیست پروژه جایی که آهنگ جدید شما به عنوان My Song نشان داده می‌شود، می‌برد. اگر می‌خواهید نام فایل را تغییر دهید، روی آن ضربه بزنید و نگه دارید تا منوی contex ظاهر شود سپس Rename را انتخاب کنید.

بعد از این که تمامی کارها تمام شد و می‌خواستید آهنگ را تبدیل به زنگ موبایل کنید، مجددا به منوی متنی نیاز خواهید داشت. روی پروژه خود ضربه بزنید و نگه دارید، از طریق منوی popup گزینه Share را انتخاب کنید، سپس Ringtone را انتخاب کنید.

اگر خواستید می‌توانید باز هم اسم فایل را عوض کنید، در غیر این صورت بر روی Export تپ کنید. چند ثانیه طول می‌کشد تا GarageBand فرایند لازم را انجام دهد، سپس یک صفحه نمایش مانند این خواهید دید:

حالا شما می‌توانید بر روی OK کلیک کنید تا به صفحه پروژه بازگردید و یا از Use sound as استفاده کنید تا رینگتون شما فعال گردد. شما در اینجا سه گزینه خواهید داشت:

  • Standard Ringtone: این گزینه آهنگ را تبدیل به صدای زنگ می‌کند.
  • Standard Text Tone: برای صدای زنگ پیام تنظیم می‌کند.
  • Assign to Contact: برای مخاطبین خاص در دفترچه تلفن تنظیم می‌شود.

نحوه تغییر رینگتون در آیفون

اگر میخواهید بدون استفاده از GarageBand رینگتون خود را عوض کنید، به Settings بروید، Sounds را انتخاب کنید، سپس روی Ringtone ضربه بزنید. زنگ‌های سفارشی شما در بالای لیست نمایش داده می‌شوند.

اگر می‌خواهید آهنگ زنگ خود روی صدای تماس یک دوست یا عضوی از خانواده تنظیم کنید، می‌توانید این فرد را در برنامه مخاطبین انتخاب کنید، روی Edit ضربه بزنید، سپس آهنگ زنگ را انتخاب کرده و رینگتون شخصی‌تان را برای آن انتخاب کنید.

Join the Conversation

2 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *