اگر در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنید، حتماً اینفلوئنسر مورد علاقه ای دارید که دنبال کنید. شاید باورش کمی عجیب باشد، اما کسب و کارهایی وجود دارند که علاوه بر بازاریابی شبکه های اجتماعی خود، در بخش سئو هم از اینفوئنسر مارکتینگ استفاده می کنند. اگر شما هم کسب و کاری دارید و می خواهید به بهبود سئوی سایت خود فکر کنید، شاید استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ بتواند گزینه مناسبی برای شما باشد. اما چگونه می توان از اینفلوئنسر مارکتینگ در بهبود سئوی سایت استفاده کرد؟ در این مقاله می خواهیم به بررسی کامل این موضوع بپردازیم تا راحت تر بتوانید در مورد استفاده از آن، تصمیم بگیرید.

اینفلوئنسر مارکتینگ چه تاثیری روی سئو دارد؟

پیش از آن که بخواهیم وارد مبحث سئو شویم، ابتدا لازم است قدرت اینفلوئنسر مارکتینگ را بررسی کنیم! اینفلوئنسر مارکتینگ با کمک اینفلوئنسرها انجام می شود و اینفلوئنسرها افرادی هستند که فالوورهای بسیار زیادی دارند. کافی این است چنین افرادی از فالوورهای خود بخواهند کاری را انجام دهند! حتی اگر درصد کمی این کار را انجام دهند، باز هم آن عمل با تعداد بسیار بالایی انجام می شود. همین مسئله باعث شده تا اینفلوئنسر مارکتینگ قدرت زیادی داشته باشد و در موارد مختلفی بتوانید از آن استفاده کنید. اما اینفلوئنسر مارکتینگ چگونه می تواند به رشد سئوی سایت شما کمک کند؟

در سئو تکنیک های مختلفی وجود دارد که هر یک از آن ها می تواند به رشد سایت شما کمک کند! در واقع سئوکارها برای آن که زودتر به نتیجه برسند و بتوانند صفحات اول گوگل را بگیرند، از روش های مختلفی استفاده می کنند. هر یک از این روش ها می تواند مزایا و معایب خاص خود را داشته باشد! اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از تکنیک هایی است که برخی سئوکاران از آن استفاده می کنند تا بتوانند رتبه کلمه کلیدی یک صفحه را خیلی زودتر از زمان ممکن بهبود ببخشند. اما چه چیزی باعث می شود که بهبود سئو با اینفلوئنسر مارکتینگ امکان پذیر باشد؟ در این بخش از مقاله چند مورد از آن ها را بررسی می کنیم:

  • استفاده از قدرت ویدیو

همه ما می دانیم که قدرت ویدیو چقدر زیاد است! در واقع اگر بخواهیم قدرت و تاثیرگذاری انواع محتوا را بررسی کنیم، ویدیو در راس آن ها قرار می گیرد. دلیل آن هم این است که در ویدیو، کاربران دیگر نیازی به خواندن محتوا ندارند. تصویر و صوت را به صورت هم زمان دریافت می کنند؛ این کار باعث می شود تا انرژی و حوصله کمتری برای آن محتوا صرف کنند. فرقی هم ندارد که شما یک کاربر با حوصله هستید یا بی حوصله! در هر صورت احتمالاً ویدیو را ترجیح می دهید. به خصوص که اگر ویدیو جذاب باشد و بتواند نظر شما از همان ابتدای ویدیو جلب کند تا زمانی که ویدیو به پایان می رسد.

حال فرض کنید اینفلوئنسر موردنظر شما از کاربر بخواهد که کاری را انجام دهد! این کار هم به صورت ویدیو از کاربر درخواست شود. بنظر شما چه اتفاقی می افتد؟ تعداد زیادی از کاربران آن کار را انجام می دهند. حال فرض کنید شما یک مسابقه برگزار کرده اید و یکی از شرایط مسابقه این است که کاربر لینک یک صفحه خاص از سایت شما را در یک شبکه اجتماعی خاص نظیر فیسبوک منتظر کند. این مسئله باعث می شود تا حجم زیادی از سیگنال به گوگل ارسال شود. این مسئله روی رشد و بهبود سئوی سایت شما تاثیر بسیار زیادی دارد و در نهایت می توانید از بهبود سئو با اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید.

  • ایجاد لینک سازی به صورت طبیعی

در بازاریابی دیجیتال چه چیزی اهمیت زیادی دارد؟ ترافیک. هر بازاریاب دیجیتال از منابع موردعلاقه خود برای جذب ترافیک استفاده می کند و یکی از آن ها، موتورهای جستجو است. در واقع بسیاری از افراد فعال در حوزه بازاریابی دیجیتال از گوگل و سایر موتورهای جستجو برای افزایش ترافیک و نرخ تبدیل استفاده می کنند. یکی از مواردی که روی بهبود رتبه سئو تاثیر زیادی دارد، ترافیک سایت است. در واقع اگر ترافیک سایت شما از روش های دیگر افزایش پیدا کند، رتبه سایت شما هم بهبود پیدا می کند. به خصوص که اگر محتوای جذابی داشته باشید، از کلمات کلیدی به خوبی استفاده کرده باشید و سئوی فنی سایت به بهترین شکل بهینه سازی شده باشد.

این مسائل باعث می شود تا کاربری که وارد سایت می شود، صفحات مختلفی از سایت را بررسی کند. در واقع کاربر چندین صفحه را بررسی می کند و برای هر یک از آن ها، زمان می گذارد. همین رفتار مثبت باعث می شود تا گوگل در نهایت به رشد سئو کمک کند. اما اینفلوئنسر مارکتینگ چه نقشی در این مورد دارد؟ اینفلوئنسر مارکتینگ باعث می شود تا ترافیک سایت شما افزایش پیدا کند. سپس کاربران رفتار مثبت نشان دهند و همین مسئله به بهبود سئو سایت کمک زیادی می کند. در نهایت کاربران صفحات سایت شما را در سایت یا شبکه های اجتماعی خود به اشتراک می گذارند و همین مسئله باعث لینک سازی طبیعی می شود.

چه چیزی به افزایش لینک سازی خارجی کمک می‌کند؟

یکی از سوالات بسیار مهمی که برای کاربران پیش می آید، این است که چه چیزی باعث می شود تا لینک سازی خارجی به صورت طبیعی افزایش پیدا کند؟ در واقع کسب و کارهای آنلاین به دنبال روش هایی هستند که لینک سازی خارجی به صورت طبیعی توسط کاربران انجام شود. این روش نسبت به روش های دیگر نظیر خرید بک لینک مزایای زیادی دارد. مثلاً خرید بک لینک باید همیشه تمدید شود و بابت آن هزینه پرداخت کنید. در حالی که اگر این روش طبیعی باشد، هیچ هزینه مستقیمی برای لینک سازی خارجی نخواهد داشت. همچنین معمولاً استفاده از روش هایی که لینک سازی خارجی به صورت انجام می شود، دائمی هستند. بر اساس تحقیقات MOZ دو موضوع مهم وجود دارد که به افزایش لینک سازی خارجی کمک زیادی می کند:

  • تحقیق دقیق

تحقیق دقیق به این معنی است که شما بدانید کاربران دقیقاً چه چیزی نیاز دارند و چه چیزی می خواهند! بنابراین باید به دنبال راه هایی باشید که بتواند نیاز یا سوال کاربر را کاملاً پاسخ دهد و کاربر پس از دیدن آن، متوجه شود که آن صفحه از سایت شما چقدر مفید بوده است. در بخش تولید محتوا باید حتماً به این موضوع دقت کنید تا بتوانید بازاریابی محتوایی موفقی داشته باشید. بازاریابی محتوایی موفق، به معنای موفقیت کسب و کارتان است و به بهبود سئوی سایت شما هم کمک زیادی می کند.

  • اهداف قوی

هدف قوی به این معنی است که خودتان هم بدانید از کاربر چه چیزی می خواهید! این مسئله در نرخ تبدیل تاثیر بسیار زیادی دارد و باید حتماً به آن دقت زیادی کنید. برای درک بهتر این موضوع، فرض کنید می خواهید اقدام به بهبود سئو با اینفلوئنسر مارکتینگ کنید. در چنین شرایطی باید خودتان بدانید که دقیقتان هدفتان چیست! چه از افرایش ترافیک سایت و چه از افزایش ورودی سایت از طریق موتورهای جستجو. هر دوی آن ها مهم است و پیش از آن که هر کاری بخواهید انجام دهید، باید اهداف خود را مشخص کنید.

در این روش، چه کسانی لینک سازی خارجی را انجام می‌دهند؟

یکی دیگر از سوالات مهمی که برای کاربران پیش می آید، این است که چه کسانی به سایت ما لینک می دهند؟ پاسخ کمی عجیب است. گروهی از متخصصان افرادی که به سایت شما لینک می دهند را گروه یک درصدی می نامند. چرا؟ چون 99 درصد افرادی که محتوای شما را مشاهده می کنند، مصرف کننده هستند. در واقع محتوای شما را می خوانند و از آن عبور می کنند. در حالی که آن یک درصد دیگر، به سادگی از کنار محتوای شما عبور نمی کنند و آن را در سایت و شبکه های اجتماعی دیگر به اشتراک می گذارند. چنین افرادی معمولاً وبلاگ نویس، خبرنگار، تولیدکننده پادکست یا مواردی نظیر این ها هستند.

این موارد باعث می شود تا از سایت های دیگر برای سایت خود لینک دریافت کنید و در نهایت می تواند به بهبود سئوی سایت شما کمک کند. حال اگر با کمک اینفلوئنسر مارکتینگ تعداد افرادی که مقاله شما را مشاهده می کنند را افزایش دهید، می توانید تعداد افرادی که در گروه یک درصدی هستند را افزایش دهید. حتی اگر از اینفلوئنسرهای حوزه درستی استفاده کنید، می توانید درصد افرادی که در این زمینه با شما همکاری می کنند را افزایش دهید. کافی است یک محتوای جذاب و کاربردی داشته باشید، سپس از کاربران بخواهید تا با شما همکاری کنند و اقدام به ایجاد لینک خارجی برای سایت شما کنند.

بهبود سئو با اینفلوئنسر مارکتینگ را از کجا شروع کنیم؟

اکنون که با بهبود سئو با اینفلوئنسر مارکتینگ آشنا شدید، زمان آن می رسد که ببینیم برای آن که بتوانید سئوی سایت خود را بهبود ببخشیم باید از کجا شروع کنیم! ما برای درک بهتر این موضوع، آن را در 4 مرحله دسته بندی کرده ایم تا به راحتی بتوانید این موضوع را درک کنید و برای بهبود سئو با اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید. این 4 مرحله که باید طی کنید، عبارتند از:

مرحله اول) ایجاد ارتباط و تماس با اینفلوئنسرها

اولین قدم برای بهبود سئو با اینفلوئنسر مارکتینگ ایجاد ارتباط و تماس است! در واقع برای آن که بتوانید از اینفلوئنسر مارکتینگ برای رشد سئوی سایت خود استفاده کنید، ابتدا باید کمی با کاربران دیگر تعامل برقرار کنید. به عنوان مثال باید همیشه اینفلوئنسر موردنظر را دنبال کنید، پست های او را لایک کنید، تعامل برقرار کنید، سوال بپرسید و هر کاری که احتمال می دهید متوجه شود که همیشه او را دنبال می کنید را انجام دهید. این اولین قدم است تا بتوانید مراحل دیگر را طی کنید! در واقع شما یک فرآیند طولانی در پیش دارید و برای آن که بتوانید این فرآیند را طی کنید، باید قدم اول را به خوبی طی کنید.

مرحله دوم) درخواست محترمانه از اینفلوئنسرها

قدم دوم درخواست کردن است! اینفلوئنسرها هم مانند ما کاربر هستند با این تفاوت که کاربران زیادی آن ها را دنبال می کنند. بنابراین شما می توانید از آن ها درخواست کنید. درخواست شما اگر مودبانه باشد و واقعاً اینفلوئنسر بتواند به شما کمک کند، احتمال این که چنین کاری انجام دهد زیاد است. مثلاً می توانید به اینفلوئنسر موردنظر بگویید که در حال ساخت چیزی هستید و اگر تمایل دارد، می تواند به شما کمک کند. سپس درخواست خود را به او بگویید تا بتوانید اقدام به بهبود سئو با اینفلوئنسر مارکتینگ کنید.

مرحله سوم) تعامل داشتن با اینفلوئنسرها

در قدم بعدی باید سعی کنید با اینفلوئنسر موردنظر تعامل داشته باشید! در واقع اینفلوئنسرها اگر تعامل سازنده ای شکل بگیرد و بتوانند به شما کمک کنند. البته نباید این انتظار را داشته باشید یک اینفلوئنسر با میلیون ها فالوور بدون هزینه بخواهد تبلیغات کار شما را بکند. حتی ممکن است پیام شما در میان هزاران پیامی که روزانه دریافت می کند، پنهان شود. به عنوان مثال ممکن است شما در حال تولید یک محتوایی باشید که در حوزه تخصصی آن اینفلوئنسر است! در این صورت می توانید از آن ها سوال کنید تا شما را در زمینه تولید آن محتوا کمک کنند.

مرحله چهارم) حفظ ارتباط با اینفلوئنسرها

در مرحله پایانی باید سعی کنید که ارتباط خود با اینفلوئنسر موردنظر را حفظ کنید! این کار باعث می شود تا اگر بعدها باز هم نیاز داشتید که توسط آن ها حمایت شوید، به راحتی بتوانید این کار را انجام دهید. دلیل آن هم این است که اگر شما را بشناسد، می توانید ارتباط نزدیک تری داشته باشید و هنگامی که برای آن ها پیغام ارسال می کنید، زودتر پاسخ شما را بدهند. البته این موضوع هم بستگی دارد که کیفیت رابطه شما چگونه است و برای آن ها چه فایده ای داشته باشید. گاهی اوقات هم اینفلوئنسرها واقعاً بدون هیچ چشم داشتی به شما کمک می کنند.

نتیجه گیری

در مورد بهبود سئو با اینفلوئنسر مارکتینگ چیزی شنیده اید؟ با تکنیک های مختلفی می توانید به بهبود سئوی سایت خود بپردازید. یکی از این تکنیک ها که اگر به درستی استفاده شود، تاثیر بسیار زیادی روی رشد سئوی سایت دارد استفاده از اینفلوئنسر است. در این مقاله به بررسی کامل آن پرداختیم و تمام جوانب آن را بررسی کردیم. اگر سوالی دارید، از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را راهنمایی کنیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *