تلگرام به عنوان یکی از پرکاربردترین اپلیکیشن‌ در سال‌های اخیر، به طور شخصی و کاری میان کاربران مورد استفاده قرار گرفته و بسیار محبوب شده است. برای استفاده آسان‌تر از این برنامه در گوشی و کامپیوترتان بهتر است با ترفندهای مختلفی از آن آشنا باشید. چرا که هر روز تلگرام ویژگی‌های جدیدتری به این برنامه می‌افزاید.

تلگرام دسکتاپ

تلگرام امکانات مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که دیگر اپلیکیشن‌ها چنین گزینه‌هایی را ندارند. یکی از این ویژگی‌ها که باعث می‌شود افراد زیادی به جای واتساپ همچنان از تلگرام استفاده کنند، امکان استفاده از تلگرام دسکتاپ است. نسخه دسکتاپ تلگرام کاملا متفاوت از واتساپ است و امنیت بیشتری دارد. پس با نصب آن بر روی ویندوز، لینوکس و یا مک خود به راحتی فایل بفرستید و یا ویدیوها و عکس‌هایی که دریافت می‌کنید را تماشا کنید. نسخه مبتنی بر وب تلگرام را می‌توانید با دانلود آن از آدرس https://desktop.telegram.org/، در کامپیوتر شخصی خود اجرا نمایید.

تغییر شماره تلفن همراه

تلگرام ویژگی بخصوصی دارد که می‌تواند برای کاربران خیلی مفید باشد. گاهی پیش می‌آید که کاربری شماره تلفن خود را تغییر دهد. شاید شماره قبلی را گم کرده باشید یا دیگر نخواهید از آن استفاده کنید. تلگرام این امکان را برای شما فراهم کرده که بدون اینکه اکانت خود را از دست دهید، بتوانید شماره جدید را جایگزین کنید. برای انجام این کار به تنظیمات بروید و با لمس شماره خود آن را ویرایش کنید.

مسدودسازی کاربران مزاحم

گاهی ممکن است بخواهید شماره شخصی را مسدود کنید تا نتواند به شما پیام دهد. در این صورت باید از طریق منو به دفترچه تلفن یا همان کانتکت Contacts بروید و او را پیدا کنید. روی منوی سه نقطه بالای صفحه در گوشه سمت راست بزنید و کاربر مورد نظر را توسط Block user مسدود کنید. در صورتی که به شما پیام داده باشد، می‌توانید انگشت خود را ثانیه‌ای روی آن چت نگه دارید و از طریق سه نقطه در نوار بالای تلگرام گزینه Block را انتخاب کرده و مسدودش کنید. اگر هم این کار را به اشتباه انجام داده باشید یا پشیمان شوید می‌توانید او را مجددا Unblock کنید.

مدیریت دانلود فایل‌های رسانه‌ای

برای ارسال و دریافت فایل در تلگرام محدودیت حجم وجود دارد. کاربران می‌توانند فایلی با حجم حداکثر ۱.۵ گیگابایت برای اشخاص دیگر بفرستند. با تمام مزیت‌هایی که این مورد برای شما دارد، ممکن است بدون مدیریت درست، حجم اینترنت شما را به سرعت تمام کند و یا باعث پر شدت حافظه‌ گوشی یا کامپیوتر شما شود. پس بهترین راه حل این است که نحوه دانلود فایل‌ها را کنترل کنید. برای سفارشی‌سازی و کنترل دانلود و آپلود فایل‌ها به تنظیمات بروید. وارد Data and Storage شوید و در بخش  when using mobile data ، when connected to Wi-Fi و  when roaming مشخص نمایید که کدام فایل‌ها، چه زمانی دانلود شوند.

آخرین زمان بازدید

بعضی از کاربران دلشان نمی‌خواهد مشخص شود که چه زمانی آنلاین شده‌اند. برای این دسته از کاربران تلگرام این امکان را فراهم کرده است تا با مراجعه به بخش حریم شخصی و امنیت Privacy and Security و آخرین بازدید Last seen از طریق تنظیمات، مشخص کنید که نمی‌خواهید زمان آخرین بازدید شما دیده شود. این ویژگی حتی امکان این را به شما می‌دهد که برای افراد بخصوصی استثناء قایل شوید و نام آنها را مشخص کنید. شما با انتخاب گزینه everybody آنلاین بودن خود را برای همه نشان می‌دهید. با گزینه my contacts آخرین زمان بازدید خود را برای کانتکتتان نمایش می‌دهید و با انتخاب گزینه nobody هیچ کس نمی‌فهمد شما چه وقت آنلاین بوده‌اید.

خواندن مخفی پیام‌ها

یکی از هیجان‌آورترین ویژگی‌های تلگرام که ممکن است کمتر راجع به آن شنیده باشید، خواندن پیام‌ها به صورت مخفیانه است. یعنی وقتی شما پیامی را دریافت می‌کنید، قبل از اینکه بخوانید گوشی خود را در حالت پرواز airplane mode قرار دهید و سپس پیام را بخوانید. بعد از خواندن پیام، تلگرام را ببندید و گوشی را از حالت پرواز در بیاورید. با این ترفند، شخص ارسال‌ کننده پیام هیچ ‌وقت نخواهد فهمید که شما پیامش را خوانده‌اید یا نه.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *