مرورگرها در اثر استفاده و افزوده شدن به تاریخچه‌شان، ذخیره لینک‌ها، دانلود و نصب افزونه‌ها و همچنین تغییر تنظیمات سرعت‌شان کم شده و در بارگذاری و اجرای فرمان کند می‌شوند. مرورگر فایرفاکس می‌تواند حساب کاربری شما را به سرعت تمیز کرده و اطلاعات مهم‌تان را همچنان حفظ کند. با Firefox Quantum می‌توانید کاربری‌تان را تازه‌سازی کنید، سرعت Firefoxتان را در صورت کند شدن بالا ببرید، یا دیگر مشکلات آن را حل کنید.

چه چیزی را حفظ می‌کند، چه چیزی را حذف می‌کند؟

در واقع ویژگی Refresh در اینجا همه چیز را حذف نخواهد کرد. Firefox تمام بوک‌مارک‌ها و رمز عبورهای ذخیره شده را به قوت قبل نگه خواهد داشت. همچنین شما می‌توانید برگه‌هایی که در مرورگر خود باز گذاشته‌اید را همچنان بعد از Refresh هم باز نگه دارید، اگر نمی‌خواهید هم می‌توانید همه را پاک کنید.
با این همه اطلاعات محلی و افزونه‌های مرورگر که نصب دارید را حذف خواهد کرد. همچنین تنظیمات مرورگر به پیش‌فرض شرکتی برمی‌گردد و تاریخچه‌ی آن و هرچه که در آن ذخیره شده پاک خواهد شد. هرگونه مشکلات ناشی از اشتباهات و نواقص بروزرسانی در تنظیمات بر طرف شده و سرعت کند آن، بالا می‌رود. و هرگونه مشکلات دیگر نیز برطرف خواهد شد. با این وجود، اطلاعات مهم شخصی‌تان به علاوه رمز عبورهای ذخیره شده و ‌داده‌هایتان به قوت خود نگه داری خواهند شد.

چگونه Firefox را Refresh کنیم؟

برای انجام این کار، دکمه منو را در گوشه بالا سمت راست پنجره مرورگر کلیک کنید.

بر روی گزینه Help در نزدیکی دکمه منو کلیک کنید.

گزینهTroubleshooting Information  را در منوی Help یا همان راهنما کلیک کنید.

روی دکمه Refresh Firefox در گوشه بالا سمت راست صفحه اطلاعات عیب‌یابی کلیک کنید.

هشداری مبنی بر پاک شدن افزونه‌ها و بازنشانی تنظیمات به پیش‌فرض نمایان خواهد شد. تنظیمات خود را بازنشانی کرده و دیگر تنظیمات را به پیش‌فرض برگردانید. برای تایید انجام تغییرات بر روی گزینهRefresh Firefox  کلیک کنید.

Firefox در حین پاک‌سازی اطلاعات قدیمی بسته خواهد شد. بعد از گذشته مدتی با یک صفحه تازه بارگذاری می‌شود که به شما امکان بارگذاری مجددا وب‌سایت‌هایی که در مرورگر باز گذاشته بودید را می‌دهد.

Join the Conversation

1 Comment

  1. سلام و عرض خسته نباشید.
    واقعا ممنونم که تونستم فایر فاکسم رو درست کنم.
    چون خیلی وقت بود که یک صفحه سفید باز می شد و کار نمی کرد.
    باز هم تشکر فراوان.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *