استفاده از پلاگین‌های سئو به کاربران وردپرسی کمک می‌کند تا بتوانند سایت خود را به بهترین حالت ممکن سئو نمایید و پایه سئو سایت خود را توسط افزونه تکمیل نمایید. با استفاده از افزونه‌های سئو و در صورت رعایت سایر موارد مربوط به سئو می‌توانید مطالب خود را به صفحه اول گوگل برسانید و بازدید قابل توجهی را از طریق آنها کسب نمایید. در مقاله قبلی افزونه کاربردی Wp Meta Seo و بخش‌هایی از تنظیمات مربوط به این افزونه را بررسی کردیم .

۴۰۴ & Redirects

تب دوم بخش تنظیمات افزونه مربوط به خطاهای ۴۰۴ می‌باشند که اگر تعداد این خطاها زیاد شود می‌تواند از نظر موتور‌های جستجو برای سایت شما مشکل ساز شوند؛ این خطاها معمولا با تغییر لینک یا حذف مطالب ظاهر می‌شوند که باید به دنبال راهکار آن باشید تا به مشکل برنخورید. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای رهایی از مشکلات احتمالی که ممکن است موتور‌ جستجو برای شما بوجود آورند، انتقال صفحات ۴۰۴ به صفحه اصلی سایت می‌باشد که با اینکار دیگر مشکلی پیش‌روی سایت شما نخواهد بود. این بخش افزونه به شما کمک می‌کند تا بتوانید صفحات ۴۰۴ سایت وردپرس خود را به صفحه اصلی سایت منتقل کنید.

 

  • Global home redirect: با کلیک بر روی این گزینه تمامی صفحات ۴۰۴ سایت شما به صفحه‌اصلی سایت منتقل می‌شوند.
  • Custom 404 page: توسط این بخش می‌توانید صفحات ۴۰۴ خود را نیز تغیین کنید! اگر صفحه ۴۰۴ را در برگه‌ای ایجاد نموده‌اید می‌توانید آن را فعال کنید و در غیراینصورت می‌توانید از صفحه ۴۰۴ مربوط به خود افزونه استفاده نمایید؛ البته باید توجه داشته باشید با فعال سازی بخش Global home redirect افزونه این مورد کاملا بلااستفاده خواهد بود.

Breadcrumb

تب بعدی بخش تنظیمات این افزونه Breadcrumb می‌باشد که توسط آن قادر به نمایش نشانی کاربر در سایت خواهید بود! اگر بخواهیم این موضوع را ساده‌تر بیان کنیم اگر کاربری از مطلبی بازدید کند با استفاده از این ابزار کاربران می‌توانند ببینند که مطلب مورد نظر را از چه دسته‌بندی یا برچسبی مشاهده کرده‌اند که تنظیمات مربوط به آن در این قابل دسترسی است.

  • هفت قدم ساده و کارآمد برای بهینه سازی سئو
  • Breadcrumb separator: این گزینه مربوط به جداکننده کلمات می‌باشد که می‌توانید از کارکتر مورد نظر خود استفاده کنید.
  • Include Home: با فعال‌سازی این گزینه در صورت بازدید کاربر از صفحه‌اصلی سایت نیز کلمه “صفحه‌اصلی” نمایش داده خواهد شد.
  • Home text: اگر می‌خواهید نام سایت را برای نمایش در Breadcrumb شخصی سازی نمایید می توانید این گزینه را فعال‌کنید و کلمه مورد نظر خود را بنویسید.
  • Clickable breadcrumb: با فعال‌سازی این گزینه می‌توانید موضوعاتی را که در Breadcrumb نمایش داده می‌شود را با کلیک بر روی آنها واردشان شده و آن را مشاهده کنید.
  • PHP Shortcode: اگر می‌خواهید ابزار Breadcrumb را در قالب وردپرس خود استفاده کنید می‌توانید از این بخش کد مربوطه را برداشته و در بخش دلخواه از قالب خود قرار دهید تا ابزار Breadcrumb برای شما مکانی که قرار داده‌اید به نمایش درآید.
  • WordPress Shortcode: اگر نیاز به نمایش ابزار Breadcrumb در برگه یا مطالب سایت وردپرسی خود دارید، کافی است شورت کد مربوط به آن را در مطالب یا برگه‌ها قرار دهید؛ البته این بخش بیشتر برای ابزارک‌ها کاربرد دارند تا در بخش ابزارک‌ها به کاربران نمایش داده شود.
  • Translation: همانطور که در این مسیر متوجه شدید، این افزونه وردپرس به صورت انگلیسی می‌باشد که می‌توانید از طریق بخش ترجمه یا Translation اقدام به فارسی‌سازی آن نمایید تا در استفاده‌های بعدی بتوانید به زبان شیرین فارسی آن را مشاهده کنید.
  • آموزش سئو و بهینه‌سازی وردپرس با افزونه Yoast SEO

کاربران زیادی به دنبال افزایش سئو سایت خود هستند تا بتوانند به ترافیک و فروش محصولات خود کمک کنند. افزونه‌های سئو نیز از جمله مواردی هستند که به بسیاری از کاربران در زمینه تنظیمات موارد اولیه سئو کمک بسیار زیادی می‌کنند و راه را برای کاربران هموار می‌سازند. یکی از برترین افزونه‌های سئو نیز در این زمینه افزونه Wp Meta Seo می‌باشد که با تنظیمات مربوط به سئو می‌تواند کمک زیادی به شما کند که در این مطلب اقدام به آموزش انجام تنظیمات مربوط به این افزونه نمودیم.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

3 Comments

    1. باسلام
      افزونه در Back-end سایت فعالیت می‌کند و باعث کاهش سرعت سایت نمی‌شود؛ بنابراین با خیال راحت می‌توانید از امکانات این افزونه استفاده کنید.
      موفق باشید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *