دلایل زیادی برای ساخت ایمیل‌های یک بار مصرف وجود دارد که مهم‌ترین آن، ثبت نام در سایت‌های متفرقه‌ای بوده که شما را مجبور به وارد کردن ایمیل و تایید آن می‌کنند اما شما می‌دانید که بعدها با ارسال اسپم، شما را کلافه خواهند کرد. سرویس‌های مختلفی به این منظور در اینترنت وجود دارد و کار با آن‌ها نیز بسیار ساده است.

در نوشته‌ی امروز، ابتدا به شما آموزش خواهیم داد که چطور با Temp Mail یک ایمیل یک بار مصرف بسازید، سپس بهترین سرویس‌های ایمیل یک بار مصرف را به شما معرفی خواهیم کرد.

ایمیل یک بار مصرف چیست؟

همان طور که از اسمشان پیداست، این ایمیل‌ها به گونه‌ای هستند که بعد از مدتی، به طور کامل پاک شده و تنها برای یکی دوبار استفاده درست می‌شوند. سایت‌هایی که این سرویس‌ها را ارائه می‌کنند نیز، بعد از مدتی، آدرس ایمیلی که ساخته و سپس پاک شده را دوباره در اختیار کاربران دیگر قرار خواهد داد. از این گونه ایمیل‌ها به هیچ وجه نباید برای کارهای مهم استفاده کنید چون در نهایت، اطلاعات موجود در ایمیل‌های یک بار مصرف بعد از مدتی پاک شده و به خود ایمیل هم دسترسی نخواهید داشت.

آموزش ساخت ایمیل یک بار مصرف

طریقه ساخت ایمیل یک بار مصرف در سایت‌های مختلف متفاوت خواهد بود، اما برای مثال، ما به سراغ سایت معروف Temp Mail می‌رویم تا به شما آموزش دهیم که چطور می‌توانید یک ایمیل یک بار مصرف بسازید. سایت Temp Mail را باز نمایید. به محض ورود، این سایت یک آدرس ایمیل یک بار مصرف در بالای سایت به شما خواهد داد که مختص شما تولید شده است.

کمی به پایین اسکورول کنید، بخشی سفید رنگی را مشاهده خواهید کرد که در آن نوشته شده Your inbox is empty و اگر ایمیلی به این آدرس ارسال شود، در آن‌جا به نمایش در خواهد آمد.

در واقع Temp Mail روند ساخت اکانت را هم از سر شما باز کرده و به سرعت یک ایمیل یک بار مصرف در اختیار شما قرار می‌دهد تا از آن استفاده کنید. البته همان طور که گفتیم، کار با سایت‌های مختلف، متفاوت بوده و این تنها یک نمونه از سایت‌های ساخت ایمیل یک بار مصرف به حساب می‌آید.

بهترین سایت‌های ساخت ایمیل یک بار مصرف

در کنار سایت Temp Mail، سایت‌های بیشتری هم هستند که به شما این امکان را می‌دهند تا ایمیل‌های یک بار مصرف درست کنید. هر کدام از این سایت‌ها قابلیت‌های خاص به خود را دارند. با توجه به این که قبلا به Temp Mail اشاره کرده‌ایم، دیگر سایت‌ها در این زمینه را به شما معرفی خواهیم کرد:

  1. YOPmail

YOPmail دارای یک رابط کاربری ساده و از مد افتاده است اما این سایت از قدیمی‌ترین سرویس‌ دهنده‌های ایمیل‌های یک بار مصرف بوده و ایمیل‌ها به صورت خودکار تولید می‌شوند و نیازی به ثبت نام در آن نخواهید داشت. پیغام‌های شما در سرویس YOPmail نیز به مدت 8 روز نگهداری می‌شوند. البته شما از طریق این سرویس امکان ارسال ایمیل به آدرس‌هایی غیر از خود این سایت را ندارید و تنها برای دریافت ایمیل می‌توانید از آن استفاده کنید.

YOPmail

  1. 10 Minute Mail

همان طور که از اسم این سایت معروف پیداست، در 10 Minute Mail ایمیل‌هایی در اختیار شما قرار خواهد گرفت که تنها 10 دقیقه کار می‌کند و سپس پاک خواهد شد. مثلا اگر خواستید در سایتی ثبت نام کنید که نیاز به دریافت ایمیل تایید است، خیلی راحت می‌توانید در 10 Minute Mail این ایمیل را دریافت کرده و سپس سایت را رها کنید.

10 Minute Mail

  1. Mohmal

ایمیل‌هایی که در Mohmal با آدرس مورد نظر خود می‌سازید، 45 دقیقه فعال خواهند بود و سپس برای همیشه پاک می‌شوند. برای آن‌هایی که خیلی دوست ندارند از آدرس‌های از پیش ساخته شده و عجیب استفاده کنند، Mohmal به شما این امکان را می‌دهد تا آدرس مورد نظر خود را بسازید و از آن استفاده کنید. همچنین یک صندوق کامل و عالی به شما داده می‌شود تا به راحتی امکان نمایش ایمیل‌های دریافتی را داشته باشید. حتی اگر نیازی به ایمیل ندارید، می‌توانید قبل از 45 دقیقه با زدن یک دکمه آن را پاک نمایید.

Mohmal

  1. Maildrop

Maildrop یک سرویس کد باز و کاملا رایگان بوده که برای ارسال ایمیل نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربری بسیار آسان آن باعث شده تا استفاده کنندگان زیادی داشته باشد و در زمره سرویس‌های ساخت ایمیل یک بار مصرف محبوب قرار گیرد.

Maildrop

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *