امروزه کاربران زیادی بخشی از زمان روزانه خود را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند همین موارد سبب می‌شود تا صاحبان کسب‌وکارها و فعالان حوزه دیجیتال مارکتینگ از ابزار شبکه‌های اجتماعی نهایت استفاده را ببرند. مدتی قبل اینستاگرام که یکی از شبکه‌های بسیار فعال اجتماعی است و کاربران زیادی در آن فعالیت می‌کنند، توسط صاحبان فیسبوک خریداری شد و از آن پس تمامی فعالیت‌های این مجموعه زیرنظر فیسبوک صورت گرفت. در این مقاله قصد داریم به بررسی استفاده از اینستاگرام به عنوان یک ابزار بسیار حرفه‌ای در عرصه بازاریابی دیجیتال برای توسعه کسب‌وکار بپردازیم که امیدواریم مفید واقع شود.

صفحه اینستاگرام خود را برای کاربران بهینه ‌سازی کنید

صفحه پروفایل اینستاگرام شما برای کاربرانتان اهمیت زیادی دارد؛ در این صفحه اطلاعات درباره کسب‌وکار خود درج کنید و سعی کنید تا اطلاعات تماس خود را برای دسترسی راحت‌ کاربران در اختیار آنها قرار دهید. صفحات تجاری اینستاگرام که در بروزرسانی‌‌های اخیر اضافه شده‌ است به شما کمک می‌کند تا بتوانید اطلاعات تماس نظیر شماره‌ تماس، ایمیل، ارتباط مستقیم اینستاگرام (Direct) و… را درج کنید. همچنین می‌ توانید صفحات خود در شبکه ‌های اجتماعی دیگر را به این شبکه متصل کنید تا کاربران بتوانند در سایر شبکه‌‌های اجتماعی که در آن فعال هستید نیز شما را دنبال کنند. بهترین راهکار ادغام کسب‌ و کار خود در دو شبکه‌ اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام است و اینستاگرام چنین ابزاری را برای اتصال صفحات خود به صفحه فیسبوک برای کاربران فراهم نموده است.

استفاده از مطالب داغ روز که متناسب با کسب ‌و کار شما هستند

کاربران شبکه‌‌های اجتماعی علاقه زیادی به موضوعات پرطرفدار و داغ روزانه و هفتگی دارند؛ در هر کسب ‌و کار و صنعتی موضوعات و مطالب پر طرفداری وجود دارند که به کمک آنها می‌ توانید مخاطبان خود را افزایش دهید و رضایت کاربران فعلی خود را نیز جلب کنید. در میدان رقابتی چنین مورادی تنها کسب‌ و کارهایی که از مطالب جذاب و خلاقانه استفاده می‌کنند موفق خواهند شد و نمی‌توان بدون رعایت این‌گونه موارد انتظار موفقیت در مدیریت یک صفحه اینستاگرامی را داشت.

استفاده از فیلترهای مربوط به ارسال عکس و فیلم در اینستاگرام

یکی از ابزارهایی که اینستاگرام در اختیار کاربران خود قرار داده است، قابلیت استفاده از فیلترها در هنگام ارسال عکس و فیلم است! این ابزار گاهی در نمایش بهتر عکس به شما کمک می‌ کنند اما اگر با استفاده از نرم‌افزارهای گرافیکی تصاویری خلاقانه و منحصر به فرد تولید کرده‌اید، ممکن است نتیجه این موضوع کاملا بر عکس باشد. بنابراین پس از انتخاب یا تولید تصاویر می‌توانید با استفاده از این ابزار فیلترهایی را بر روی آنها پیاده ‌سازی کنید تا نتیجه کار را مشاهده نمایید.

آشنایی با چند اصل اساسی برای کسب‌ درآمد از اینستاگرام

  • در صفحه تجاری خود از هویت یا اطلاعات شخصی استفاده نکنید؛ با اینکار یک عمل غیرحرفه‌ای انجام داده‌اید!
  • هدف خود را از مدیریت صفحه کسب‌وکار خود مشخص کنید! آیا صفحه فقط برای معرفی محصول است یا براش فروش محصولات از آن استفاده می‌کنید؟
  • اشتراک‌گذاری هم‌زمان تصاویر منتشرشده در اینستاگرام در سایر صفحات شما نظیر فیسبوک، توییتر و لینکدین
  • استفاده از یک هویت بصری برای درج تصاویر و محصولات کسب‌وکار خود؛ به طور مثال از یک کاور منحصر به فرد خود استفاده کنید.
  • نمایش پست‌های اینستاگرام به صورت گالری در وبسایت؛ این امر به کمک افزونه‌های وردپرسی به سادگی امکان‌پذیر است.
  • ارتقا تصاویر اینستاگرام با استفاده از ابزار نمایش مطالب به میلیون‌ها کابر؛ این قابلیت در حال حاضر تنها بر روی صفحات تجاری فعال و با پرداخت هزینه امکان‌پذیر است.
  • ارائه پیشنهادات منحصر به فرد برای کاربران دنبال‌کنندگان شما در اینستاگرام و ارائه کدهای تخفیف ویژه به آنها؛ با اینکار آنها تنها شما را لایک نمی‌کنند، بلکه با دنبال کردن شما به دنبال دریافت جوایز بیشتر هستند.
  • انتشار تصاویر منتشرشده در پروفایل شخصی کاربری سایر کاربران با استفاده از ابزار استوری! با اینکار آنها ترغیب به انتشار مطالب شما در سایر صفحات می‌شود.
  • برگزاری مسابقات مختلف به مناسب با کسب‌وکار خود؛ به طور مثال می‌توانید یک مسابقه طراحی گرافیک برای لوگوی برند تجاری خود راه‌اندازی کنید و جوایزی را برای شرکت‌کنندگان در نظر بگیرید.
  • از محیط کاری و فعالیت‌های تجاری خود تصاویری تهیه کنید؛ در این تصاویر می‌توانید از کارمندان و محیط فعالیتی آنها تصاویری را بر روی اینستاگرام خود تهیه کنید.

نتیجه‌گیری: اینستاگرام به عنوان یکی از شبکه‌‌های بسیار پر مخاطب و پر طرفدار یکی از ابزارهای بسیار مهم در مبحث بازاریابی برای کسب ‌و‌کار آنلاین به شمار می ‌آید. رعایت برخی از نکات که گاهی بسیار ساده هستند می‌تواند به شما در زمینه افزایش مخاطبان صفحه شما در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام کمک کند که نتیجه آن رشد کسب ‌و کار شما و افزایش سود آن است.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *