جوملا یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا است که با استفاده از آن قادر به ایجاد یک سایت بسیار حرفه‌ای، قدرتمند و بهینه برای موتورهای جستجو هستید.با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا قادر به راه‌اندازی انواع وبسایت با قابلیت‌های مختلف خواهید بود که از این نظر یکی از برترین سیستم‌های سایت‌ساز در سراسر دنیا به شمار می‌آید.

جزییات

در بخش هفدهم ازآموزش راه اندازی سایت با جوملا بخش مربوط به جزییات منوی سایت جوملایی را بررسی کردیم که با استفاده از آن قادر به درج اطلاعات موردنظر خود هستید.

  • صفحه پیش‌فرض: در این بخش باید یک صفحه پیش‌فرض برای منوی خود انتخاب کنید! اگر صفحه پیش‌فرض انتخاب نکنید صفحه اصلی سایت جوملایی شما به عنوان پیش‌فرض برای آن منو انتخاب خواهد شد.
  • دسترسی: در این بخش باید کاربران و مخاطبان خود برای دسترسی به این آیتم انتخاب کنید! به طور مثال می‌توانید گزینه خروج از پنل کاربری را برای کاربرانی که وارد سایت جوملایی شما شده‌اید، انتخاب کنید.
  •  زبان: اگر سایت شما به صورت چندزبانه طراحی شده است، با استفاده از این گزینه می‌توانید نمایش آیتم‌های این منو را برای زبان موردنظر خود انتخاب کنید.
  • یادداشت: در این بخش می‌توانید توضیحات مربوط به آیتم منوی موردنظر خود را وارد کنید تا با استفاده از آن بتوانید به خود یا سایر مدیران سایت خود توضیحات مربوطه را نمایش دهید.

نوع لینک

در این بخش می‌توانید تنظیمات مربوط به لینک این منو را انتخاب کنید؛ در واقع این بخش به شما کمک می‌کند تا بتوانید منوی خود را با استفاده از کدهای CSS زیباتر نمایش دهید.

  • لینک صفت عنوان: در این بخش می‌توانید لینک مربوط به عنوان وارد شده را وارد کنید تا با کلیک بر روی آن در مرورگر کاربران صفحه موردنظر نمایش داده شود.
  • لینک سبک CSS: اگر نیاز به استفاده از کدهای CSS اختصاصی خود برای منو دارید، کافی است فایل CSS را در محلی آپلود کنید و لینک آن را در این بخش قرار دهید!
  • لینک عکس: در این بخش می‌توانید لینک آیکن مربوط به منوی خود را وارد کنید تا با استفاده از آن منوی زیباتری را به کاربران نمایش دهید.
  • افزودن عنوان منو: در این بخش می‌توانید عنوان مربوط به منوی خود و توضیحات آن را در بخش منوی جوملا نمایش دهید.
  • نمایش در منو: با استفاده از این بخش می‌توانید نوع لینک خود را در بخش منو نمایش دهید.
  • با بک‌لینک و اهمیت استفاده از آن بیشتر آشنا شوید

نمایش صفحه

در این بخش می‌توانید نوع نمایش عنوان آیتم مورد استفاده در منوی خود را مشخص کنید.

داده‌های متا

در این بخش می‌توانید تنظیمات مربوط به توضیحات منوی خود را که در سورس صفحه قرار می‌گیرد را وارد کنید! این بخش به سئوی سایت شما نیز کمک می‌کند و آن را بهبود می‌بخشد. در بخش داده‌های متا برخی از بخش‌ها اهمیت زیادی دارند که از مهم‌ترین آنها عنوان و توضیحات متا است.

  • توضیحات متا: در این بخش باید توضیحات مربوط به منوی خود را وارد کنید تا با استفاده از آن بتوانید توضیحات منوهای خود را در موتورهای جستجو نیز ثبت کنید؛ اگر منوهای شما مهم باشند، پس از مدتی به صورت لیست در میان نتایج جستجوی گوگل نمایش داده خواهد شد.
  • کلید واژه‌های Meta: در این بخش می‌توانید کلیدواژه‌های مهم خود را ثبت کنید تا در موتورهای جستجو نیز نمایش داده شود؛ البته به گفته متخصصان سئو کلیدواژه‌ها دیگر اهمیتی ندارند و در سئوی سایت تاثیری نخواهند داشت.
  • روبوت‌ها: در این بخش می‌توانید میزان دسترسی ربات‌ها را تعیین کنید.
  • امن: در این بخش می‌توانید حالت امن URL یا همان پروتکل SSL را فعال یا غیرفعال کنید.

ماژول‌های اختصاص یافته

در این بخش می‌توانید برای منوی موردنظر خود یک یا چند ماژول را فعال کنید تا در منوی شما اعمال شود؛ در این صفحه می‌توانید با کلیک بر روی هر ماژول تنظیمات مربوط به آن را انجام دهید و آن را بر روی آیتم منوی خود فعال کنید.

بخش محتوای جوملا

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر سیستم مدیریت محتوایی، بخش محتوای آن است! دلیل ظهور سیستم‌های مدیریت محتوای مختلف در صنعت وب نیز مدیریت راحت محتوا بدون نیاز به تغییرات در کد است. در واقع در سیستم‌های مدیریت محتوا شما در ویرایشگر خود مطالب موردنظر را وارد می‌کنید و ویرایشگر آن را به کد تبدیل می‌کند؛ در نهایت نیز این محتوا با استفاده از کدهای نمایشی به کاربران نمایش داده می‌شود و به این طریق کابران زیادی بدون دانش کدنویسی قادر به مدیریت سایت خود خواهند بود. بخش محتوای جوملا نیز به شما کمک می‌کند تا مطالب جدیدی را بر روی سایت خود منتشر کنید و آن را به کاربران سایت خود نمایش دهید.

ایجاد مطلب جدید در جوملا

برای ایجاد مطلب جدید در جوملا کافی است در بخش منوی بالای صفحه مدیریت، وارد بخش محتوا > مطالب > ایجاد مطلب جدید کلیک کنید و در صفحه جدید مطالب موردنظر خود را درج کنید.

  • عنوان: در این بخش باید برای مطلب موردنظر خود یک عنوان وارد کنید تا با این نام در سایت نمایش داده شود! از طرف دیگر عنوان بخش مهمی است که در موتورهای جستجو نیز با همین نام در میان نتایج جستجو کاربران نمایان خواهید شد.
  • مستعار: در این بخش باید یک نام وارد کنید تا در بخش URL سایت نمایش داده شود! اگر این بخش را وارد نکنید به صورت خودکار از طریق بخش عنوان فراخوانی خواهد شد.
  • محتوا : در این بخش می‌توانید محتوای موردنظر خود را با استفاده از ویرایشگر درج کنید و با استفاده از ابزارهای بسیار کاربردی ویرایشگر، نوع نمایش محتوای خود را شخصی‌سازی کنید. با استفاده از گزینه‌های صفحه‌بندی و ادامه مطلب نیز می‌توانید خواندن مقالات را برای کاربران راحت‌تر کنید.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *