مایکروسافت خیلی سعی دارد که کاربران را مجاب کند تا دوباره به مرورگرهای ساخته‌ی این شرکت اعتماد کنند و بعد از گذر از اینترنت اکسپلولر، حالا از Edge استفاده نمایند. این مرورگر امکانات خیلی زیادی دارد و تا همین جا نیز توانسته استفاده کنندگان زیادی برای خود جذب کند. یکی از قابلیت‌های خیلی خوب مرورگر Edge، همگام سازی بوکمارک‌های آن در دستگاه‌های مختلف است. البته که این برنامه خود ابزاری برای همگام سازی این بوکمارک‌ها با دیگر مرورگرها ندارد، اما شما می‌توانید با یک ابزار جانبی این کار را به بهترین شکل انجام دهید. ما برای انجام همگام سازی بوکمارک مروگر Edge با دیگر مرورگرها از افزونه‌  Floccus استفاده می‌کنیم و آموزش کار با آن را در ادامه برایتان می‌آوریم.

قدم اول: ثبت نام در یک سرور

Floccus نیاز به یک سرور مرکزی برای انجام عملیات همگام سازی دارد. به نظر من ساده‌ترین روش استفاده از سایت 4shared است که هم رایگان بوده و هم کار را برایتان ساده می‌کند.

برای شروع 4shared را روی مرورگر خود باز کنید و روی گزینه‌ی Sign Up در بالای سمت راست صفحه کلیک نمایید. در ادامه در پنجره‌ای که اجرا می‌شود اطلاعات خود را وارد نمایید.

4shared یک لینک تایید به ایمیل شما ارسال می‌کند که باید روی آن کلیک کنید تا روند ثبت نام کامل شود.

قدم دوم: نصب Floccus روی مرورگرهایتان

در قدم بعدی شما باید Floccus را روی Edge و دیگر مرورگری که می‌خواهید با آن سینک کنید، نصب نمایید. مثلا اگر می‌خواهید با کروم سینک شوید، حتما باید Floccus را روی آن برنامه نیز نصب کنید. حتی شما می‌توانید این کار را برای مرورگرهای بیشتری هم انجام دهید و مثلا بوکمارک مرورگرهای Edge، کروم و فایرفاکس را همگام کنید. برای این کار هم باید هر سه مرورگر افزونه Floccus را نصب داشته باشند.

با هر کدام از مرورگرها به floccus.org بروید. سپس روی مرورگر مد نظر خود کلیک کنید تا افزونه را دانلود نمایید.

روند نصب تقریبا در همه‌ی مرورگرها یکسان است، فقط اسم لینک‌ها متفاوت خواهد بود. در یکی باید روی Add بزنید، در یکی دیگر Get و در دیگری Install و نهایتان منتظر بمانید تا افزونه نصب شود.

بعد از نصب، بهتر است یک بار مرورگرها را ببندید و دوباره باز کنید.

قدم سوم: پیکربندی Floccus برای همگام سازی بوکمارک‌ها

بعد از این که روند نصب به پایان رسید، شما باید روند پیکربندی بوکمارک را به پایان برسانید. برای این کار روی آیکون Floccus بر روی مرورگر کلیک کنید (ممکن در کروم افزونه‌ی تازه نصب شده در منو extensions باشد). در قدم بعدی روی New account کلیک کنید.

XBEL file in share را انتخاب کرده و بر روی  Add account کلیک نمایید.

آدرس https://webdav.4shared.com/ را در بخش URL و سپس یوزر و پس خود را در بخش‌های بعدی وارد کنید. این یوزر پس باید عینا شبیه چیزی باشد که در 4shared ساخته‌اید. در آخر روی Save کلیک کنید.

این مراحل را باید برای تمامی مرورگرهایی که می‌خواهید بوکمارک با آ‌ن‌ها سینک شود، طی کنید.

قدم چهارم: ذخیره بوکمارک در پوشه Floccus

در تمام مرورگرهایی که مراحل قبل را در آن‌ها طی کردید، شما یک پوشه بوکمارک خواهید دید که با اسم Floccus شروع شده است. وقتی می‌خواهید بوکمارکی را ذخیره کنید که باید در تمام مرورگرها سینک شود باید آن را در این پوشه قرار دهید. برای مثال اگر می‌خواهید floccus.org را بوکمارک کنید و در دیگر مروگرها هم آن را داشته باشید، باید آن را در پوشه‌ای که با اسم Floccus مشخص شده ذخیره کنید. درست مثل چیزی که در عکس زیر می‌بینید.

حالا اگر به مرورگر دیگری بروید، باید روی آیکون Floccus  کلیک کرده و گزینه‌ی Sync now را بزنید. می‌بینید که بوکمارک مورد نظر شما آن‌جاست.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *