نسخه‌های جدید مرورگر مایکروسافت اج عملکرد بسیار خوبی دارند و از اینترنت اکسپلوررهای قدیمی بسیار بهترند. با این حال هنوز مشکلات زیادی وجود دارد که باعث می‌شود ما نتوانیم به راحتی و به صورت همیشگی از آن‌ها استفاده کنیم و از مهم‌ترین آن‌ها نبود افزونه‌های مناسب برای این مرورگر است. ما در پست امروز به شما روشی را آموزش می‌دهیم که بتوانید افزونه‌های کروم را برای اج نصب کنید.

این روش هنوز در نسخه آزمایشی قرار دارد و به همین خاطر باید نسخه‌ی خاصی از اج را از این آدرس دانلود و نصب کنید. به احتمال بسیار زیاد در نسخه‌های جدید این مرورگر، امکان مورد نظر به صورت پیش فرض لحاظ شود.

دانلود و نصب افزونه‌های کروم برای مرورگر مایکروسافت اج

بعد از اینکه نسخه مورد نظر را نصب کردید آن را اجرا نمایید. سپس از سه نقطه‌ی بالای مرورگر به بخش extensions یا همان افزونه‌های بروید. این بخش جایی است که شما تنظیمات مورد نظر برای افزونه‌ها را روی مرورگر اعمال می‌کنید.

همینطور که می‌بینید در پایین‌ترین بخش در ستون سمت چپ مرورگر، گزینه‌ی جدیدی در نظر گرفته شده به نام allow extensions from other stores که با روشن کردن آن شما این اجازه را پیدا خواهید کرد که افزونه‌های دیگر مرورگرها را بر روی مرورگر اج نصب کنید. بعد از روشن کردن این گزینه پیغامی روی صفحه برایتان به نمایش در می‌آید که شما باید Allow را بزنید تا روند کامل شود.

حالا از این آدرس به فروشگاه کروم یا همان جایی که شما افزونه‌های آن برنامه را دانلود می‌کنید، رفته و افزونه‌ی مورد نظر خود را پیدا کنید.

ابتدا روی افزونه کلیک کرده و سپس با زدن add to chrome آن را به مرورگر اضافه کنید. بعد از دانلود افزونه به صورت خود کار نصب و فعال می‌شود و شما می‌توانید از آن استفاده کنید. یک نکته مهم در این رابطه وجود دارد و آن اینکه بعضی از افزونه‌ها عملا برای کروم طراحی شده و کاربردشان در دیگر مرورگرها کاملا بی‌معنی است، پس از نصب آن‌ها پرهیز کنید.

حالا با توجه به انواع افزونه‌هایی که در دست دارید، می‌توانید عملکرد مرورگر پیش‌فرض ویندوز ۱۰ را تا حد زیادی پیشرفت داده و یکی از موانع موجود برای استفاده نکردن از آن را از پیش رو بردارید. خود مایکروسافت نیز به جای هزینه برای راضی کردن شرکت‌ها برای نوشتن افزونه‌های متعدد برای مرورگرش، حالا می‌تواند با خیال راحت از کارهای ارائه شده تا حالا استفاده کند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *