کریستوفر ری رییس پلیس فدرال آمریکا در گزارشی جدید اعلام کرده که FBI مشکل بسیار عمده‌ای دارد و این مشکل اطلاعات کدگذاری شده‌ای است که دسترسی به بعضی از دستگاه‌های هوشمند را غیر ممکن می‌کند .

او که سخنرانی‌اش را درکنفرانسی واقع در کالیفرنیا قرائت می‌کرد اضافه کرد، در یازده ماه گذشته تیم‌های اطلاعاتی او نتوانسته‌اند به بیش از ۵۰ درصد از دستگاه‌هایی که قصد داشتند به اطلاعاتش دسترسی پیدا کنند، وارد شوند که این تعداد آن‌ها به بیش از ۷هزار دستگاه می‌رسد. البته او (احتمالا)  به خاطر موارد امنیتی، از گفتن نوع کدگزاری که آن‌ها را به دردسر انداخته خود داری کرده است .

او در ادامه صحبت‌هایش از ابزاری گفت که بهتر است شرکت‌ها در دست نیروهای امنیتی قرار دهند. ابزارهایی که اطلاعات مورد نیاز آن‌ها را بیرون بکشد.

رِی گفت آن‌ها به همچین ابزاری برای مبارزه موثر با تروریسم و جرایم احتیاج دارند، البته این ابزاری که او طلب کرده مغایرت عمده‌ای با قوانین مربوط به اطلاعات شخصی و آزادی بیان در سطح جهانی دارد و ارائه همچین ابزارهایی به نیروهای امنیتی یعنی دادن دسترسی به تمام دولت‌های دنیا .

بر کسی پنهان نیست که دستگاه‌های هوشمند کنونی با توجه به کدگذاری‌های نوین و پسوردهای دو مرحله‌ای که بعضا از تاییدیه‌های بیولوژیکی بهره می‌برد، راه را برای ورود بدون اجازه سد کرده است، اما FBI نشان داده برای دسترسی به اطلاعاتی که نیاز دارد از تمام روش‌ها استفاده می‌کند. سال ۲۰۱۵ بعد از اینکه تیم امنیتی آن‌ها نتوانسته بود قفل آیفونی را باز کند از اپل کمک خواستند اما آن‌ها نیز جواب رد دادند. به همین خاطر پلیس فدرال تیمی ناشناس را به خدمت گرفت تا در ازای مبلغ ۹۰۰ هزار دلار این کار را برایشان انجام دهد.  به نظر می‌رسد اوضاع امنیتی با توجه به نسل‌های تازه‌ دستگاه‌های هوشمند هر روز پیچیده‌تر می‌شود .

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *