اگر از طرفداران بخش آموزش پرشین‌تولز هستید، حتماً بخش‌های قبلی مجموعه مقالات فاکتورهای مهم سئو را خوانده‌اید! در این مقاله هم قصد داریم به بررسی ادامه این مباحث بپردازیم!

محتوای خوب از نظر سئو چه ویژگی‌هایی دارد؟

ویژگی بسیار مهم یک محتوای خوب، این مسئله است که محتوا دست اول باشد. یعنی محتوا کپی شده نباشد. زمانی که شما از محتواهای دیگران استفاده می کنید و در واقع محتوای آنها را کپی می کنید. در حال ضربه زدن به فعالیت های خود هستید.  در تولید محتوا همیشه خلاقیت حرف اول را می زند. مخاطب زمانی که با محتوای خوب، تازه و همراه با خلاقیت رو به رو می شود، به سرعت جذب آن می شود.

بنابراین باید تمام سعی خود را بر این نکته متمرکز کنیم که محتواهای ما در هر زمینه ای که باشند و با هر هدفی که نگارش می شوند، می بایست همراه با خلاقیت و نوآوری باشند. شما هر زمانی که قصد داشته باشید در رابطه با هر موضوعی، شروع به تولید محتوا کنید، مطمئن باشید در این دنیای بزرگ اینترنت حتما در رابطه با آن موضوع محتواهای بسیاری وجود دارد. یعنی این که موضوعات همگی تکراری هستند. زمانی که موضوعات تکراری می شوند، تنها در صورتی محتوای شما مورد توجه قرار می گیرد که نسبت به دیگر محتواها ویژگی های بارز دیگری داشته باشد. محتوای خوب، محتوایی است که برای تولید آن فکر شده و قبل از شروع به تولید محتوا، تمام جوانب مورد بررسی قرار گرفته باشد. محتوای دیگر سایت ها در این موضوع خاص مورد بررسی قرار گیرد و محتوای تولید شده در عین کارآمدی همراه با خلاقیت و نوآوری باشد.  بعد از اینکه هدف از تولید محتوا مشخص شد و برای تولید آن خلاقیت مد نظر قرار گرفت. ویژگی بعدی یک محتوای خوب، کیفیت آن است. هر محتوایی اگر همراه با بالاترین کیفیت نباشد، قطعا در برقراری ارتباط با مخاطب دچار مشکل خواهد شد.

یا در رابطه با تولید محتوای ویدیویی، کیفیت ویدیو شما باید بالا باشد. نحوه انتقال مفهوم مورد نظر شما می بایست همراه با خلاقیت و زیبایی باشد. امروزه ویدیو پرمخاطب ترین نوع محتواست. بنابراین شما می توانید با تولید محتوای ویدیویی همراه با ویژگی‌های یک محتوای خوب که در این مقاله به آن اشاره کردیم و در رابطه با آن صحبت کردیم، تعداد بسیار زیادی از مخاطبین را به سوی خود جذب کنید.  در این مقاله ما متوجه شدیم که یک محتوای خوب می بایست چه ویژگی هایی داشته باشد، به چه نکاتی توجه داشته باشد و از چه مسائلی می بایست دوری کند. اما برای جذب مخاطب تنها تولید محتوای خوب و با کیفیت نمی تواند ما را به هدفمان برساند. البته که بسیار ما را به هدف نزدیک می کند، ولی شما می بایست در سطح وسیع و جامع نسبت به کلیه محتواهای تولید شده خود استراتژی مشخص و معینی داشته باشید.

یکی از اشتباهات رایج در تولید محتوا، عدم توجه به انتخاب کلمات کلیدی مناسب است. اقدام به تولید محتوا بدون در نظر گرفتن اهمیت کلمات کلیدی می تواند باعث عدم بازدید محتوای تولید شده شود و علاوه بر هزینه تولید محتوا و سئو آن، تاثیر منفی نیز بر سایت داشته باشد.بهترین کلمات کلیدی، کلماتی است که توسط کاربران بیشترین سرچ را در موتورهای جستجو داشته باشد. به طور مثال در صورتی که وب سایت شما مربوط به «فروش لوازم جانبی موبایل» باشد، کلمه لوازم جانبی به تنهایی کلمه کلیدی مناسب نیست و کامل تر بودن کلمه کلیدی بسیار موثر خواهد بود. برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی می توانید از ابزارهایی استفاده کنید که میزان جستجوی این کلمات را به شما نشان خواهند داد. یکی از این ابزارها Google keyword Planner است، اما این ابزار در حال حاضر برای کاربران ایرانی در دسترس نیست. ابزارهای دیگری نیز برای این کار وجود دارند که دسترسی به آن ها برایمان ساده تر است.  دلیل اصلی تولید محتوا، به کار بردن کلمات کلیدی داخل متن مقاله و شناساندن موضوع وب سایت به موتورهای جستجو است. اما استفاده بیش از حد این کلمات در متن مقاله ممکن است منجر به جریمه شدن وب سایت شود.

یک نکته مهم! باید توجه داشته باشید که عنوان گیرا و جذاب اولین چیزی است که خواننده را وارد سایت شما می کند و باعث افزایش رتبه سایت می شود. به طور مثال اگر محتوایی با عنوان «سئو سایت» بنویسید، احتمال باز کردن سایت توسط کاربران را کمتر کرده اید. چراکه بسیاری از سایت های رقیب شما هم با چنین عنوانی نمایش داده می شوند و ممکن است کاربر روی هر یک از آن ها کلیک کند. اما نوشتن عنوانی همچون «سئو تضمینی سایت» می تواند تاثیر بهتری در دیدن شدن محتوای شما داشته باشد. برای انتخاب عنوان جذاب و گیرا می توانید از اعداد استفاده نمایید. اجازه دهید تا با یک مثال توضیح دهیم؛ مثلا نوشتن عنوان « ۲۵ نکته درباره طراحی سایت» بسیار جذاب تر از «طراحی سایت» است.

در پروسه تولید محتوا، شما باید تمام سعی خود را کنید که محتوای تولید شده شما همراه با بالاترین کیفیت باشد. حتما برای شما هم این سوال پیش می آید که منظور از کیفیت چه مسائلی می باشند.  برای مثال در هنگام تولید محتوای متنی، شما می‌بایست حتما از جملات کوتاه و پاراگراف های کوتاه استفاده کنید، به زبان خیلی ساده مقاله خود را بنویسید، از زیاده گویی و پیچیده گویی پرهیز کنید و مهمترین نکته در مورد تولید محتوای متنی، رعایت کردن نکات و مسائل سئو می باشد. به سئو باید توجه بسیار داشته باشید. برای اینکه مهمترین نکته برای ارتقا رتبه سایت شما، سئو می باشد. البته این بدین معنی نیست که فقط توجه خود را معطوف به سئو کنید و از مخاطب غافل شوید. بلکه شما قطعا می بایست محتوای خوب برای مخاطب بنویسید و در آن سئو را رعایت کنید.

در مقاله بعدی به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *