در این مقاله به بررسی ویژگی‌ها و مزایای این فروشگاه‌ساز پرستاشاپ خواهیم پرداخت تا بتوانید میان این فروشگاه‌ساز و چندین فروشگاه‌ساز دیگر یکی را که بیشتر می‌تواند نیاز شما را رفع کند انتخاب کنید.

قابلیت ارسال ایمیل به کاربران (ایمیل مارکتینگ)

یکی از مهم‌ترین موارد در مدیریت فروشگاه‌های اینترنتی اطلاع‌رسانی به کاربران از محصولات و اخبار جدید است تا بتوانند آن محصول را فروشگاه اینترنتی شما تهیه کنند. یکی از قابلیت‌هایی بسیار مهمی که سیستم فروشگاه‌ساز پرستاشاپ در اختیار شما قرار می‌دهد، قابلیت ارسال ایمیل به کاربران عضوشده در فروشگاه است.

با استفاده از این قابلیت دو مورد بسیار اساسی در اختیار شما قرار می‌گیرد:

  • قابلیت اطلاع‌رسانی مرحله‌ به مرحله فرآیند سفارش محصول توسط کاربران

هنگامی که کاربران محصولی را در سایت شما سفارش می‌دهند، از مرحله انتخاب محصول و افزودن آن به سبد خرید مراحلی را طی می‌کنند. کاربران می‌خواهند که این مسیر برای آنها کاملا شفاف‌سازی شود و این شفاف‌سازی با ارسال ایمیل به کاربران و نمایش اطلاعات در پنل کاربران امکان‌پذیر است. این فروشگاه‌ساز به شما کمک می‌کند تا بتوانید مراحل سفارش یک محصول را به ترتیب و در بخش‌های مختلفی به کاربران ایمیل کنید و آنها را از وضعیت محصول خود آگاه سازید. یکی از مهم‌ترین مراحلی که کاربر باید از آن مطلع شود، پرداخت هزینه محصول و تایید شدن محصول توسط کارشناس فروشگاه است. پرستاشاپ تمامی این مراحل را به صورت خودکار برای شما انجام می‌دهد و نیازی به انجام دستی چنین مراحلی نخواهید داشت.

یکی از مسائل بسیار مهم در امر افزایش فروش و معرفی محصولات به کاربران، استفاده از ابزار ایمیل‌ مارکتینگ است! ایمیل مارکتینگ به ارسال ایمیل به صورت گروهی و البته هدفمند برای کاربران گفته می‌شود که در بخش محتوای این ایمیل‌ها می‌توانید محصولات و اخبار جدید خود را معرفی کنید. کاربران ممکن است هر روز به سایت شما سر نزنند و برخی از آنها ممکن است تنها یک بار سفارش خود را در سایت انجام داده باشند اما ایمیل خود را روزانه چندین بار بررسی می‌کنند! حال اگر بخواهید محصولات خود را به چنین کاربرانی معرفی کنید، اگر تنها آن را در سایت منتشر سازید شانس بازدید چنین کاربرانی از آن محصول بسیار کم است. بهترین راه‌کار ارسال ایمیل به کاربران است تا با استفاده از آن بتوانید کاربران فروشگاه خود را از محصولات جدید خود مطلع سازید.

استفاده از ابزار ارسال اس‌ام‌اس به کاربران

تلفن‌های همراه یکی از ابزارهای جدا نشدنی از کاربران امروز است که روزانه چندین ساعت از زمان کاربران در آن صرف می‌شود. راه‌های برقراری ارتباط با استفاده از تلفن‌های همراه بسیار گسترده است و اس‌ام‌اس ساده‌ترین راه‌کار است که با استفاده از آن می‌توانید با کاربران خود ارتباط برقرار کنید. این ابزار نسبت به ایمیل مارکتینگ کمی بیشتر هزینه دارد اما شانس دیده شدن آن به مراتب از ایمیل مارکتینگ بالاتر است.

البته این موضوع را درنظر بگیرید که در اس‌ام‌اس شما کمتر می‌توانید محتوای متنی ارسال کنید و محتوای بصری نیز جایگاهی نخواهند داشت. این روش بیشتر برای معرفی کدهای تخفیف در جشنواره‌های مختلف کاربر دارد و برای معرفی محصولات بهترین راه‌کار استفاده از ایمیل مارکتینگ و شبکه‌های اجتماعی است. همچنین از اس‌ام‌اس می‌توانید جهت اطلاع‌رسانی از فرآیند سفارش استفاده کنید.

افزودن درگاه پرداخت به فروشگاه‌ساز پرستاشاپ

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در راه‌اندازی فروشگاه‌های آنلاین اهمیت بسیار زیادی دارد، پرداخت هزینه محصولات سفارش‌ داده شده توسط کاربران است. این امکان در تمامی سایت‌هایی که سرویس یا محصولی را برای ارائه دارند ضروری است و اگر یک سیستم سایت‌ساز یا فروشگاه‌ساز از این قابلیت برخودار نباشد، ممکن است پرداخت به روش‌های دیگر کمی مشکل باشد. اگر بخواهیم از دید اینکه کسب‌وکارهای آنلاین باید تمامی موارد آنها نیز آنلاین باشد به این موضوع نگاه کنیم، قطعا پرداخت سایت شما نیز باید به صورت آنلاین باشد تا کاربران بتوانند در کمترین زمان ممکن پرداخت را انجام دهند.

پرستاشاپ قابلیت افزودن درگاه پرداخت مستقیم و واسط را برای خود فراهم کرده است. اگر بخواهید از بانک‌ها به صورت مستقیم درگاه دریافت کنید، پس از دریافت نماد اعتماد باید به دنبال ماژول آن باشید و در سایت‌های مرتبط با این فروشگاه‌ساز این ماژول به راحتی در دسترس است. همچنین اگر بخواهید از درگاه‌های پرداخت واسط استفاده کنید، این سایت‌ها به شما ماژول‌ها را به صورت آماده ارائه می‌دهند که تنها کافی است اطلاعات خود را در آنها وارد کنید.

تمامی فروشگاه‌سازهایی که بومی‌سازی نشده‌اند، ماژول‌های پرداخت برای آنها وجود ندارد و برای استفاده از چنین ماژول‌هایی باید با توجه به توابع و مستندات برای آنها ماژول پرداخت طراحی کنید. همچنین برخی از فروشگاه‌سازها باوجود آنکه بومی‌سازی شده‌اند اما بدلیل آنکه زیاد در بین کاربران شناخته‌شده نیستند، ماژول‌های پرداخت نیز برای آنها وجود ندارد. اگر از کاربران پرستاشاپ هستید می‌توانید با خیالی آسوده از ماژول‌های پرداخت موجود برای این سیستم استفاده کنید و فروشگاه آنلاین خود را از درگاه پرداخت آنلاین بهره‌مند سازید.

البته برخی از کاربران دارای فروشگاه خارجی هستند که در این صورت باید از بانک‌ها یا درگاه‌های واسط خارجی استفاده کنند. جالب است بدانید برای این سیستم فروشگاه‌ساز در تمامی کشورهای مبدا بانک‌ها یا درگاه‌های واسط ماژول پرداخت آن سرویس‌دهنده وجود دارد و باعث می‌شود تا به راحتی درگاه پرداخت خود را به واحدهای پولی مختلف نظیر تومان، دلار و… مجهز کنید؛ این عمل گامی مهم در جهانی‌شدن فروشگاه اینترنتی شما است و به راحتی می‌توانید فروشگاه اینترنتی خود را در سطح دنیا گسترش دهید.

یکی از قابلیت‌های بسیار جالب این سیستم فروشگاه‌ساز، قابلیت پرداخت به صورت مهمان است که به بررسی آن خواهیم پرداخت.

پرداخت به صورت مهمان چیست؟

گاهی اوقات کاربران به دنبال پرداخت به فروشگاه شما هستند اما بدلیل آنکه نمی‌خواهند در سایت شما عضو شوند و زمان زیادی را صرف عضویت در سایت کنند، این عمل کمی برای آنها مشکل است. پرداخت مهمان قابلیتی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون آنکه در سایت شما عضو شوند، پرداخت خود را از طریق فرم پرداخت و گاهی با استفاده از فاکتور یک محصول می‌توانند پرداخت خود را انجام دهند. این عمل به صرفه‌جویی در زمان کاربرانی که قصد عضویت در سایت شما را ندارند کمک بسیار زیادی می‌کند و اهمیت زیادی دارد.

فروشگاه‌ساز پرستاشاپ امکان پرداخت به صورت مهمان را برای کاربران فراهم کرده است؛ فرض کنید کاربری محصولی را سفارش داده است که قصد دارد فرد دیگری فاکتور آن را پرداخت کند. در اینصورت می‌توانید لینک فاکتور را به آن کاربر بدهد تا آن کاربر بتواند بدون ورود به پنل کاربری مشتری شما پرداخت را انجام دهد و اطلاعات مشتریان و امنیت فروشگاه شما نیز به خطر نیفتد. البته این امکان را می‌توانید برای تامین امنیت و جلوگیری از بروز مشکلات مالی غیرفعال کنید.

در این مقاله به بررسی برخی از ویژگی‌های پرستاشاپ پرداختیم و در مقالات بعدی به تکمیل این موضوع خواهیم پرداخت.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *