سئو و بهینه‌سازی سایت یکی از مهم‌ترین مواردی است که مدیران سایت‌های مختلف به آن اهمیت ویژه‌ای می‌دهند و سئو همانند هر مورد دیگری در صنعت وب، تخصص مربوط به خود را نیاز دارد و برای سئو و بهینه‌سازی سایت باید به دنبال تخصص آن رفت و یا از افراد متخصص کمک خواست.

یکی از مواردی که در سایت‌های مختلف از اهمیت بسیار زیادی برخودار است، لینک‌دهی به کلمات کلیدی در وردپرس و همچنین لینک‌های داخلی یا خارجی سایت است که باید برای آن اهمیت زیادی قائل شد تا بتوان سایت را در موتور‌های جستجو به رتبه قابل قبولی رساند.

لینک‌دهی دستی به کلمات کلیدی ممکن است امری سخت و خسته‌کننده باشد و برای همین ممکن است بسیاری از کاربران آن را به صورت کامل انجام ندهند یا در صورت انجام آن را به صورت کامل اعمال نکنند که در این موارد رتبه خوبی نیز به سایت اختصاص نخواهد یافت.

در این مقاله قصد داریم افزونه‌ای را خدمت شما کاربران وردپرسی پرشین تولز معرفی کنیم که توسط آن قادر به لینک‌دهی خود به کلمات کلیدی در سایت وردپرسی خود خواهید بود. در ادامه مقاله با آموزش افزونه SEO Post Content Links همراه باشید.

افزونه SEO Post Content Links

افزونه SEO Post Content Links یک افزونه حرفه‌ای و کاربردی در وردپرس می‌باشد که با استفاده از آن می‌توانید کلمات کلیدی مورد نظر خود را به آدرس دلخواه خود لینک کنید که این آدرس معمولا به برچسب‌ها یا دسته‌بندی‌های سایت ارجاع داده می‌شود. این افزونه توانسته است از میان +۱۰,۰۰۰ نصب خود امتیاز ۴/۷ از ۵ را به خود اختصاص دهد که نشان از کاربردی بودن افزونه و همچنین رضایت کاربران می‌باشد.

نصب و راه‌اندازی افزونه

برای استفاده از این افزونه ابتدا باید اقدام به نصب و فعال‌سازی آن از طریق مخزن وردپرس و یا بخش افزودن افزونه در پیشخوان وردپرس کنید. پس از نصب بخشی در وردپرس شما به نامت Content Links نمایان می‌شود که از طریق پیشخوان وردپرس در دسترس خواهد بود.برای لینک دادن به کلمات داخلی سایت خود می‌توانید از طریق تنظیمات این افزونه اقدام کنید.

در بخش اول افزونه SEO Post Content Links  شما می‌توانید اطلاعاتی راجع به نسخه تجاری این افزونه مشاهده کنید؛ این افزونه در دو نسخه تجاری و رایگان ارائه شده است.

ویژگی‌های نسخه رایگان افزونه

  • قابلیت لینک دادن به کلمات کلیدی دلخواه
  • قابلیت تعیین کلمات موردنظر
  • و…

ویژگی‌های نسخه تجاری افزونه

  • قابلیت لینک دادن به کلمات کلیدی دلخواه
  • قابلیت تعیین لینک کلمات
  • قابلیت لینک‌دهی با عناصر مختلف سایت
  • قابلیت لینک‌دهی کلمات به لینک دلخواه
  • لینک‌دهی بهینه برای افزایش رتبه موتور‌های جستجو
  • قابلیت تعیین لینک‌دهی Follow یا Nofollow
  • و…

قابلیت لینک‌دهی در نسخه تجاری به:

  • مطالب به سایر مطالب سایت
  • مطالب سایت به دسته‌بندی‌ها
  • مطالب سایت به صفحات دیگر
  • دسته‌بندی‌های سایت به مطالب
  • دسته‌بندی‌ها به دسته‌بندی‌های سایت
  • صفحات به مطالب سایت
  • صفحات به دسته‌بندی‌های سایت
  • صفحات سایت به صفحات دیگر سایت
  • و…

Settings

این بخش شامل تنظیمات کلی افزونه می‌شود که با کلیک بر روی آن تنظیمات مربوط به آن را مشاهده خواهید نمود.

Count of links in text: این بخش مربوط به تعداد لینک‌های ایجاد شده در هر متن می‌باشد که به صورت پیشفرض بر روی ۳ قرار دارد؛ با قرار دادن آن بر روی ۳ افزونه تلاش می‌کند تا ۳ کلمه لینک‌دار در متن شما ایجاد کند.

Black Words: با استفاده از این بخش می‌توانید لیست سیاهی از کلماتی که نمی‌خواهید هرگز لینک شوند را وارد کنید؛ دقت کنید کلمات را باید با کاما(,) از یکدگیر جدا کنید.

Show in single articles: با استفاده از این گزینه می‌توانید لینک‌های مورد نظر خود را در مطالب سایت نمایش دهید.

Linking posts among themselves within one category: این گزینه مربوط به انتخاب مطالب به یک دسته‌بندی می‌باشد که پیشنهاد ما در انتخاب این گزینه یا گزینه بعدی، این گزینه می‌باشد.

Set links from category-posts to pages: با انتخاب این گزینه در توضیحات دسته‌بندی مطالب ممکن است کلماتی به صفحات شما لینک شوند.

Add links to H-tags: با انتخاب این گزینه متن‌های شما که با استفاده از تگ H نوشته شده باشند نیز لینک‌دار خواهند شد؛ اگر می‌خواهید متن‌هایی با تگ H لینک نشوند این گزینه را انتخاب نکنید!

پس از اعمال تغییرات،با کلیک بر روی Save باید آن را ذخیره نمایید.

در بخش بعدی لازم است کلمات مورد نظر خود را در بخش Link anchors وارد کنید تا افزونه به صورت خودکار اقدام به یافتن کلمات و لینک‌دهی داخلی به آنها نماید؛ لینک‌های موردنظر معمولا به دسته‌بندی‌های سایت ارجاع داده خواهند شد.

Get words & phrases from all categories: با انتخاب این گزینه، کلمات کلیدی مورد نظر شما که در بخش قبلی وارد کرده باشید در میان تمامی دسته‌بندی‌های سایت یافت می‌شوند و به صورت خودکار لینک خواهند شد.

Get words & phrases: با انتخاب این گزینه لینک کلمات مورد نظر شما از میان یک دسته بندی خاص یافت و لینک داده خواهند شد.

پس از وارد کردن کلمات بالا کافی است بر روی گزینه Start links creation که در همین صفحه موجود است کلیک کنید تا کلمات انتخاب شده در بخش قبلی به صورت کاملا خودکار لینک شوند و در سایت به صورت لینک شده نمایش داده شوند.

افزونه SEO Post Content Links به صورت کامل از تمامی زبان‌های زنده دنیا پشتیبانی می‌کند، بدون هیچ نگرانی‌ می‌توانید هر کلمه‌ای را که می‌خواهید به این افزونه اضافه کنید تا افزونه به صورت خودکار آنها را لینک کند.

نتیجه‌گیری: لینک‌های سایت یکی از مهم‌ترین موارد تاثیرگذار در رتبه موتور‌های جستجو می‌باشد که توسط آن قادر به افزایش رتبه سایت خود خواهید بود. لینک‌دهی ها از چند لحاظ بررسی می‌شوند که مهم‌ترین آنها لینک‌دهی داخلی و خارجی است که هر دوی آنها اهمیت زیادی دارند. لینک‌دهی‌های خارجی سایت از جمله مواردی هستند که باید کامل رعایت شوند.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

4 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *