یکی از موارد بسیار مهمی که در الگوریتم‌های اخیر گوگل مورد توجه زیادی قرار گرفته است، نحوه ریدایرکت کردن لینک‌ها یا تغییر مسیر می‌باشد؛ ریدایرکت ۳۰۱ یکی از مهم‌ترین انواع انتقال لینک می‌باشد که در ارجاع لینک‌هایمان باید از این نوع انتقال استفاده کنیم تا از نظر موتور‌های جستجو بتوانیم استاندارد تشخیص داده شویم و با مشکلاتی نظیر کاهش رتبه، پنالتی شدن و… مواجه نشویم.

ریدایرکت ۳۰۱ چیست؟

ریدایرکت ۳۰۱ (۳۰۱ redirect) هنگامی استفاده می‌شود که شما بخواهید با انتقال لینک‌ها آدرس جدید سایت خود را به کاربر نمایش دهید؛ اگر بخواهیم این موضوع را ساده‌تر بیان کنیم باید بگوییم ریدایرکت ۳۰۱ در هنگام تغییر آدرس و دامنه سایت و یا هنگام تغییر آدرس مطالب سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد که این قابلیت به صورت پیشفرض در وردپرس وجود ندارد و باید از افزونه‌های مرتبط با کار استفاده کنید.

اصولی‌ترین روش برای استفاده از چند آدرس در سایت وردپرس خودمان استفاده از ۳۰۱ redirect می‌باشد که تمامی دامین‌ها به یک دامین مادر (اصلی) منتقل شوند.

در این مقاله قصد داریم افزونه‌ای را خدمت شما کاربران وردپرسی پرشین تولز معرفی کنیم که توسط آن قادر به انتقال لینک‌های خود به صورت ۳۰۱ redirect خواهید بود.

مزیت ریدایرکت ۳۰۱ چیست؟

ریدایرکت ۳۰۱ مزیت‌هایی را برای کاربران و موتور‌های جستجو به دنبال دارد؛ مزیت این نوع انتقال لینک‌ها برای کاربران به این دلیل است که هنگامی که یک کاربر از مطلبی بازدید می‌کند در صورت تغییر لینک آن به صورت خودکار به لینک جدید منتقل می‌شود اما اگر منتقل نشود کاربر نمی‌تواند به مطلب مورد نظر خود دسترسی پیدا کند.

مزیت آن برای موتور‌های جستجو نیز به این صورت است که هنگامی که عنکبوت‌های گوگل اقدام به بررسی سایت شما می‌کنند در صورت برخورد با صفحات منتقل شده، امتیاز آدرس قبلی را بر روی آدرس جدید اعمال می‌کنند و تغییری در رتبه مطلب مورد نظر در گوگل صورت نمی‌گیرد.

افزونه ۳۰۱ redirect

افزونه ۳۰۱ redirect یک افزونه حرفه‌ای و کاربردی برای وردپرس می‌باشد که توسط آن قادر به انتقال لینک‌های خود به صورت ریدایرکت ۳۰۱ به آدرس جدید خواهید بود که این عمل به صورت خودکار صورت می‌گیرد. این افزونه توانسته است از میان +۲۰۰,۰۰۰ نصب امتیاز ۴/۶ از ۵ را به خود اختصاص دهد که نشان از رضایت کاربران و همچنین کاربردی بودن افزونه است.

نصب و راه‌اندازی افزونه

برای استفاده از این افزونه ابتدا اقدام به نصب و فعال‌سازی افزونه از طریق مخزن وردپرس و یا بخش افزودن افزونه در پیشخوان وردپرس کنید. پس از نصب بخشی به نام Quick Redirect در منوی پیشخوان ظاهر می‌شود که تنظیمات کلی مربوط به افزونه از طریق این بخش در دسترس خواهد بود.

Quick Redirects

این بخش مربوط به انتقال دستی لینک‌ها در وردپرس می‌باشند که می‌توانید لینک‌های مورد نیاز خود نظیر برگه‌ها را به صورت کاملا دستی منتقل کنید.

Request URL: در این بخش باید آدرس قدیمی صفحه مورد نظر خود را وارد نمایید تا به صفحه جدید منتقل شود.

Destination URL: در این بخش باید آدرس جدید صفحه مورد نظر خود را وارد نمایید تا به صفحه قدیمی به صورت خودکار به صفحه جدید منتقل شود.

NW: این گزینه مخفف New Window می‌باشد که با انتخاب این گزینه در صورتی که کاربر صفحه قدیمی را باز کند در پنجره جدید مرورگر آدرس جدید نمایش داده خواهد شد.

NF: این کلمه مخفف NoFollow می‌باشد که توسط آن قادر به نوفالو کردن صفحه موردنظر خود خواهید بود.

پس از وارد کردن صفحات مورد نظر خود می‌توانید با کلیک بر روی Add New Redirects انتقال صفحه خود را توسط افزونه ایجاد کنید.

Import/Export

این بخش برای درون‌ریزی و برون‌ریزی صفحات تنظیم شده می‌باشد که می‌تواند از آن برای سایت‌های دیگر استفاده کنید و یا توسط این بخش نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

Redirect Summary

این بخش مربوط به انتقال‌های صورت گرفته می‌باشد که توسط آن قادر به مشاهده لینک‌های منتقل شده به همراه ویژگی‌های آن خواهید بود.

Redirect Options

این بخش مربوط به تنظیمات افزونه می‌باشد که توسط آن قادر به اعمال قابلیت‌های افزونه بر اساس نیاز خود خواهید بود.

Basic Settings: این بخش مربوط به تنظیمات اولیه افزونه است که تنظیمات خاصی را شامل نمی‌شود.

Master Override Options

این بخش مهم‌ترین تنظیمات افزونه را شامل می‌شود که باید آن را تکمیل کنید.

Turn OFF all Redirects: با انتخاب این گزینه تمامی انتقال‌هایی ایجاد شده و صورت گرفته به طور کامل غیرفعال خواهد شد؛ پس اگر نیاز به غیرفعال‌سازی تمامی انتقال‌ها داشته باشید باید این گزینه را از صفحه تنظیمات افزونه انتخاب کنید و تیک بزنید.

Make ALL Redirects have rel=”nofollow“: توسط این گزینه می‌توانید تمامی انتقال‌ها را به صورت نوفالو انجام دهید، با اعمال این گزینه تمامی انتقال‌ها به صورت پیشفرض نوفالو خواهند بود اما با انتخاب نکردن این گزینه می‌توانید لینک‌های مورد نظر خود را از طریق بخش قبلی به صورت تکی نوفالو کنید.

Make ALL Redirects open in a New Window: با انتخاب این گزینه تمامی لینک‌ها در پنجره جدید نمایش داده خواهند شد و با انتقال کاربران، صفحه جدید در پنجره جدید مرورگر نمایش داده خواهد شد.

Make ALL Redirects this type: با انتخاب این گزینه تمامی لینک‌های شما به صورتی که در این بخش انتخاب می‌کنید منتقل خواهند شد؛ پیشنهاد ما استفاده از ریدایرکت ۳۰۱ می‌باشد تا رتبه صفحات شما در موتور‌های جستجو نظیر گوگل از بین نرود.

Make ALL Redirects go to this URL: اگر نیاز دارید تمامی صفحات منتقل شده شما به صفحه خاصی منتقل شوند، می‌توانید آدرس صفحه مورد نظر خود را در این بخش وارد کنید.

Rewrite ALL Redirects URLs to Show in LINK: با انتخاب این گزینه تمامی آدرس‌های قبلی به آدرس جدید تغییر خواهند کرد.

Delete Redirects: از طریق این بخش نیز می‌توانید تمامی انتقال‌های صورت گرفته را پاک کنید.

نتیجه‌گیری: گاهی اوقات در سایت مشکلاتی بوجود می‌آید که تمامی لینک‌های مطالب تغییر می‌کنند که در اینصورت باید اقدام به انتقال لینک‌های قدیمی به لینک جدید کنید. در این مقاله افزونه‌ای را خدمت شما کاربران وردپرسی معرفی کردیم که توسط آن قادر به انتقال لینک‌های قدیمی به جدید به صورت خودکار یا دستی خواهید بود.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *