اگر از کاربران بخش وبلاگ پرشین‌تولز هستید و مقالات ما را دنبال می‌کنید، حتماً بخش قبلی مقاله فروش بر اساس ارزش واقعی را خوانده‌اید. در این مقاله قصد داریم به بررسی ادامه این بحث بپردازیم تا سود بیشتری از فروش محصولات و خدمات خود ببرید.

راه هشتم) همیشه در دسترس کاربران باشید!

اینکه چقدر در دسترس مشتریان هدفتان هستید بسیار تعیین کننده است. گسترش نمایندگی‌های فروش و خدمات در شهرستان‌ها و اطلاع رسانی به مشتریان، یکی دیگر از راه‌های تسهیل خرید مشتریان نهایی است. همچنین راه اندازی خطوط فروش آنلاین از قبیل سایت، تلگرام، اینستاگرام و تلفن این روزها نقش تعیین کننده ای در فروش دارند. همان‌طور که می‌توانید میلیون‌ها دلار از طریق مشتری‌های ثابت‌تان به دست بیاورید،‌ آن‌ها می‌توانند منبع خوبی برای افزایش مشتری‌های شما باشند. به این خاطر که مردم تمایل دارند با افرادی که علائق یکسانی با آن‌ها دارند در ارتباط باشند،‌ ایجاد انگیزه قوی برای تبلیغ شرکت‌تان می‌تواند منجر به برد بزرگی برای کسب‌وکارتان شود. از آنجا که هر صنعتی قوانین مختلفی در این مورد دارد، شما می‌توانید از شرکت‌های معروفی الگوبرداری کنید که مشتریان ثابت و جدیدشان را به تبلیغ کالاها و خدماتشان تشویق کرده‌اند و موجب پیشرفت کسب‌وکارشان شده‌اند.

راه نهم) روز فروشگاه خود را بسازید!

یک روز در هفته یا ماه یا فصل می بایست مخصوص برند شما باشد. در آن روز شما می بایست آفرهای خیلی ویژه به مشتریانتان ارائه دهید. این روزها نام شما را در جامعه منعکس می کنند. حتما روزی را در نظر بگیرید. مثلاً می‌توانید هر جمعه محصولاتی برای کاربران به همراه تخفیف مناسب ارائه کنید تا آن‌ها ترغیب به خرید محصول شوند. این کار تاثیر زیادی بر روی برندینگ و همچنین افزایش فروش دارد.

راه دهم) ارائه خدمات شخصی برای برخی کسب‌وکارها مناسب است!

حتما دیده اید که در برخی از رستوران ها یا سینماها، تصویرگران روی صورت بچه ها در حال تصویرگری هستند. این یک نمونه از خدمات شخصی است که در نهایت کودک را ترغیب به مراجعات بعدی می کند. شما با خدمات شخصی می توانید خاطره خوش از برند را برای مشتریانتان ماندگار کنید و آنها حتما باز هم به شما مراجعه خواهند کرد.

راه یازدهم) برنامه‌ریزی برای فروش به مرور زمان

این روزها پای صحبت هر کسی بنشینی، اصطلاحی آشنا را به کار می برد:  اگر این اصطلاح شامل فروش شما نیز می شود، لطفا توجه کنید که بازار محصولات با مبالغ پایین تر (و نه لزوما ارزان تر) روان تر است و نقدینگی در آن بهتر می چرخد. در نتیجه در بسیاری از کسب و کارها می‌توان پیشنهاد کرد که محصولشان را تکه تکه بفروشند. مشتری در برابر پرداخت مبلغ یک و نیم میلیون تومان گارد به مراتب بسته تری نسبت به پرداخت مبلغ ۸۸۹ هزار تومان خواهد داشت.

راه دوازدهم) ضمانت بازگشت وجه یا ارائه هدیه در کنار محصول

اگر امکانش را دارید، هوشمندانه بخشی از محصول را انتخاب کنید که هم بتوانید آن را به مشتری هدیه دهید، هم آنکه مشتری به بقیه قطعات یا تکه‌های آن نیاز پیدا کند و جهت سفارش کامل به شما مجددا مراجعه نماید. برخی از مشتریان از بی کیفیتی خریدشان واهمه دارند و شما با این کار می توانید اعتماد را در قبال مصرف مدت دار محصول به وی القاء کنید. در غیر اینصورت اگر محصولتان در مدت زمان کوتاه مصرف و یا مستهلک نمی شود، ضمانت بازگشت پول در زمان محدود را به مشتری بدهید.

راه سیزدهم) نشر اطلاعات ترغیب‌کننده برای فروش محصولات

از تکنیک‌های بازاریابی محتوایی استفاده کنید. بازار هدف شما باید در مورد محصول شما در حد یک کارشناس اطلاعات بدست آورد. از ویژگی ها، مزایا، موارد کاربرد و … تکه‌های اطلاعاتی تهیه نموده و در فضای مجازی و نقاط در دسترسی مشتریان منتشرشان نمایید. مطمئن باشید که بازاریابی محتوایی معجزه می کند. با محتوایی که کاربر از سمت شما دریافت می کند، به مرور زمان به شما اعتماد خواهد کرد.

راه چهاردهم) ارائه پاداش برای خریدهای عمده مشتریان

پاداش های خرید عمده می بایست پلکانی باشند. بر اساس حجم خرید در هر پلکان، مشتری به درصدی از مبلغ خرید به عنوان پاداش دسترسی پیدا خواهد کرد. چیدمان این پلکان ها و نرخ پاداش ها نباید معمولی باشد. همچنین واقع بین بودن نسبت به تمایلات خریداران نیز بسیار تعیین کننده خواهد بود.

راه پانزدهم) پیدا کردن پارتنر مناسب برای فروشگاه

فرض کنید که شما یک نرم افزار مدیریت حضور و غیاب تولید کرده اید. به نظر شما کدام شرکت حاضر است ریسک کند و نرم افزارش را از شما و دستگاه حضور و غیابش را از یک تولیدکننده دیگر خریداری کند؟! طبیعتا اگر محصول خود را نمی توانید در خط تولیدتان تکمیل کنید و یا تکمیل آن جزو سیاست های کلان مجموعه شما نیست، پارتنر تجاری خود را بیابید تا با قرارگیری دو محصول در کنار یکدیگر، راهکاری جامع به مصرف کننده ارائه شود. در این حالت مصرف کنندگان با خیالی آسوده تر از شما خرید خواهند کرد و به افزایش فروش خواهید رسید.

راه شانزدهم) ارائه ارزش برای محصولات

به مشتریانتان اعلام کنید که بخشی از درآمدهای شما صرف فعالیت های خیرخواهانه خواهد شد. بدینوسیله می توانید عنصر “ارزش” را به خرید مشتریتان هدیه دهید و آنها چیزی جدید برای افتخار کردن به آن در مجموعه شما پیدا خواهند کرد.

راه هفدهم) ایجاد فروشگاه مشتریان و ارائه امتیاز به مشتریان فعال

به مشتریانی که از شما خرید می کنند، بر اساس فیلتری خاص، کارت باشگاه مشتریان اختصاص دهید. این کارت ها دکوری نیستند و در جهت افزایش فروش روی آنها برنامه ریزی می شود. روی این کارت شماره سریال مشتری ثبت می شود و این شماره سریال برای سیستم CRM شما بسیار حیاتی است. شما با این شماره سریال به مشتری خدماتی خاص را ارائه می دهید که سایرین از آن بی بهره اند. مثلا ۵% از هر خرید مشتری در کارت وی به عنوان بن خرید برای دفعات بعد قابل استفاده خواهد بود. یا با ارائه این کارت به مراکز تفریحی می توانند بخشی از خدمات را رایگان دریافت کنند. یا در قرعه کشی ها و مراسم ها شرکت کنند.

راه هجدهم) ارائه چیزهای با ارزش به کاربران که هزینه‌های زیادی ندارند!

شما می‌توانید برای محصولات خود یک جایزه در نظر بگیرید و برای مدتی محدود به تمام کسانی که از شما خرید می‌کنند آن جایزه را نیز ارائه کنید. جایزه می‌تواند یک کتاب الکترونیکی کوتاه به‌ صورت PDF باشد که پس از هر خرید، به آدرس ایمیل مشتری فرستاده شود؛ مثلا اگر مخلوط‌کن می‌فروشید می‌توانید راهنمایی تهیه کنید و طرز تهیه چندین نوشیدنی میوه را که با مخلوط‌کن قابل تهیه است، برای مشتری ارسال کنید. این کار برای شما هزینه چندانی ندارد و باعث افزایش فروش خواهد شد. اگر محصولاتی را می‌فروشید که کار با آن‌ها خیلی ساده نیست، می‌توانید طرز استفاده از وسیله را توضیح داده و آن را به صورت صوتی ذخیره کنید.

سپس راهنمای صوتی را روی سی‌دی به مشتریان بدهید. مطمئن باشید مشتریان برای افراد دیگر نیز، از کسب‌وکار شما صحبت خواهند کرد. نکته مهم آن است که به مشتریان یادآوری کنید که شرط تعلق جایزه به آن‌ها آن است که خرید آن‌ها تا قبل از تاریخ مشخصی انجام پذیرد. بدین ترتیب فروش شما بلافاصله افزایش خواهد یافت. مردم عاشق وسایل مجانی هستند اما تاثیر یک هدیه دور از انتظار و هوشمند بسیار بیشتر است.

در مقاله بعدی به ادامه این بحث می‌پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *