آیا می‌دانستید با برنامه Google Play Music که در گوشی‌ هوشمند اندروید به طور پیش‌فرض موجود است می‌توانید مشترک پخش و دانلود پادکست‌ها شوید؟ گرچه این ویژگی خیلی شبیه آن چیزی که مدیران پادکست‌ها انتظار داشتند نشد اما باز هم کار خود را به خوبی انجام می‌دهد. اگر نمی‌خواهید برنامه‌های متعدد اضافی روی گوشی داشته باشید از همین برنامه هم می‌توانید به راحتی استفاده کنید. ما در این مقاله نحوه کار با آن را نشان خواهیم داد.

تنظیمات موبایل

برنامه موسیقی Google Play را باز کرده و پنجره Now Playing  از طریق منوی کشویی بررسی کنید. روی آیکون سه خطی در گوشه بالا سمت چپ تپ کنید و سپس گزینه Podcasts را انتخاب کنید.

این صفحه به شما یک انتخاب گسترده از پادکست‌های محبوب را در پایگاه داده Google Play خواهد داد که می‌توانید مانند یک پادکست موسیقی منظم هر کدام را انتخاب و پخش کنید. روی آیکون عنوان تپ کنید و یک قسمت پادکست برای پخش انتخاب کرده و روی آن ضربه بزنید.

اگر می‌خواهید در یک پادکست مشترک شوید، نماد سه نقطه‌ای که در گوشه پایین سمت راست لیست است را ضربه بزنید. سپس پادکست مورد نظر در زبانه Your Podcasts در بالای برنامه ظاهر خواهد شد.

تمامی صفحات Your Podcasts کم یا زیاد شبیه هم هستند. اما با ضربه روی  نماد سه نقطه‌ای در گوشه پایین سمت راست وجود دارد و با وارد کردن هر ورودی جدید امکان Manage this podcast اضافه می‌شود. دیگر گزینه‌ها نظیر Auto-download است که آخرین فایل اضافه شده را در حالت آفلاین نگه می‌دارد تا به محض اتصال داده آن را اجرا کند. و همچنین Notifications که برای هر قسمت جدید یک اعلان روی سیستم عامل اندروید ظاهر می‌شود و شما می‌توانید آنها را از قدیمی‌ترین به جدیدترین و یا بالعکس پخش کنید.

برای پادکست‌هایی که در فهرست محبوب‌ترین‌ها نیستند باید بر روی نماد جستجو (ذره بین) در گوشه سمت راست بالای برنامه ضربه بزنید. می‌توانید جستجو را با عناوینی تحت نام پادکست، نام هنرمند، موضوع کلی و یا هر چه که می‌خواهید انجام دهید. البته تمامی نتایج شامل پادکست‌ها نمی‌شوند. بنابراین برای یافتن نتیجه مورد نظر خود کمی به سمت پایین پیمایش کنید. اگر نتیجه دلخواه را پیدا نکردید روی دکمه # more ضربه بزنید. در در غیر این صورت فقط از منوی سه نقطه برای اشتراک استفاده کنید.

با این که این پایگاه داده شامل هزاران پادکست در دسترس است اما متاسفانه هیچ راهی برای وارد کردن پادکست‌های شنیده نشده وجود ندارد. بنابراین اگر پادکست‌های مورد علاقه‌تان روی پایگاه اطلاعات اضافه نشده باشد، احتمالا بهتر است که از یک راه حل مبتنی بر RSS معمولی جستجو کنید.

تنظیمات روی مرورگر

Play.google.com/music دارای رابط کاربری مشابه با نسخه موبایل است. شما فقط باید روی آیکون سه نقطه با ماوس خود برای ایجاد لینک قابل مشاهده پادکست کلیک کنید. تفاوت بزرگ در نسخه مرورگر این است که به شما اجازه دانلود یک قسمت و پخش محلی را نمی‌دهد.

 

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *