نرم افزار پروسس میکر (ProcessMaker) یک پلتفرم مدیریت فرآیند کسب و کار (BPMS) است که به سازمان‌ها کمک می‌کند تا فرآیندهای کسب و کار خود را اتوماسیون کنند و بهبود بخشیده و به راه‌اندازی و اجرای آن ها کمک کند. یک نرم افزار BPMS قابلیت هایی از جمله خودکارسازی فرآیندها و جریان کارها، ذخیره سازی و مدیریت سیستماتیک اطلاعات و تحلیل عملکرد را به سازمان ها ارایه می دهد.

نرم افزار پروسس میکر نیز یک نرم افزار BPMS متن باز (اوپن سورس) و رایگان است که طی سال های اخیر در بسیتری از سازمان های ایرانی مورد استفاده قرار می گیرد. از ویژگی های مهم نرم افزارهای متن باز، کد منبع آزاد، امکان تطبیق کدها بر اساس نیازها و توسعه دهندگان، اطلاع رسانی و همکاری بهتر و انعطاف پذیری بیشتر در استفاده از نرم افزارها می باشد. به همین منظور شرکت های زیادی اقدام به فارسی سازی پروسس میکر کرده اند تا به راحتی برای سازمان های ایرانی مورد استفاده قرار گیرد. همچنین شرکت های دیگری نیز این نرم افزار را به سایر نرم افزارهای سازمانی خود همچون اتوماسیون اداری، متصل و یک-پارچه کرده اند.

گروه مدیریت فرآیند پارس یکی از شرکت هایی است که خدمات فارسی سازی و بومی سازی نرم افزار پروسس میکر را به سازمان ها ارایه می دهد.

از جمله امکاناتی که نرم افزار ProcessMaker به سازمان ها ارایه می دهد عبارتند از:

  1. طراحی و مدلسازی فرآیندها با استاندارد BPMN 2.0:

با استفاده از BPMN، کاربران می توانند اقدامات، عملکردها، گره ها و ترتیب فرآیندها را با استفاده از نمودارها و دیاگرام های گرافیکی مدلسازی کنند. این نرم افزار امکانات بسیاری برای طراحی و مدلسازی فرآیندها ارائه می دهد، از جمله قابلیت تعریف کردن اقدامات چند مرحله ای، قابلیت تنظیم برنامه های زمانبندی شده، امکان تعیین وظایف و مسئولیت ها برای کاربران مختلف و موارد دیگر.

  1. ایجاد فرم های سیستمی و پویا (رسپانسیو):

فرم ساز نرم افزار ProcessMaker یک ابزار قدرتمند برای ساخت و مدیریت فرم های الکترونیکی در فرآیندهای کسب و کار است. این فرم ساز به کاربران امکان می دهد تا با استفاده از یک رابط کاربری ساده و با حداقل نیاز به برنامه نویسی، فرم های خود را طراحی و به صورت الکترونیکی در فرآیندهای خود استفاده کنند.

با استفاده از فرم ساز نرم افزار ProcessMaker، می توانید فرم هایی با ویژگی های پیشرفته مانند فیلد متنی، Radio Button، Checkbox، تقویم و … ایجاد کنید. همچنین می توانید فرم ها را با استفاده از قوانین و محدودیت های پیش تعریف شده تنظیم کنید تا اعتبارسنجی اطلاعات وارد شده نیز صورت گیرد.

  1. اتصال و یکپارچه سازی با سیستم ها و نرم افزارهای دیگر سازمان:

نرم افزار پروسس میکر قابلیت اتصال به سیستم‌های دیگر مانند سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، نرم افزار حضور و غیاب، اتوماسیون اداری، نرم افزار مالی و سایر اپلیکیشن‌های داخلی سازمان را دارد. این امکان برای جابجایی و انتقال داده بین نرم افزارها وجود دارد و برای افزایش بهره وری و کارایی کاربران مفید می باشد.

  1. گزارش گیری از فرآیندهای سازمان:

نرم افزار پروسس میکر قابلیت تولید گزارش‌های جامع و دقیق از فعالیت‌ها و عملکرد فرآیندها را فراهم می‌کند. این امکان باعث شفافیت و کارایی بیشتر در سازمان می‌شود و به مدیران کمک می‌کند تا تصمیمات بهتری بگیرند.

پیاده سازی و ساخت فرآیندها در پروسس میکر (ProcessMaker)

همان طور که گفته شد، امروزه بسیاری از سازمان های ایرانی از نرم افزار ProcessMaker استفاده می کنند. بسیاری از این سازمان ها این نرم افزار را تهیه و فارسی سازی می کنند، اما پس از آن در توسعه و ساخت فرآیندها در آن دچار چالش می شوند. سازمان های زیادی هستند که نیروی متخصصی برای ساخت فرآیندها در نرم افزار پروسس میکر در داخل سازمان ندارند و به دنبال افراد یا شرکتی هستند که چنین خدماتی را به آن ها ارایه دهد.

به همین منظور، گروه مدیریت فرآیند پارس با بهره گیری از یک تیم متخصص از مهندسین نرم افزار و فناوری اطلاعات، کلیه خدمات پیاده سازی و ساخت فرآیند در پروسس میکر (ProcessMaker) را به سازمان ها ارایه می دهد. این شرکت ضمن همکاری با بسیاری از سازمان ها با زمینه های کاری مختلف، اقدام به پیاده سازی و ساخت فرآیندهای زیادی در حوزه های بازرگانی، تولید و صادرات، ساختمانی، مدیریت اسناد مهندسی، مالی، منابع انسانی و … نموده است.

این شرکت همچنین سابقه اتصال پروسس میکر با سایر نرم افزارهای سازمان ها (از جمله نرم افزار حضور و غیاب) را از طریق فرآیندها دارا می باشد. نرم افزار ProcessMaker می تواند از طریق دیتابیس، وب سرویس و API با سایر نرم افزارها و سیستم های اطلاعاتی ارتباط برقرار نماید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *