اگر از همراهان همیشگی پرشین تولز هستید، حتماً مقاله قبلی در مورد روش‌های کسب‌ درآمد از فتوشاپ را خوانده‌اید! در این مقاله هم قصد داریم به بررسی ادامه این بحث بپردازیم تا بتوانید با استفاده از این سیستم، مشتریان کسب‌وکار خود را مدیریت کنید و راحت‌تر فروش خود را افزایش دهید.

۱۰ کار مرتبط با نرم‌افزار فتوشاپ که درآمد نسبتاً خوبی دارند!

تا اینجای مجموعه مقالات کسب درآمد از فتوشاپ متوجه شدیم که فتوشاپ از آن دسته کارهایی است، که روی زمین نمی‌ماند. اگر شما فتوشاپ بلدید اما درآمدی از آن ندارید، حتماً راه‌های کسب درآمد از فتوشاپ را نمی‌دانید و به دنبالش نرفته‌اید. فتوشاپ در زمینه های مختلفی کاربرد و استفاده دارد؛ مخصوصا در کسب ‌و ‌کارهای اینترنتی! مثلا اگر یک سایت داشته باشید و بخواهید محتوای خوبی در آن بگذارید، باید کمی فتوشاپ بلد باشید، تا بتوانید روی تصاویر آن کار کنید. اگر می خواهید یک پیج حرفه‌ای در اینستاگرام داشته باشید، احتمالا نیاز پیدا می کنید، که روی تصاویر پست‌ و استوری با فتوشاپ کار کنید. خب حالا از آنجا که افراد و شرکت‌ها معمولا این مهارت را ندارند، به دنبال فردی مثل شما هستند. خلاصه که اگر گرافیست باشید، قرار است از این به بعد با ایده‌هایی که می‌خواهیم به شما بگوییم، صاحب درآمد قابل قبولی شوید.

چگونه از فتوشاپ کسب درآمد کنیم؟

به نظر من در این شرایط فعلی که همه مشاغل در حال آنلاین شدن هستند، ۳ دسته افراد، هیچ موقع بیکار نمی‌مانند:

  • تولید کنندگان محتوا
  • طراحان سایت
  • گرافیست‌ها

اگر یکی از این ۳ دسته افراد را دیدید که بیکارند، حتما دنبالش نرفته است. به هر حال، راه‌های زیادی برای کسب درآمد از فتوشاپ وجود دارد، که در این بخش از مقاله همه آن‌ها را به شما آموزش می‌دهم.

یک) نیروی گرافیست شرکت‌های مختلف شوید!

راحت‌ترین راهکار برای کسب درآمد از فتوشاپ، استخدام در یک شرکت و مجموعه است. اگر تا حد متوسط کار با فتوشاپ را بلدید، در حال حاضر تعداد زیادی از شرکت‌ها به دنبال نیرویی مثل شما هستند که در مجموعه، کارهای گرافیکی آنها از جمله ساخت عکس، ساخت بنرهای تبلیغاتی و…شان را انجام دهد. یک نکته هم این است که متاسفانه در بسیاری از شرکت‌ها هنوز به درستی با اهمیت تخصص یک نیروی فتوشاپ کار آشنا نیستند. به همین دلیل ممکن است در زمان استخدام چنین فردی، وظایف دیگری مثل تولید محتوای سایت را هم به او بسپارند.

دو) آموزش فتوشاپ و کسب درآمد از آن

اگر تجربه و مهارت بالایی در فتوشاپ دارید، می‌توانید با آموزش آن به دیگران، کسب درآمد کنید. با توجه به اینکه این مهارت در حال حاضر بازار خیلی خوبی دارد، تعداد بسیاری از افراد، علاقه‌مند به یادگیری کار با آن هستند. البته همین آموزش هم خودش چندین روش دارد. مثلاً این که:

  • در یک آموزشگاه یا مؤسسه استخدام شوید.
  • یک سایت آموزشی راه بیندازید و در آن ویدیو یا مطالب آموزشی بگذارید. با این کار یک موسسه آموزشی برای خود دارید؛ بدون اینکه بخواهید هزینه زیادی را صرف اجاره مکان کنید. پیشنهاد می کنم مقاله آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی را مطالعه کنید.
  • به صورت خصوصی تدریس کنید.
  • یا اینکه می توانید یک پیج اینستاگرام باز کنید و در آن آموزش دهید.

سه) راه اندازی سایت فروش فایل‌های فتوشاپ

اگر کمی با دنیای فتوشاپ آشنا باشید، می‌دانید که حین کار به فایل های مختلفی نیاز پیدا می کنید. از خرید براش‌های خاص و متفاوت فتوشاپ گرفته تا اکشن‌ها، فونت‌ها، طرح‌های گرافیکی، وکتور و… . در این بین شما می‌توانید با ایجاد یک آرشیو جامع و رایگان بعد از جذب مخاطب کافی به وب سایتتان، شروع کنید به فروش فایل‌های مورد نیاز این مخاطبان و از فتوشاپ درآمد داشته باشید.

چهار) کسب درآمد با فروش عکس

یک راه عالی و البته کمی متفاوت برای کسب درآمد با فتوشاپ! احتمالا می‌دانید که در کشورهای اروپایی و آمریکایی، قوانین کپی رایت بسیار سختی وجود دارد. این یعنی اگر قرار باشد برای ساخت پست اینستاگرامی شرکت‌تان از یک عکس خاص استفاده کنید، نمی‌توانید به راحتی آن را از اینترنت دانلود کرده و در پست استفاده کنید، بلکه باید آن را از سازنده‌اش خریداری کنید.

در سطح وب انگلیسی سایت‌های بسیاری وجود دارند که بستر فروش عکس را برای عکاسان و نیروهای گرافیست آماده کرده‌اند. به کمک این سایت‌ها شما می‌توانید تصاویر واقعا جذابی را که ساخته‌اید، برای فروش قرار بدهید. به عنوان مثال سایت‌هایی مثل:

  • DRIBBBLE،
  • FREEPIK،
  • SHUTTERSTUCK،

برای همین کار فعالیت می‌کنند و تصاویر ساخته شده به دست شما را در معرض فروش می‌گذارند. دقت کنید که فایل‌های تصویری شما در این سایت‌ها به قیمت های دلاری فروخته می‌شود! البته باید یک حساب بانکی ارزی داشته باشید.

پنج) در آتلیه عکاسی کار کنید!

یکی از مهارت های اصلی و پایه ای در گالری و آتلیه، فتوشاپ است. اگر تسلط خوبی روی فتوشاپ و کار با نرم افزارهای آن دارید، در چنین مکانی مشغول به کار شوید. مطمئن باشید که چیزهای زیادی یاد می گیرید. سپس می‌توانید از این مهارت ها در کارهای دیگر که درآمد بیشتری دارد استفاده کنید.

شش) طراحی ui و ux وب سایت

شاید این کار به ظاهر ارتباط مستقیمی با فتوشاپ نداشته باشد اما اگر آن را بلد باشید، خیلی خوب می توانید آن را در طراحی سایت استفاده کنید. چون شما با رنگ‌ها و طرح‌ها آشنایی زیادی دارید، می دانید چگونه ظاهر زیبا و کاربرپسندی را به سایت ببخشید.  البته شاید هنوز اطلاعات زیادی در مورد طراحی و راه اندازی سایت و بحث های UI و UX نداشته باشید. بگذارید خیلی خلاصه به آن اشاره کنم. تجربه کاربری یا UX، همان تجربه و احساسی که بعد از بازدید از سایت شما پیدا می کنند. رابط کاربری یا UI رنگ‎ها، فونت‌ها، تصاویر و نوع چیدمان اجزای سایت است که در مجموع یک ساختار کلی را تشکیل می دهند.

در مقاله بعدی به بررسی ادامه این بحث می‌پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *