اپلیکیشن Google Photos باعث خراب شدن صنعت بکاپگیری فایل‌های رسانه‌ای شده است به دلیل استفاده از فضای ذخیره‌سازی نامحدود برای عکس‌ها و فیلم‌ها بر روی گوشی‌های هوشمند (با کمی فشرده سازی)، استفاده از این نرم‌افزار برای هر کاربر اندرویدی (یا حتی آیفون) غیرقابل استفاده است. تعداد زیادی از تلفن‌های Android  مانند گوشی گوگل و HTC U11 فقط برنامه Photos دارند و هیچ برنامه پیشفرض دیگری ندارند.

در ادامه چند اپلیکیشن اندروید را که می تواند در این زمینه استفاده شود معرفی می کنیم.

اپلیکیشن QuickPic

QuickPic

QuickPic برای چندین سال برنامه پیشرفته نمایش تصاویر برای سیستم عامل اندروید بوده است. این برنامه دارای برخی از ویژگی‌های قابل تنظیم و ویرایش تصویر بر اساس گروه، چهارخانه و با فهرست است. آیا شده بخواهید عکس‌ها را بچرخانید اما سیستم چرخش کار نکند؟ در در QuickPic به Settings > View > Change Screen Orientation بروید و orientation sensor را انتخاب کنید. حالا وقتی گوشی را افقی بگیرید عکس به چپ برمیگردد صرف نظر از اینکه حالت چرخش گوشی روشن باشد یا خیر. یکی دیگر از ویژگی‌های عالی QuickPic حداکثر حالت روشنایی نمایش است. روشن کردن این حالت یعنی، لازم نیست هربار بعد از بازکردن عکس نور گوشی را زیاد کنید.

اپلیکیشن Piktures

Piktures

خبر خوب این است که همه ویژگی‌های شگفت‌انگیز QuickPic مانند چرخش صفحه و یا روشنایی کامل خودکار نیز در Piktures موجود است. به غیر از اینها، این برنامه دارای یک طراحی منحصر به فرد با عکس جلد آلبوم است.

با Piktures، می‌توانید عکس‌ها، فیلم‌ها، GIFها، و یا حتی لوکیشن‌تان را فیلترگذاری کنید. همچنین یک تقویم ماهیانه نیز وجود دارد که تاریخ و ریز جزئیات تعداد عکس‌های یک روز را نشان می‌دهد. یک ویژگی OCR نیز وجود دارد که می‌تواند جزئیات متنیِ داخل یک عکس را استخراج می‌کند. فقط بر روی هر تصویر کلیک کنید، روی دکمه سه نقطه در بالا سمت راست> استخراج متنOCR  کلیک کنید.

تمام ویژگی‌های یاد شده رایگان است، اما ویژگی‌هایی مانند دسترسی به درایوهای ابری مانند Dropbox و OneDrive و حتی درایو‌های فیزیکی از طریق OTG USB را می‌تواند با خرید نسخه‌ی طلایی مورد استفاده قرار داد.

A+ Gallery

A+ Gallery

A+ Gallery شبیه به برنامه عکس در سیستم عامل iOS، نمایش روزانه، ماه و سال تمام عکس‌های شما را ارائه می‌دهد. همچنین، می‌توانید عکس‌های خود را بر روی یک نقشه بررسی کرده، و آنها را از حساب‌های فیسبوک، Dropbox یا حساب‌های آمازون Cloud Drive مشاهده کنید.

گرچه این برنامه رایگان عرضه شده اما دارای تبلیغات است که شاید آزاردهنده باشد. ازین رو برای حذف آنها لازم است نسخه‌ی طلایی را خریداری کنید.

اپلیکیشن F-Stop Gallery

F-Stop Gallery

F-Stop دارای یک ویژگی Places است که اطلاعات جغرافیایی عکس‌های شما بر روی نقشه نشان می‌دهد. شما همچنین می‌توانید مختصات دقیق هر عکس را در Google Maps مشاهده کنید. شیوه‌های زیادی برای مرتب‌سازی عکس‌ها در این برنامه قرار داده شده – غیر از مرتب‌سازی بر اساس نام و تاریخ، می‌توانید بر اساس اندازه و حتی روز، هفته، ماه یا سال آنها را دسته‌بندی کنید. این برنامه برای استفاده‌ی اولیه رایگان است اما با خرید نسخه‌ی طلایی امکانات بیشتری در اختیارتان قرار داده می‌شود.

اپلیکیشن Focus

Focus

اگر به دنبال یک برنامه با ظاهر ساده‌تر هستید، بی‌شک Focus همان است. در این برنامه قابلیت تگ کردن عکس‌ها با استفاده از چند تگ پیش‌فرض در نظر گرفته شده. البته با خرید نسخه‌ی طلایی می‌توانید تگ‌های خودتان را مورد استفاده قرار دهید. همچنین چرخش تصویر هوشمند و ویژگی‌های روشنایی که پیشتر اشاره کردیم نیز از دیگر امکاناتش است.

به غیر از اینها، دارای یک حالت قفل صفحه است که بر روی یک عکس فعال می‌شود و اگر کسی خواست عکسی را ببیند، دیگر دسترسی به فایل‌های قبل و بعد ندارد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *