چکیده : با آموزش انیمیشن، بازار کار و آینده شغلی پر درآمدی در انتظار شماست. نرم‌افزارهای مورد نیاز برای آموزش انیمیشن سازی شامل افتر افکت، مایا، موهو (انیمه استودیو)، زیبراش …

آموزش انیمیشن یا پویانمایی به ایجاد تصاویر متحرک اطلاق می‌گردد و به افرادی که در زمینه ساخت انیمیشن متخصص هستند، انیماتور گفته می‌شود. با گذشت زمان افراد توانستند روش‌های مختلفی را برای ساخت و آموزش انیمیشن بیابند که در این میان استفاده از کامپیوتر به عنوان یکی از رایج‌ترین روش ها به شمار می رود.

انیمیشن سازی تنها به ساختن برنامه‌های تلویزیونی محدود نشده و امروزه کاربردهای فراوانی دارد. یکی از بهترین روش‌ها برای انجام تبلیغات گسترده در مشاغل گوناگون انیمیشن سازی خواهد بود و به همین علت است که امروزه افراد زیادی قصد شرکت در کلاس انیمیشن سازی را دارند. هنرجویان در دوره انیمیشن سازی با مفاهیم گسترده‌ ای پیرامون این هنر آشنایی خواهند یافت.

معرفی ‌رشته انیمیشن سازی و تاریخچه ‌آن

انیمیشن سازی و یا پویانمایی در حقیقت تلفیقی از هنرهای تجسمی و نمایشی بوده که با پیشرفت علم و تکنولوژی نیز تحولات شگرفی در این هنر کاربردی به وجود آمده است. دستیابی به موفقیت در این رشته رابطه مستقیمی با میزان علایق شخص خواهد داشت. هم اکنون آموزش انیمیشن در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می گردد و برخی از علا‌قمندان نیز با شرکت در دوره انیمیشن سازی مهارت‌های خود را ارتقا می دهند.

تاریخچه انیمیشن سازی به سال ۱۸۸۳ باز می‌گردد که شخصی به نام دیسک استروبوسکوپی با نمایش تصاویر متوالی این هنر را معرفی نمود. پس از آن افراد بزرگی در تمام نقاط جهان با ارائه تصاویر منظم و پی در پی توانستند وارد این عرصه شوند و آموزش انیمیشن را در اختیار جهانیان قرار دهند.

بازار کار انیمیشن سازی

یکی از دلایل اصلی گذراندن دوره های مربوط به آموزش انیمیشن، بازار کار و آینده شغلی پر درآمد این رشته خواهد بود. علاقمندان به این رشته می‌توانند پس از شرکت در کلاس انیمیشن سازی و یادگیری کامل این مهارت به تدریس این رشته هنری در آموزشگاه‌ها و موسسات پرداخته و درآمدهای بالایی را کسب کنند.

رشته انیمیشن در زمینه تبلیغات نیز جایگاه گسترده‌‌ای دارد و معمولاً افراد می‌توانند از طریق ساخت تیزرهای تبلیغاتی برای شرکت‌ها و کارخانجات مختلف قدم در عرصه تجارت گذاشته و به درآمد خوبی دست یابند، بنابراین آموزش انیمیشن موقعیت شغلی فوق العاده ای را برای شخص رقم خواهد زد‌.

نقشه راه آموزش انیمیشن سازی

داشتن یک نقشه راه دقیق برای آموزش انیمیشن از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود، تا فرد بتواند با ورود به مسیر این هنر به موفقیت‌های چشمگیری دست یابد. در ابتدا فرد باید با مبانی و اصول کلی این علم آشنا شده و پس از گذشت مدتی کوتاه به یادگیری این هنر به صورت حرفه‌ای بپردازد.

با توجه به این که رشته انیمیشن سازی شامل شاخه‌های متنوعی است، فرد می‌بایست یکی از شاخه‌های مورد علاقه خود را انتخاب کند‌. هنرجو پس از پایان آموزش انیمیشن باید مدرک معتبر خود را جهت ورود به بازارهای کاری و ارتقاء رزومه خود دریافت نماید. در ادامه شما را با نرم افزارهای این رشته جهت تبدیل شدن به یک انیماتور حرفه ای آشنا می سازیم.

نرم‌افزارهای مورد نیاز برای آموزش انیمیشن سازی

در هنگام آموزش انیمیشن هنرجویان به یادگیری نرم‌ افزارهای گوناگونی جهت ورود به عرصه این هنر می‌پردازند که عبارت است از:

  1. افتر افکت: از این نرم افزار برای تولید تصاویر دو بعدی و سه بعدی استفاده می‌شود و از طریق آن امکان ویرایش ویدئوها فراهم می‌گردد.
  2. مایا: به منظور طراحی مدل های سه بعدی در انیمیشن ها از این نرم افزار استفاده خواهد شد و انیماتور ها از طریق آن می‌توانند انیمیشن های جذابی را تولید کنند‌.
  3. موهو (انیمه استودیو): موهو نرم افزاری تخصصی برای ساخت انیمیشن های دو بعدی است که اساس عملکرد آن نیز وکتور خواهد بود‌.
  4. زیبراش: ابزاری مناسب برای مدلسازی سه بعدی بوده و به عنوان جایگزین مناسبی برای مدلسازی های سنتی ‌محسوب می شود‌.

آموزش انیمیشن دو بعدی با موهو

موهو یک نرم افزار قدرتمند در آموزش انیمیشن می‌باشد که از طریق آن تصاویر و انیمیشن های دو بعدی تولید می گردد. شما با استفاده از این نرم ‌افزار می‌توانید تصاویر با کیفیتی را ایجاد نمایید. از طریق این نرم افزار می‌توان صدا و افکت های زیبایی را به تصاویر اضافه کرد.

ساخت ویدئو با افکت های گوناگون و همچنین ترکیب نمودن انیمیشن های دو بعدی و سه بعدی از دیگر خصوصیات این نرم ‌افزار خواهد بود که در زمان آموزش انیمیشن به طور کامل به هنرجویان آموزش داده می‌شود.

آموزش انیمیشن ‌با افتر‌ افکت

افتر افکت یکی از نرم افزارهای کاربردی در آموزش انیمیشن و آموزش گرافیک است که هنرجویان در این کلاس‌ها با این برنامه به طور کامل آشنایی خواهند یافت. کاراکترهای مختلف در افتر افکت، جان خواهند گرفت و به همین علت است که برای ساخت انیمیشن های ساده و حرفه‌ ای از این نرم افزار استفاده می‌شود.

این نرم ‌افزار سازگاری خوبی با سایر نرم‌ افزارها مانند فتوشاپ و پریمر دارد و به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد می تواند جلوه های خاصی را به انیمیشن های شما بدهد. در زمان آموزش انیمیشن به طور کامل با این مباحث آشنایی خواهید یافت.

آموزش انیمیشن سازی سه بعدی با مایا

مایا یک نرم ‌افزار جدید و پیشرفته است که برای ساخت انیمیشن های سه بعدی به کار گرفته می‌شود و دارای قسمت های مختلفی است که هر یک از آن ها انجام وظیفه خاصی را به عهده دارند. در دوره آموزش انیمیشن سازی به طور کامل با بخش ‌های مختلف این نرم‌ افزار آشنا می‌شوید.

با توجه به این که مایا دارای ابزارهای مدلسازی مختلفی است، پس از آموزش انیمیشن می‌توانید طرح های مورد نظر خود را با استفاده از این نرم افزار مدلسازی نموده و انیمیشن های جذابی را تولید کنید.

بهترین آموزشگاه انیمیشن سازی

هم اکنون که با آموزش انیمیشن و نرم افزارهای این رشته آشنایی یافتید به معرفی بهترین آموزشگاه انیمیشن سازی در سطح کشور برای شما عزیزان خواهیم پرداخت. آموزشگاه طرحستان به عنوان یکی از آموزشگاه های مطرح در این زمینه است که دوره های جامع خود را به صورت آنلاین و حضوری برگزار می‌کند. شما می توانید با مشاوران این مجموعه تماس حاصل نمایید و پس از راهنمایی و آماده نمودن مدارک لازم و ثبت نام در دوره انیمیشن سازی شرکت نموده و پس از کسب مهارت ‌های لازم وارد بازارهای کاری شوید.

Join the Conversation

1 Comment

  1. مایا یک نرم ‌افزار جدید و پیشرفته است که برای ساخت انیمیشن های سه بعدی به کار گرفته می‌شود و دارای قسمت های مختلفی است که هر یک از آن ها انجام وظیفه خاصی را به عهده دارند. در دوره آموزش انیمیشن سازی به طور کامل با بخش ‌های مختلف این نرم‌ افزار آشنا می‌شوید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *