در حال حاضر ماشین‌ های الکتریکی با سرعت بسیار بالایی در حال تصاحب بازار هستند و با توجه به قوانینی که در بعضی کشورها وضع می‌شود، به نظر در آینده‌ای نه چندان دور، خیابان‌ها در تصاحب ماشین‌های برقی باشند. البته این ماشین‌ها در این چند سال با قدرت بالا، باتری‌هایی با عمر طولانی و شتاب و سرعت شگفت‌انگیز،  به انتخابی هیجان انگیز برای خریداران بدل شده است که خیلی‌ها آن‌ها را به ماشین‌های بنزینی ترجیح می‌دهند.

اما اگر دوست دارید با بهترین ماشین‌ های الکتریکی حال حاضر آشنا شوید، حتما در ادامه‌ی این نوشته همراه ما باشید.

بهترین ماشین های الکتریکی حال حاضر

مدل‌های مختلف ماشین‌های الکتریکی دیگر شامل مدل‌های خاص نیست بلکه حالا بازه‌ای گسترده‌تر از ماشین‌های اسپرت و سریع تا حتی وانت‌های بزرگ را شامل می شوند. به همین خاطر، انتخاب در میان این ماشین‌ها به کاری بسیار سخت بدل شده است.

Tesla Model 3

در حال حاضر از بسیاری جهات، ماشین تسلا مدل 3 (Tesla’s Model 3) بهترین گزینه در بازار است. قیمت مناسبی نسبت به مدل‌های مشابه دارد، سرعت و باتری فوق‌العاده‌ای داشته و همچنین دارای بهترین رانندگی خودکار در میان هم رده‌های خود است. از نظر عملکرد به نسبت قیمت، تسلا بهترین ماشین بازار را دارد ، با این حال برای رانندگی خودکار، حتما باید هزینه‌ای اضافی و گران پرداخت نموده و همچنین برای خیلی‌ها، داشبرد بزرگ و تاچ اسکرین، خیلی مورد پسند نیست. اما نباید فراموش کرد که این مدل تسلا با یک بار شارژ کامل ، بیش از 430 کیلومتر مسیر را طی می‌کند. در حال حاضر این ماشین 40 هزار دلار بوده و البته دارای صف تحویل است.

Tesla Model 3
Tesla Model 3

Chevrolet Bolt EUV

شورلت‌ نیز با یک مدل شاسی بلند بسیار زیبا و خوش خدمت، سال 2023 در بازار ماشین‌های الکترونیک خوش درخشید. قیمت Chevrolet Bolt EUV‌ از حدود 29 هزار دلار آغاز شده و دارای قابلیت GM Super Cruise است که تنها در ماشین‌های لاکچری این برند مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماشین با شارژ کامل نزدیک به 400 کیلومتر راه را طی کرده و در عرض 46 دقیقه از 10 درصد شارژ به 80 درصد می‌رسد. فضای بزرگ، رانندگی خودکار، امکانات عالی درون ماشین و قیمت پایین از مهم‌ترین ویژگی‌های این ماشین به حساب می‌آیند.

Chevrolet Bolt EUV
Chevrolet Bolt EUV

 BMW i7 xDrive60

یکی از بهترین ماشین‌ های الکتریکی برقی بازار را BMW عرضه کرده است. ماشین سدان بسیار زیبایی که 536 اسب بخار قدرت داشته و با یک بار شارژ بیش از 500 کیلومتر مسیر طی می‌کند. این ماشین دارای برنامه رانندگی خودکار درون بزرگراه بوده، درون آن امکانات زیادی از جمله یک داشبور 31 اینچنی تمام تاچ با کیفیت 8K مورد استفاده قرار گرفته است و کاملا یک ماشین لاکچری، سریع با امکانات تفریحی عالی برای سرنشینانش به حساب می‌آید. با این حال قیمت 125 هزار دلاری BMW i7 xDrive60 اصلا کم نیست.

 BMW i7 xDrive60
BMW i7 xDrive60

Lucid Air Grand Touring

یک ماشین لاکچری دیگر که استارت آپ آمریکایی Lucid آن را به بازار ارائه کرده است. ماشینی که می‌تواند با یک بار شارژ کامل مسافت 830 کیلومتر را طی کرده و در کل دارای 1050 اسب بخار قدرت است و می‌تواند در عرض 2.6 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر در ساعت، سرعت پیدا کند. Grand Touring ماشینی بسیار قدرتمند و هیجان انگیز برای راندن است و البته این قدرت و امکاناتی که در آن به کار رفته، باعث شده تا قیمت 138 هزار دلاری را برایش در نظر بگیرند.

Lucid Air Grand Touring
Lucid Air Grand Touring

Ford F-150 Lightning 4WD Extended Range

اگر فکر می‌کنید وانت خوب الکتریک در بازار وجود ندارد، اشتباه می‌کنید. اتفاقا چند مدل عالی هستند که می‌توانستند در این لیست قرار بگیرند. با این حال وانت F-150 محصول کمپانی فورد، به نظر بهترین گزینه به حساب می‌آید. ماشین بسیار بزرگی که ظاهر آن مثل وانت‌های بنزینی فورد بوده و حدودا 74 هزار دلار قیمت دارد. این ماشین با هر بار شارژ کامل، مسافت بیش‌تر از 400 کیلومتر را طی کرده، برای هر چرخ یک موتور مجزا دارد و دارای قدرت قابل توجهی است. اما بزرگی و سنگین بودن آن، کمی از شتابش کاسته که برای چنین ماشینی دور از انتظار نیست.

Ford F-150 Lightning 4WD Extended Range
Ford F-150 Lightning 4WD Extended Range

Polestar 2

کمپانی وولو با سدان الکتریک خود که کمی بیش از 51 هزار دلار قیمت دارد، به عنوان رقیب مستقیم تسلا وارد بازار شده است. این ماشین بسیار زیبا، دارای ویژگی‌های مختلفی از جمله فضا، قدرت بالا و همچنین سبک کلاسیک طراحی داخلی آن است، با این حال رنج پایین و باتری ضعیف‌تر باعث شده تا در رده‌ی پایین‌تری از تسلا قرار بگیرد.

Polestar 2
Polestar 2

Rimac Nevara Time Attack

آخرین گزینه‌ی لیست امروزمان را به یک سوپرکار اختصاص داده‌ایم تا بهترین‌های 2023 در رده‌های متنوع را به شما معرفی کرده‌ باشیم. این ماشین توانسته رکوردهای مختلف در پیست‌های متنوع را بشکند و در فستیوال سریع‌ترین ماشین الکتریک 2023 که توسط مرسدس برگزار شده، مقام اول را به دست بیاورد. سرعت  Rimac به 411 کیلومتر در ساعت می‌رسد و در کم‌تر از 1.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ثانیه می‌رسد!

Rimac Nevara Time Attack
Rimac Nevara Time Attack

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *