تبلت هیبریدی  Envy x2 شبیه به مدل‌های Surface Pro اس اما با یک تفاوت اساسی‌ داخل این سیستم Snapdragon 835 با چیپست ۱۰ نانومتری  به کار رفته و طول عمر باتری آن بعد از هر بار شارژ تا ۲۰ ساعت دوام خواهد داشت. به طور ظاهری HP با تغییری در شکل تبلت‌های ویندوزی اقدام به جداسازی کیبورد کرده، و در ادامه تمام ورودی‌های کیبورد را حذف کرده به این ترتیب استفاده‌ای جز تایپ کردن برای کاربران باقی نذاشته است. به طور کلی این یک تصمیم ریسکی است که پیشتر سامسونگ در Galaxy Book انجام داده بود و به نسبت موفقیت آمیز هم بوده است.

بین NovaGo ultrabook ایسوس با یک Snapdragon 835 و Envy x2 ، مطمئنن Envy x2 به مراتب طراحی زیباتری دارد. کوین فراست، سخنگوی مدیر عامل و مدیرکل سیستم‌های شخصی، درباره مشخصات سخت‌افزاری Envy x2 گفته در داخل آن یک رم ۴ گیگابایتی، ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و همچنین یک Qualcomm Snapdragon 2.2GHz به کار رفته است.

مشخصات داخلی:

صفحه نمایش: ۱۲٫۳-inch WUXGA به علاوه پنل (۱۹۲۰x1200)
CPU: Qualcomm Snapdragon 835 سیستم‌عامل ویندوز تبلت
حافظه: ۸ گیگابایتی LPDDR4
ذخیره‌سازی: تا ۲۵۶ گیگابایت
اتصالات: مودم Snapdragon X16 LTE
سیستم‌عامل: ویندوز ۱۰

صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی HP، قدرت پخش فول‌ اچ‌دی را دارد و صفحه کیبورد جداشدنی آن شبیه مدل‌های Surface مایکروسافت به یک لولای تاشوی اضافی مجهز شده. بخشی از پوشش روی بدنه که یک صفحه تاشوی نقره‌ای است به شما این امکان را می‌دهد تا تبلت را بدون هیچ مشکلی بر آن حایل کرده و ایستاده نگه دارید که زمان، کارایی و معایب آن را مشخص خواهد کرد.

Envy x2 دارای یک رابط USB-C در سمت چپ پایین بوده که برای شارژ و I/O استفاده می‌شود. تفاوت دیگر آن در شکاف سیم‌کارت در کنار سمت راست است که احتمالا برای مودم Qualcomm داخلی و سیم‌کارت تعبیه شده.

جدا از تمام مشخصات فنی و ظاهری آن، تنها به خاطر باتری می‌توان آن را خریداری نمود. تقریبا برجسته‌ترین نقطه قوت این تبلت در فروش، تکیه بر باتری آن است. بسته به مدل، فضای ذخیره‌سازی می‌تواند بین ۴ و ۸ گیگابایت متغیر باشد. و همچنین ادعا شده که باتری آن با نور ۱۵۰ نانومتری تا ۲۲ ساعت دوام خواهد داشت. گرچه از نظر ما این رقم به مراتب کمتر از روشنایی ۲۵۰-۲۶۰ است که برای کار در محیط معمولی در نظر می‌گیریم. البته تا زمان تست دقیق نمی‌توان در مورد آن نظر قطعی داد.

هر دو تبلت  HP Envy x2 و Asus NovaGo از ویندوز ۱۰ پشتیبانی می‌کنند و این بدان معنی‌ست که کاربران تنها محدود به استفاده از برنامه‌های Windows Store هستند. شما می‌توانید با یک بروزرسانی رایگان سیستم‌عامل‌تان را به ویندوز ۱۰ Pro ارتقا دهید. هرچند که باعث یک مورد کوچک می‌شود یعنی تراشه‌های Snapdragon Qualcomm برنامه‌های مرسوم، غیر سیستم‌عامل پیش فرض را از طریق شبیه‌سازی نرم افزاری اجرا می‌کند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *