Razer همیشه لپ‌تاپ‌های قدرتمندی را برای بازی‌های کامپیوتری می‌سازد، اما Razer Blade 18 یک تافته جدا بافته است و به راحتی می‌تواند، جایگزینی برای یک PC باشد. این دستگاه نه تنها از یک پردازنده مرکزی بسیار قوی بهره می‌برد، بلکه کارت گرافیک GeForce RTX 4060 برایش در نظر گرفته شده که تمامی بازی‌ها را به راحتی برایتان با بهترین کیفیت اجرا خواهد کرد.

معرفی از Razer Blade 18

سری لپتاپ Razer Blade جزو محصولات رده بالای ریزر محسوب می‌شود که در هر بروزرسانی، با سخت افزار و امکانات تازه همراه می‌شود. جدیدترین محصول این شرکت Razer Blade 16 است که در واقع جانشین همین مدل از نسل قبل است.

ریزر در بیانیه‌ مطبوعاتی خود اشاره کرد برند Razer Blade در سال 2023 از نمایشگر بزرگ‌تر و پیشرفته‌ای بهره می‌برد. نسبت تصویر در این نسخه به 16:10 می‌رسد و در کنار آن جدیدترین پردازنده و GPU نسل فعلی این لپ تاپ را به یکی از بهترین‌های بازار تبدیل می‌کند.

اگر قصد خرید لپ تاپ دارید، حتما قبل از خرید نگاهی به این لپ تاپ های جدید ریزر بیاندازید. از نظر طراحی، ریزر بلید 16 همچنان از زبان طراحی همیشگی این سری با بدنه باریک و سبک بهره می‌برد. علاوه بر این نسخه، ریزر لپ تاپ ریزر Blade 18 را نیز به کاربران معرفی کرد. هر دو مدل به پردازنده نسل سیزده Core i9 HX اینتل، کارت گرافیک RTX 40 با حداکثر توان حرارتی 175 وات و حافظه قابل ارتقا DDR5 – 5600 MHz مجهز خواهند بود.

ریزر برای خنک کردن چنین قطعاتی از سیستم خنک کننده محفظه بخار مخصوص خود استفاده کرده تا در تمام مدت کار با این لپ تاپ، کاربر با مشکل داغ شدن بیش از حد پردازنده و GPU مواجه نشود.

لپ تاپ گیمینگ Razer Blade 16 در بخش نمایشگر نیز پیشرفت‌های زیادی با خود به همراه دارد. سازنده برای این مدل از نمایشگر 16 اینچی با پنل Mini-LED استفاده کرده که با HDR سازگار هم سازگار است. حداکثر شدت روشنایی 1000 نیت، زمان پاسخگویی 3 میلی ثانیه و نرخ بروزرسانی 240 هرتز از جمله مشخصات مهم این بخش به حساب می‌آید.

قوی‌ترین لپ تاپ ریزر

این نمایشگر می‌تواند در دو حالت Creator و Gamer تنظیم شود. در حالت اول، وضوح تصویر UHD Plus با نرخ بروزرسانی 120 هرتز فعال می‌شود. در حالی که حالت Gamer نرخ بروزرسانی را به 240 هرتز افزایش می‌دهد و رزولوشن روی FHD Plus تنظیم می‌شود.

لپ تاپ ریزر بلید 18 نیز به عنوان مدل بزرگ‌تر این سری به حساب می‌آید. طبق ادعای سازنده، این مدل قوی‌ترین لپ تاپ ریزر تاکنون است. دستگاهی که گفته می‌شود تمرکز اصلی آن روی گیمرهای هاردکور و تولید کنندگان محتوای حرفه‌ای خواهد بود.

نمایشگر 18 اینچی این لپ تاپ از نرخ بروزرسانی 240 هرتز و رزولوشن QHD Plus پشتیبانی می‌کند. دقت رنگ بی‌نظیر، دقت تصویر واضح و حرکات نرم تصاویر باعث می‌شود تا در زمان بازی یا هر فعالیت دیگری بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارید.

گذشته از مشخصات فنی، آنچه از تصویر لپ‌تاپ‌های جدید سری Blade برمی‌آید، شباهت ظاهری بسیار زیاد آن‌ها با سایر لپ‌تاپ‌های Razer است. لپ‌تاپ‌های جدید از بدنه‌ی آلومینیومی ماشین‌کاری‌شده به‌رنگ مشکی، کیبورد RGB و اسپیکرهای استریو در دو طرف کیبورد بهره خواهند برد. از سوی دیگر، طراحان ریزر با انتخاب نسبت تصویر 16:10، ضخامت حاشیه‌های اطراف نمایشگر، به‌ویژه لبه‌‌ی پایین را بسیار کاهش داده‌اند.

در شرایطی‌که تمامی مدل‌های لپ‌تاپ 18 اینچی ریزر از نمایشگر IPS با وضوح 1600×2560 پیکسل (+QHD) بهره می‌برند؛ مدل 16 اینچی، در دو نسخه‌ی خود از نمایشگر شگفت‌انگیزی با فناوری Mini-LED بهره می‌برد که 1000 ناحیه‌ی نوردهی با حداکثر روشنایی 1000 نیتی دارد و به کاربر امکان سوئیچ‌کردن بین دو حالت 2400×3840 پیکسل با نرخ نوسازی 120 هرتز یا 1200×1920 پیکسل با نرخ سریع 240 هرتز را می‌دهد.

قیمت لپ تاپ 16 اینچی ریزر از 2700 دلار آغاز می‌شود؛ در سوی دیگر، لپ‌تاپ 18 اینچی نیز با قیمت پایه‌ی 2900 دلار به‌فروش خواهد رسید. این یعنی این مدل، از تمامی محصولات ریزر که تا به حال به بازار عرضه شده، گران‌تر است و دلیل آن نیز همین قطعاتی هستند که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *