ظرف چند ماه گذشته، Chuwi سر و صدایی با محصولاتش به پا کرد و اخیرا هم LapBook Air خود که را به وضوح از MacBook Air اپل کپی برداری کرده است، عرضه نموده است. البته احتمالا شما هرگز این نام تجاری را نشنیده باشید، این شرکت تولیدکننده لپ‌تاپ، تبلت و دستگاه‌های دیگر الکترونیک که طرف قرارداد با مایکروسافت و اینتل است الکترونیکی است و محصولات خود را  بیشتر در آسیا و با واسطه فروشگاه‌های خاص به فروش می‌رساند.
در حالیکه پیش از این ۵لپ‌تاپ پرفروش ۲۰سال گذشته معرفی شده بود، این‌بار لپ‌تاپی تازه و ارزان را به‌شما معرفی می‌کنیم.

مهم‌ترین مزیت آن، قیمت پایین به نسبت ویژگی‌هایش است. نگاهی به ساختار فنی LapBook 12.3 می‌اندازیم؛

مشخصات:

  • نمایشگر: صفحه نمایش مات ۱۲٫۳ اینچی با رزولوشن ۲۷۳۶ در ۱۸۲۴ پیکسل
  • پردازشگر: اینتل Celeron N3450 چهار هسته ۱٫۱ گیگاهرتزی
  • کارت گرافیک: Intel HD Graphics 500
  • رم: ۶GB DDR3
  • حافظه: ۶۴ گیگابایت داخلی با قابلیت ارتقا از طریق microSD یا M.2
  • اتصال: ۸۰۲٫۱۱b/g/n/ac  Bluetooth 4.0
  • وبکم ۳ مگاپیکسل
  • پورت: USB 3.0 x 1، USB 2.0 x 1، microSD slot، mini HDMI port، ۳٫۵mm headphone jack
  • باتری: ۷٫۶V / 8000mAh
  • سیستم عامل: Windows 10
  • سایز و وزن: ۳٫۰۵ در ۸٫۷۴ در ۰٫۶۹ اینچ با وزن ۱۱٫۷۷ پوند

از نظر طراحی ساختار آن عالی بنظر می‌رسد. البته ساختار فلزی بدنه شبیه به MacBookهای اپل است و در قسمت بالای آن نام تجاری Chuwi به صورت برجسته حک شده. اگرچه این لپ‌تاپ کوچک است اما بدنه آن از یک آلیاژ آلومینیوم منیزیم ساخته شده که از نظر ساختاری بهترین کیفیت را داراست و همچنین دارای دو پورت USB، یک دریچه microSD، جک هدفون ۳٫۵ میلی متری و پورت برق است. شبیه امکاناتی که بخشی از آن در تبلت NuVision Solo 10 Draw هم دیده شده، اما  احتمالا چیزی که این لپ‌تاپ را متفاومت می‌کند افزودن شکاف M.2 است.

نمایشگر ۲K لپتاپ Chuwi LapBook

وقتی صحبت از نمایشگر شود، Chuwi با نمایشگر  ۲K Retina و وضوح تصویر ۲۷۳۶ در ۱۸۲۴ توجه همه را جلب می‌کند. البته این کمی گیج‌کننده به نظر می‌رسد زیرا “Retina” اسم تجاری‌ ایست که شرکت اپل روی نمایشگرهای خود گذاشته است.

صفحه‌ی مات IPS بهتر از آنست که فکرش را می‌کنید. می‌توانید یک متن کامل و واضح را در ۱۲٫۳ اینچ مطالعه کنید.

صفحه کلید، پد لمسی و صدا

صفحه کلید لپتاپ Chuwi LapBook

صفحه کلید در این لپ‌تاپ بزرگ نیست اما توانسته راحتی خود را حفظ کند. دکمه‌های آن کوچک هستند و شاید در حین تایپ اشتباها دستتان به دکمه دیگر بگیرد اما این مشکل در تمام لپ‌تاپ‌هایی که با این ابعاد ساخته می‌شوند وجود دارد. برای همین هم مایکروسافت به صورت رسمی از همه‌ی تولید‌کنندگان می‌خواهد که تمام لپ‌تاپ‌های ویندوزیشان را با «تاچ‌ پدهای دقیق» به کاربران عرضه کنند. اتفاقی که اما در واقع در کیبورد این لپ‌تاپ رعایت و تلاش شده با تمام استاندارهای لازم دستگاه‌های رده بالا ارائه شود .

حتی اگر بگوییم صفحه کلید عالی و بی‌نقص است اما پد لمسی آن واقعا یک مشکل اساسی محسوب می‌شود. اندازه و بافت آن واقعا خوب است اما به خاطر شکل جای‌گیری و نوع طراحی هر بار مجبورید دست از آن بردارید. یکی از مهم‌ترین کاربرد پد لمسی در لپ‌تاپ‌های کوچک است و این مشکل می‌تواند برای Chuwi ایرادی بزرگ محسوب شود.

 عملکرد و عمر باتری

عملکرد فنی لپتاپ Chuwi LapBook

در دفترچه لپ‌تاپ مجموعه‌ی کامل مشخصات این دستگاه از جمله  پردازنده‌ی Intel N3450 Apollo Lake، ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه درج شده است. گرچه این قوی‌ترین نمونه‌ی بازار نیست اما برای کارهای روزمره، مثل نوشتن مقاله و استفاده از مرورگر مناسب است.

در استفاده‌ی عادی عمر باتری بین ۵ تا ۶  ساعت با نور متوسط است اما با تغییر در برخی تنظیمات می‌توان کمی عمر آن را بیشتر کرد.

تلاش برای اعلام زمان مناسب عمر باتری و بهترین شرایط استفاده از آن به‌نظر می‌رسد اقدامی برای نزدیک‌ شدن به قابلیت‌های جدید مایکروسافت در توسعه تراشه‌های مک‌بوک‌ها و تغییر در عمر باتری این دستگاه‌ها است.

ارزش خرید

اگر Chuwi LapBook 12.3 را با سایر دستگاه‌های دیگر موجود در بازار مقایسه کنید متوجه خواهید شد که این لپ‌تاپ با این قیمت، یکی از بهترین گزینه‌های بازار محسوب می‌شود. و برای پدلمسی هم، اگر دستگاه را برای کار روی میز می‌گذارید، استفاده از موس به‌طور کلی مشکل شما را رفع خواهد کرد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *