«فایننشال تایمز» امروز در گزارشی آورده است که اولین دیوایس پوشیدنی آمازون عینکی مجهز به دستیار صوتی الکسا خواهد بود. این گزارش می‌افزاید، گجت یاد شده از نظر ظاهری فرقی با عینک‌های معمول ندارد و ضمناً از تکنولوژی القای استخوانی به منظور تولید صدا بهره می‌گیرد تا کاربر برای شنیدن صحبت‌های الکسا نیازی به هدفون یا اسپیکرهای متداول نداشته باشد.

TheVerge در گزارش خود آورده، ضمناً در عینک مذکور خبری از دوربین و نمایشگر نخواهد بود و این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که «بابک پرویز»، ابداع کننده اصلی عینک گوگل، از ۲۰۱۴ به استخدام آمازون درآمده و روی پروژه‌ی نخستین گجت پوشیدنی این کمپانی نیز کار کرده است.

فایننشال تایمز گزارش خود را این‌گونه ادامه می‌دهد که جدای از خط تولید اسپیکرهای اکو که همواره در حال بهبود و توسعه هستند، آمازون طراحی و ساخت دوربینِ‌ امنیتی هوشمندی ویژه منازل را نیز در دستور کار خود دارد. این دوربین که احتمالاً نام «اِکو لوک» (Echo Look) را یدک می‌کشد، بر اساس شایعات و اطلاعاتی که تا به حال به بیرون درز یافته‌اند محصولی قابل توجه به نظر می‌رسد.

گفتنی است اسپیکر «اِکو شو» هم اکنون به شما اجازه می‌دهد تا به صورت زنده تصویر دوربین‌های امنیتی تولیدی برخی از دیگر برندها را مشاهده کنید، و حال شنیده‌ها حاکی از آن است که این ویژگی به صورت پیش‌فرض برای دوربین امنیتی خود آمازون نیز در نظر گرفته شده است.

بر طبق اظهارات منابع فایننشال تایمز، یک یا هر دوی محصولاتی که از آنها سخن گفتیم درسال جاری رونمایی و به بازار عرضه خواهند شد. در عین حال خود اسپیکر «اِکو» نیز از سال ۲۰۱۴ تا به امروز به روزرسانی را شاهد نبوده و اخیراً نیز ارائه‌ی آن در فروشگاه آمازون متوقف گشته است؛ بر طبق این مجموعه شواهد می‌توان حدس زد که مدلی جایگزین برای اسپیکر مذکور هم در راه است و احتمالاً به زودی به عموم معرفی خواهد شد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *