مانگاها یا همان کمیک‌بوک‌های ژاپنی، این روزها به واسطه پخش انیمه‌ها در سطح جهانی طرفداران بسیار بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده‌اند و ترجمه انگلیسی آن‌ها در سایت‌های مختلفی به صورت رایگان در دسترس عموم قرار گرفته است. اما اگر می‌خواهید مانگاها را در سایت‌های قانونی با رعایت حق کپی‌رایت بخوانید، پیشنهاد ما به شما این ۵ سایت و اپلیکیشن برتر در این حوزه است.

Shonen Jump

شونن جامپ را برترین مجله مانگا تا به امروز می‌دانند. جایی که ناروتو، وان ویپ، هانتر اکس هانتر و بسیاری از عناوین مهم دنیای مانگا از آن آمده و سپس به انیمه‌ها راه پیدا کردند. البته این مجله تنها مانگاهای مربوط به خودش را منتشر می‌کند. البته این مانگاها غیر از مجموعه‌ای عظیم که از گذشته منتشر شده‌اند، شامل حدود۲۰ مانگا در هفته می‌شود. نسخه رایگان سایت و اپلیکیشن به شدت محدود خواهد بود ، اما به ازای پرداخت ۱٫۹۹ دلار در ماه، به مانگاهای هفتگی و تمامی آرشیو شونن جامپ دسترسی خواهید داشت. نکته بسیار مهم اینکه نسخه انگلیسی این مانگاها در همان روز انتشار نسخه ژاپنی، به روی سایت و اپلیکیشن می‌آیند.

ComicWalker

اگر نمی‌خواهید هیچ پولی پرداخت کنید، می‌توانید از ComicWalker استفاده کنید که کاملا رایگان است. این سایت متعلق به انتشارات بزرگ Kadokawa است که البته تمام عناوینش را در این سایت قرار نداده، اما تعداد بسیار زیادی کمیک خوب در آن است که همگی به صورت کامل رایگان هستند.

BookWalker

به غیر از شونن جامپ، تقریبا تمامی انتشارات‌ ژاپنی که مانگا به چاپ می‌رسانند، در این سرویس کارهای خود را ارائه می‌کنند. البته امکانات و شیوه‌ی دریافت در BookWalker واقعا عالی است، اما چون ماهیت فروش دارد و شما در آن هیچ سرویسی تهیه نکرده و برای هر مانگا مبلغی پرداخت می‌کنید، بسیار گران‌تر از سرویس‌های دیگر خواهد بود. مخصوصا اینکه از یک برنامه‌ی خاص برای نمایش مانگا استفاده می‌کند که از ComiXology برای کمیک نیز بهتر است.

MangaZone

MangaZone یک گزینه رایگان بسیار خوب است که بیش از 15 هزار مانگا در خود داشته که در ژانرهای مختلف ارائه شده‌اند و توسط اپلیکیشن‌ اندروید به آن‌ها دسترسی خواهید داشت. چندین مانگای معروف به همراه بسیاری مانگاهای کم‌تر دیده شده در این برنامه وجود دارد که به راحتی در دسته‌بندی‌های مختلف قابل دسترسی هستند. اپلیکیشن موبایلی MangaZone طراحی بسیار خوبی داشته و برای خواندن مانگا نیز بهینه شده است و تنها ایراد اساسی به آن این بوده که برنامه‌ای برای iOS ندارد و کاربران آیفون یا آیپد از آن محرومند.  

Manga4Life

اگر به دنبال یک سایت عالی برای خواندن آنلاین برترین مانگاها بر بستر مرورگر می‌گردید، کم‌تر سایتی را مثل Manga4Life پیدا خواهید کرد. این سایت تمامی مانگاهای به روز را با تاخیر یکی دو روزه ارائه کرده و مجموعه‌ای بسیار بزرگ از کمیک‌های مختلف از عناوین بزرگ تا کارهای تک جلدی در آن‌ پیدا می‌شود. به طور کلی Manga4Life از هر نظر کامل است و هر چیزی که بخواهید را در خود دارد. نرم‌افزار مرور مانگا در این برنامه نیز به خوبی پیاده شده اما کمی نسبت به نسخه‌های مشابه کند است، با این حال به راحتی می‌توانید، مانگای مورد نظر خود را پیدا کنید و بین چپترها و صفحات آن بگردید.

Crunchyroll

مهم‌ترین سرویس ارائه انیمه که آن را نتفلیکس انیمه می‌دانند، یک بخش مجزا برای مانگا هم دارد. بخش زیادی از مانگاها به صورت منظم همگام با انتشار بر روی Crunchyroll نیز منتشر می‌شوند، اما مشکل از آنجا آغاز می‌شود که سرویس کلی Crunchyroll یکپارچه است و شما نمی‌توانید تنها بخش مانگای آن را خریداری کنید. به همین سبب باید اکانت ماهانه ۶٫۹۵ دلاری آن را تهیه کنید تا به مجموعه‌ای بسیار بزرگ از مانگا و انیمه دسترسی داشته باشید، مانگاها را به صورت هفتگی همگام با انتشار دریافت کنید، انیمه‌ها را در لحظه با کیفیت‌های مختلف ببینید و بسیاری امکانات دیگر که Crunchyroll را به محبوب‌ترین سایت برای علاقه‌مندان به انیمه و مانگا بدل کرده است.

ComiXology و ComiXology Unlimited

اگر به کمیک بوک علاقه داشته باشید، مسلما با این سایت و اپلیکیشن معروف آشنایی دارید. خبر خوب اینکه اگر اکانت این سایت را تهیه کنید، در آن می‌توانید عناوین بسیار خوب مانگا را نیز دنبال کنید. البته همچون همه‌ی سایت‌های قانونی دیگر، این سایت تمام عناوین را ندارد اما هزاران مانگای عالی در کنار مجموعه‌ای عظیم از کمیک را با هزینه‌ی ۶ دلاری در ماه، در اختیارتان خواهد گذاشت.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *