شبکه‌های اجتماعی بخش زیادی از زندگی روزمره ما را به خود اختصاص می‌دهد. حال ممکن است در حد واتساپ و گفتگوی نوشتاری باشد و یا اپلیکیشن‌های مختلف همچون اینستاگرام، تلگرام یا تیک تاک. در هر کدام از این شبکه‌ها چیزی تکرار می‌شود و مورد استفاده بیشتری قرار می‌گیرد که به اصطلاح می‌گوییم ترند شده است. در این متن می‌خواهیم مهم‌ترین ترندها اینستاگرام را در سال ۲۰۲۲ بازگو کنیم تا با آنها بیشتر آشنا شوید.

ترند 2022 اینستاگرام به چه معناست و چه کاربردی دارد؟

واژه ترند به عنوان کلمه‌ای پرکاربرد، بسیار در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شود.حال در اینستاگرام هر نوع محتوایی را که بیشتر ببینیم و میان افراد تکرار شود، می‌گوییم که آن محتوا ترند شده است. این طور می‌توان گفت که در چند سال اخیر فعالیت کاربران اینستاگرام بیشتر شده و در این حین، ترندهای مختلفی به وجود آمده و شکل گرفته است. در صورتی که موضوعی در اینستاگرام ترند شود و بتوانیم از آن در راستای هدف پیج خود استفاده کنیم، برای ما مزیت محسوب می‌شود.

مهم‌ترین‌ ترندهای اینستاگرام در 2022

همان طور که یک محتوای به خصوص و فعالیت خاصی در اینستاگرام ترند می‌شود، ما هم می‌توانیم در زمینه‌های مختلف فعالیت کرده و به هنر یا کسب و کار خود معنا دادیم تا دیده شود. چند مورد از ترندها را در اینجا نام می‌بریم:

  • چالش موسیقی و رقص: اولین ترند اینستاگرام در سال ۲۰۲۲ را می‌توانیم چالش‌های رقص بدانیم. شاید بتوان گفت این ترند از تیک تاک به اینستاگرام هم سرایت کرد. در واقع تاثیر گذاشت و تا حدی جذابیت داشت که بیشترین ویدیوها و چالش‌های امسال مربوط به رقص و موسیقی می‌شود. اینستاگرام با ویژگی reels و در اختیار گذاشتن این امکان برای کاربران، باعث شده است که افراد بیشتری تولید محتوا کرده و بازدیدکنندگان بیشتری هم پیدا کند.
  • اینفلوئنسرها: اگر چرخی در اینستاگرام بزنید، ممکن است با اینفلوئنسرهای مختلفی آشنا شوید و آنها را دنبال کنید. این کاربران معمولا افراد تاثیرگذاری هستند که هر روز در ساعات مختلفی انواع تبلیغات از کار خودشان و محتویات پیج‌های دیگر را با شما به اشتراک می‌گذارند. شاید این شغل به نوعی جایگزین کار بازاریابی و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی باشد.
  • راهنمای کامل تبلیغات در اینستاگرام برای بازدهی حداکثری!

  • خرید محصول: سال‌هاست که خرید اینترنتی جا افتاده است. اما هر روز راه‌های بهتر و آسان‌تری برای این کار ایجاد می‌شود. یکی از راحت‌ترین خریدهای اینترنتی از طریق اینستاگرام است. شما می‌توانید مدتی پیج مورد نظر خود و محصولاتش را زیر نظر داشته باشید و هر گاه دلتان خواست سفارش خود را برای محصول مورد پسند خود ثبت کنید و در آدرس خود تحویل بگیرید. به همین دلیل این موضوع تبدیل به ترند شده است.
  • ساخت ویدیوهای IGTV : ویدیوهای IGTV معمولا پربیننده‌تر از ویدیوهای معمولی یا اپیزودی است. چرا که می‌توان ویدیو را با زمان طولانی‌تری با موضوع مورد نظر تماشا کرد. مدتی است که یک فید مخصوص در اینستاگرام برای ویدیوهای IGTV به وجود آمده که مورد استقبال قرار گرفته و ترند شده است.
  •  ویدیوی‌های Reels: مدتی است که اینستاگرام با تیک تاک به رقابت پرداخته‌اند. ساخت ویدیوی Reels باعث شده تا توجه کاربران را بیشتر به خود معطوف کند. به دلیل محبوبیت این ویدیوها و تاثیرگذاری بالای آن امسال چنین ویدیوهایی ترند شده‌اند.
  • استوری لینک مورد نظر: در گذشته برای لینک کردن پست‌ها در استوری اینستاگرام محدودیت وجود داشت و فقط پیج‌هایی که بیشتر از ده هزار فالوور داشتند می‌توانستند از این قابلیت استفاده کنند.اما از اواخر سال ۲۰۲۱ این محدودیت برداشته شده و شما نیز می‌توانید با هر تعداد فالووری که دارید پست خود را استوری کنید. به همین دلیل لینک کردن در استوری‌ها نیز یکی از ترندهای 2022 اینستاگرام شناخته شده است.
  • کپشن نویسی جذاب برای جلب توجه کاربران اینستاگرام

علاوه بر این شما می‌توانید با فعالیت‌های مختلفی همچون پرسیدن سوال و یا اجرای لایو در اینستاگرام به ترند شدن برخی از موضوعات کمک کرده و پیج خود را بیشتر به کاربران دیگر بشناسانید. برگزاری جلسات هنری، خانوادگی و دوستانه در دوران کرونا باب شد و گاهی افراد با برگزاری لایو به طور همزمان با یکدیگر کسب و کار خود را گسترش می‌دهند. در سال ۲۰۲۲ پیج‌هایی مانند خیریه‌ها نیز ترند شدند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *