شرکت متا در یک سال گذشته، امکانات مختلفی را برای شبکه‌ی اجتماعی محبوب خود، اینستاگرام عرضه کرده است. یکی از این قابلیت‌ها ویدیوهای 30 ثانیه‌ای به نام ریلز بوده که به شدت مورد توجه قرار گرفته شده و با توجه به خواسته‌ی اینستاگرام برای رقابت با تیک تاک، بیشتر دیده می‌شود و تولیدکنندگان محتوا نیز، تعداد زیادتری از آن‌ها را می‌سازند.

اما امکان بسیار خوبی که به تازگی برای این کار عرضه شده، کار را برای ساخت ریلزهای ساده راحت‌تر می‌کند. شما در به روز رسانی جدید اینستاگرام، می‌توانید استوری‌ها و هایلایت‌هایی که قبلا گذاشته‌اید را به ریلز تبدیل کنی. البته این قابلیت هنوز به صورت رسمی برای همه‌ی اکانت‌ها ارائه نشده و تنها تعدادی کاربر خاص آن‌ را دارند، اما عجله نکنید، به زودی همه به آن دسترسی خواهند داشت.

این امکان از بسیاری جهات برای تولیدکنندگان محتوا مهم خواهد بود که اصلی‌ترینش، تغییر و استفاده دوباره از محتوایی است که قبلا ساخته‌اند. برای مثال شما می‌توانید هایلایت‌های قدیمی که ساخته‌اید را به ریلز تغییر دهید و در این راه، تغییراتی در نحوه‌ی ارائه آن‌ها نیز اعمال کرده و کلیپ مورن نظر را ادیت کنید یا یک موسیقی جدید رویش بگذارید.

استفاده از مزیت‌های ریلز برای ادیت ویدیوهای قدیمی، نعمتی بزرگ برای تولید کنندگان محتوا خواهد بود. برای مثال، شما می‌توانید برای استفاده از موسیقی جدید روی ویدیوهای قدیمی خود، از قابلیت سینک خودکار ویرایشگر ریلز استفاده کنید.

آموزش تبدیل هایلایت‌های اینستاگرام به ریلز

ابتدا باید استوری هایلایتی که مد نظر دارید را باز کنید و سپس روی سه نقطه که کنار آن نمایش داده می‌شود، بزنید. در این‌جا اگر گزینه‌ی Convert to Reel را دیدید، روی آن بزنید در غیر این صورت باید منتظر بمانید تا این گزینه برای شما هم فعال شود.

می‌توانید موسیقی مورد نظر خود را از جستجو، موسیقی پیشنهادی یا حافظه موبایل خود انتخاب کنید و اگر نیاز بود از قابلیت سینک خودکار استفاده نمایید. از امکانات مختلف ویرایشگر ریلز استفاده کرده و گزینه‌های مختلفی که می‌خواهید را روی ویدیو خود اعمال کنید. امکان کم یا زیاد کردن مدت زمان ویدیو، اضافه کردن کلیپ جدید به استوری هایلایت، پاک کردن بخش‌هایی که نمی‌خواهید و … در این بخش وجود دارد.

بعد از زدن روی Done در بخش بعدی می‌توانید نوشته، گیف و خیلی چیزهای دیگر به ویدیو خود استفاده کنید و تغییرات پایانی را روی آن اعمال نمایید.

همانطور که گفتیم، اینستاگرام سرمایه گذاری ویژه‌ای روی ویدیوهای ریلز انجام داده و مسلما این کار را برای رقابت با تیک تاک می‌کند تا بازار را به این رقیب قدرتمند نبازد. اگر شما هم به تولید محتوا بر روی اینستاگرام می‌پردازید، حتما از این گزینه استفاده کنید چون اینستاگرام، ویدیوهای ریلز را برای کاربران بیشتری نمایش می‌دهد و به این ترتیب ویدیوی شما نیز بیشتر از حد معمول دیده می‌شود. بسته به مقدار کاربران و عملکرد شما، این عدد گاهی به سه برابر یا بیشتر نیز می‌رسد.

ویرایشگر ریلز از خیلی لحاظ کامل است و شما می‌توانید ویدیوهای خام خود را در همانجا ادیت کنید اما ساخت ویدیوهای جذاب با برنامه‌های کامل‌تر و اجرای ایده‌های نو، به بهتر دیده شدن شما کمک شایانی خواهد کرد.

Join the Conversation

1 Comment

  1. Audio unavailable
    میزنه وقتی ریلز رو‌کانورت میکنم . درصورتیکه در ابتدا موزیک پخش میشه و میشنوم

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *