اگر از طرفداران بخش آموزش پرشین‌تولز هستید، حتماً بخش‌های قبلی مجموعه مقالات فاکتورهای مهم سئو  را خوانده‌اید! در این مقاله هم قصد داریم به بررسی ادامه این مباحث بپردازیم!

با معیارهای جدید رتبه بندی سایت ها در سال ۲۰۱۹، گوگل هم رتبه و سئوی وب سایت‌هایی که محتوای سئو شده و کاربرپسند را تولید می‌کنند، در جایگاه بالاتری قرار می دهد. همچنین می توان از گوگل ترافیک هدفمند گرفت تا مخاطبان هدف وارد سایت شوند و با تامین نیازشان به سایت اعتماد بیشتری کنند.  محتوای تخصصی و جذاب، مخاطبان خود را به راحتی جذب می کند. این محتوا می تواند در دل خود تبلیغات کسب و کار شما را جای دهد و کاربرانی را که از تبلیغات بیزارند، باز هم به خواندن محتوای سایت علاقمند سازد. در این بین مخاطب شما علاوه بر اطلاعات، خدماتی را که می خواهد نیز دریافت می کند. شما در ضمن محتوای وبلاگ، با استفاده از Ad Words یا PPC فضایی برای تبلیغات ایجاد می کنید و با هزینه مالی و زمانی کمتر از ابزارهای تبلیغاتی دیگر، خدمات و محصول خود را معرفی کرده، مشتریان هدف را جذب می کنید و درآمد کسب می کنید.

نگهداری محتوای وبسایت هزینه بر نیست و ریسک سرمایه گذاری برای تبلیغات در بازاریابی محتوا وجود ندارد. تولید محتوا در بین ابزارهای تبلیغاتی، آسانترین و بهینه ترین راه برای فروش محصولات و خدمات است. متن های طولانی تبلیغاتی این روزها خواننده ندارند؛ بنابراین با تولید محتوای جذاب و کوتاه نیاز مشتری را شناسایی و به سرعت برطرف می کنید. مردم قبل از خرید هر چیزی ابتدا به سایتها مراجعه می کنند و اگر محتوای شما مفید و موثر باشد، می‌توانید مشاور آنها و حتی فروشنده محصول مورد نظر آنها باشید. پس این محتواست که شما را به مشتریان معرفی می کند و واسطه فروش در کسب و کار شماست.

محتوای تخصصی و جذاب در سایت شما نشان می دهد، شما در حوزه مربوطه دارای اطلاعات و تخصص هستید و حرفی برای گفتن دارید؛ این امر موجب می شود کاربر، شما را به عنوان مرجع معتبر پاسخ به سوالات و ابهامات خود بداند و مرتب به شما مراجعه کند. فراموش نکنید که تمام برندهای معروف از بازاریابی محتوا برای کسب و کار خود استفاده می کنند. در نهایت می توان گفت محتوا نقش بسیار موثری در بازاریابی و تجارت آنلاین دارد. بازاریابی محتوا تنها شکل موفق و باقیمانده تجارت مدرن در این عصر محسوب می شود. بنابراین باید به محتوای تولیدی سایت ها و استراتژی آن اهمیت داد. در این راستا بهتر است تولید محتوای سایت و فضای مجازی را به متخصصین دیجیتال مارکتینگ سپرد تا از بهینه بودن مطالب سایت و پیشرفت کسب و کار اطمینان پیدا کرد. سئو محتوا از اولین و اصولی ترین مباحث سئو می باشد که هر مدیر سایت می بایست دارای اطلاعات کافی نسبت به آن باشد. منظور از سئو محتوا، انتخاب عنوان مناسب و نوشتن بهینه مطالب سایت است، به گونه ای که بیشترین رتبه را بتوان در موتورهای جستجو کسب کند.

بازاریابی محتوا تکنیک تولید محتوای ارزشمند و پر طرفدار و اشتراک گذاری آن در اینترنت است و هدف آن جذب حداکثری ترافیک از سوی کاربران به سمت سایت می باشد. این عمل به وسیله ابزارهای مختلفی که اینترنت به ما داده است می تواند انجام شود. تولید محتوا بسیار با سئو نیز در ارتباط است به گونه‌ای که بسیاری از افراد و متخصصین، سئو را معادل تولید محتوا می دانند. محتوا و جستجو با یکدیگر گره خورده اند، به نحوی که اگر تمام تکنیک های سئو را رعایت کرده باشید، اما سایت شما دارای محتوای به در به خوری نباشد، شانس زیادی برای نمایش در صفحات جستجوی گوگل نخواهید داشت. گوگل تنها به سایت هایی اهمیت می دهد که دارای محتوای ارزشمند باشند.  بازاریابی محتوا و به طبع تولید محتوا از راه های بسیاری قابل انجام است. شما با توجه به سلیقه شخصی خود و شناخت کاربران، از هر روشی که استفاده می کنید، خروجی آن می بایست دارای سه ویژگی باشد.

جذاب بودن، سرگرم کننده بودن و کاربردی بودن سه ویژگی اصلی و مهم هر محتوایی است. در صورتی که محتوای سایت مرتبط با عنوان آن نباشد و یا در صورت مرتبط بودن بسیار سطحی و به درد نخور باشد، موتورهای جستجو رتبه ای برای آن قائل نمی شوند. بازاریابی محتوا یکی از اصلی ترین تفاوت ها در بین برند های مختلف است. توجه داشته باشید برای اینکه بتوانید از طریق موتورهای جستجو ترافیک جذب کنید قبل از نوشتن باید کلید واژه خود را انتخاب نمایید. با این کار می توانید بر روی کلمات و عباراتی که مردم بیشتر از آنها برا جستجو استفاده می کنند درون متن خود مانور دهید تا از این طریق بتوانید روی آن کلید واژه رتبه قابل قبولی را از موتورهای جستجو کسب کنید .

یک کلید واژه ابزاری برای جستجوی می باشد که به شما کمک می کند تا در نتایج جستجو به راحتی برای کاربران دیده شوید. و به هدف اصلی خود که می خواهید برسید. همچنین کلید واژه است که محتوای شما را برای گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری می شناساند.  این مهم است که در ذهن داشته باشید که جذب ترافیک موتورجستجو تنها هدف شما باشد. ولی باید کاربران اینترنتی را نیز در نظر داشته باشید . در واقع باید در تولید محتوا بر اساس سئو دقت داشته باشید که هر دو طرف موتور جستجو و مشتریان را را راضی نگه دارید تا وب سایت شما از نظر هر دو به عنوان یک منبع اطلاعاتی خوب در نظر گرفته شود. و کاربران بتوانند دوباره به وب سایت شما جهت بازدید برگردند و به دنبال اطلاعات و محتوای تازه بگردنند که در بحث بروز رسانی وب سایت بهش اشاره شده است. بنابراین نباید محتوایی تولید کنیم که بی ارزش باشد و کاربر را از وب سایت دور کند. توجه داشته باشید که گوگل الگوریتم هایی دارد که اگر با محتوای بی ارزشی روبه رو شود برای سایت جریمه در نظر می گیرد . و این کار به ضرر وب سایت ما می باشد.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *