اگر از طرفداران بخش آموزش پرشین‌تولز هستید، حتماً بخش‌های قبلی مجموعه مقالات فاکتورهای مهم سئو در سال ۲۰۱۹ را خوانده‌اید! در این مقاله هم قصد داریم به بررسی ادامه این مباحث بپردازیم!

در گذشته، تولیدکنندگان محتوا جستجوی کلمات کلیدی را تنها برای یافتن کلماتی با حجم جستجوی بالا انجام می دادند. آنها محتوا را پر از کلماتی که یافته بودند میکردند تا الگوریتم های موتور جستجو را فریب دهند و رتبه های بالای جستجو را به دست آورند. اما امروزه این موضوع دیگر کمک کننده نیست، زیرا جستجوی کلمات کلیدی پیچیده تر شده است!  این روزها شما باید با معیارهای بیشتری کار کنید، هم باید الگوریتم Google RankBrain را در نظر بگیرید و هم SERP واقعی را که می خواهید رتبه خوبی در آن داشته باشید.

کلمات کلیدی مرتبط با حجم جستجوی بالا و دشواری کم ، ترکیبی ایده آل سه عامل مهم جستجوی کلمات کلیدی هستند.  برای اینکه کلمات کلیدی خاصی پیدا کنید فقط به تعداد جستجو توجه نداشته باشید. اگر شما سایتتان ورودی زیادی داشته باشد به شما جایزه نمی دهند! پیدا کردن کلمات کلیدی پر مخاطب و پر ورودی مناسب سایت هایی است که قصد تبلیغات دارند، اما اگر شما سایتی دارید که در زمینه فروش یخچال های صنعتی فعالیت دارد، دیگر نیازی نیست سایتتان را برای کلمه کلیدی خرید گوشی موبایل سئو کنید تا ورودی بگیرید، زیرا کسانی که قصد خرید گوشی موبایل را دارند قطعاَ یخچال صنعتی نمی خواهند!  قانون سه گانه کلمه کلیدی به شما می گوید بترتیب بدنبال کلماتی با جستجو مرتبط، حجم جستجو بالا و دشواری کم باشید، البته این سه در کنار هم ممکن است کمی سخت باشد اما نگران نباشید با کمی وقت صرف کردن می توانید آن ها را پیدا کنید.

بازدیدکنندگانی که شما را از طریق کلمات کلیدی طولانی پیدا می‌کنند با محتوای شما بیشتر ارتباط برقرار می کنند و نرخ تبدیل شدن به مشتری آنها بالاتر است؛ چرا که جستجوی آنها  برای پیدا کردن نتایج مربوطه به اندازه کافی مشخص است. این گفته یعنی چی؟ شما همان مثالی که در بالا زدیم را در نظر بگیرید، سایت شما، فروش یخچال های صنعتی است. ما دو نوع از جستجو را در نظر میگیریم، یکی کسی که در گوگل عبارت “یخچال صنعتی” را جستجو کرده و کسی که عبارت “خرید یخچال صنعتی در تهران” را در گوگل وارد نموده. هر دو این افراد وارد سایت شما می شوند که مخصوص فروش یخچال صنعتی طراحی شده، ممکن است نفر اول برای اینکه با این محصول آشنا شود این عبارت را در گوگل جستجو کرده باشد، و با وارد شدن به سایت شما صفحه را سریع ببندد، اما نفر دوم دقیقاَ همان کسی است که شما بدنبالش بودید، اینجاست که شما با داشتن یک سایت خوب و قیمت مناسب می توانید این فرد را تبدیل به مشتری نمایید! روزانه افراد زیادی عبارت اول را جستجو می کنند اما مشتریان شما نیستند، اما افراد کمی هم عبارت دوم را جستجو می کنند و مشتریان شما هستند! این تصمیم با شماست که زمانتان را صرف کدام کنید! خزنده های موتور های جستجو با استفاده از لینک هایی که در سایت ها ساخته می شود می توانند به سایر وب سایت های موجود در اینترنت وارد شوند و آن ها را هم بررسی و ایندکس نمایند. بهمین دلیل است که موتورهای جستجو مانند گوگل بسیار زیاد بر لینک سازی حساس هستند و برایشان مهم است. موتورهای جستجو با استفاده از لینک ها می توانند به سایت های مختلف وارد شوند و از این لینک ها بعنوان تایید استفاده می کنند.

این گفته ما یعنی چی؟! زمانی که شما از یک مطلبی یا یک محصولی خوشتان می آید چه کاری انجام میدهید؟ قطعاً آن محصول یا مطبی را به دوستان و آشنایانتان هم پیشنهاد می کنید. خب در دنیای اینترنت این کار چگونه انجام می شود. فرض کنید من در سایتم مطلبی را از سایت دیگری کپی کرده ام. برای اینکه به کاربرانم بگویم که این سایت خوب است لینک این سایت را در مطلب قرار می دهم تا کاربران از آن استفاده کنند، وقتی خزنده گوگل به این لینک در سایت من میرسد، وارد آن سایت می شود و میفهمد که احتمالاً آن سایت، مطلب خوبی را قرار داده که من مشتاق شده ام به آن لینک بدهم. لینک های خارجی ساخته شده برای سایت شما می تواند دامین آتوریتی سایتتان را بالا ببرد و باعث شود که سایت شما نزد موتورهای جستجو اعتبار پیدا کند.

لینک سازی داخلی یکی از مهم ترین فاکتور های سئو محسوب می شود. شما با استفاده از لینک سازی داخلی می توانید چند چیز مهم را به خزنده های گوگل نشان دهید از جمله:

  • نمایش تمام صفحات سایت: با توجه به اینکه خزنده‌های گوگل یا هر موتور جستجو دیگری، زمانی که به لینکی می رسند، وارد آن لینک می شوند و صفحه جدید را هم بررسی می کنند، شما می توانید تمام صفحات خودتان را به موتور های جستجو نمایش دهید. بطور مثال ما در این مقاله به صفحات مختلف لینک داده ایم و زمانی که عنکبوت گوگل به این لینک ها میرسد وارد آن لینک می شود و صفحه هایی که ما لینک داده ایم را هم بررسی می کند.
  • فهماندن موضوع به ربات ها: زمانی که شما از مقاله هایتان به مطالب مختلف لینک می دهید و این لینک را در پاراگرافی قرار می دهید که در موردش توضیح داده اید، ربات های گوگل می توانند متوجه شوند که موضوع شما در مورد چه چیزی است و آن موضوع را راحت تر درک کنند.
  • استفاده از کلمه کلیدی: وقتی ما لینک داخلی می سازیم برای یک صفحه و از کلمه کلیدی آن صفحه بصورت انکر تکست برای لینک دهی استفاده می کنیم، در حقیقت به ربات های گوگل می‌فهمانیم که کلمه کلیدی صفحه مقصد چه چیزی است و این کار باعث بالا آمدن آن صفحه در نتایج جستجو می شود.

در مقاله بعدی به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *