نوکیا 8.3 5G جدیدترین گوشی کمپانی نوکیا است که ادعا دارد امکانات آن در حد یک پرچمدار بوده، اما با قیمتی متوسط به بازار عرضه می‌شود. در واقع نوکیا 8.3، قصد دارد تا در رقابت با گوشی‌هایی همچون Pixel 5 یا شیائومی Mi 10T Pro وارد شود.

نگاه کلی به نوکیا 8.3

این گوشی را نهایتا می‌توان یک گوشی میان رده‌ی بسیار خوب قلمداد کرد که امکانات آن دقیقا همان چیزهایی است که باید باشد. اما بازار میان‌رده‌های این چنینی آنقدر شلوغ است که وقتی به دیگر رقبا نگاه می‌کنید، در این قیمت گوشی‌هایی با امکانات بیشتر نیز می‌بینید، مثل رقبایی که در بالا گفتیم.

نکات مثبت:

  • استفاده از اندروید One
  • کیفیت ساخت عالی
  • باتری خوب
  • بهره گیری از نسل پنجم اینترنت همراه

نکات منفی:

  • از نظر امکانات سخت افزاری از دیگر رقبا عقب می‌افتد
  • دوربین آن در حد متوسط است

اطلاعات کلیدی:

  • قیمت: 575 / 636 دلار
  • اندروید One
  • 64 گیگبایت حافظه داخلی و 6 گیگابایت رم / 128 گیگبایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت رم
  • اندازه: 171.9×78.6×9
  • نمایشگر IPS LCD81 اینچی با رزولوشن 2400×1080
  • پردازنده Qualcomm Snapdragon 765G
  • دوربین پشتی: 64 مگاپیکسل چهار گانه
  • دوربین جلو: 24 مگاپیکسل

نوکیا 8.3 گوشی ویژه‌ای نیست

همانطور که از اطلاعات گوشی پیداست، گوشی چیز ویژه‌ای ندارد. در آن خبری از امکانات نسل آینده نیست و موارد خاصی همچون فریم ریت بالا یا چیزهایی از این قبیل نمی‌بینید. بدنه‌ی این محصول اگر چه پلاستیکی است، اما استراتژی کلی نوکیا، یعنی ساخت گوشی مستحکم را دنبال می‌کند. پشت درخشان و ظاهر کلی‌اش نیز، بیشتر از این که شبیه پرچم‌داری همچون Galaxy S20 Ultra باشد، شبیه یک گوشی میان رده مثل Galaxy S20 FE است.

اما خیلی از محصولات بهتر از نوکیا 8.3، مقاومت این محصول را ندارند و بدون شک این گوشی از سقوط‌های کوتاه و اتفاقاتی از این قبیل در امان است. همچنین مقاومت آن در برابر گرد و غبار و آب نیز مطلوب بوده و می‌توان روی آن به خوبی حساب کرد.

این گوشی در دو مدل عرضه شده که یکی دارای 64 گیگابایت حافظه داخلی و 6 گیگ رم است و دیگری دارای 128 گیگ حافظه داخلی و 8 گیگ رم. ورودی شارژر USB-C در آن مورد استفاده قرار گرفته و همچنین جک هدفون 3.5 میلی‌متری دارد که برای بعضی‌ها گزینه‌ای مطلوب به حساب می‌آید.

نمایشگر عالی اما خالی از امکانات مهم

این گوشی نمایشگری عالی دارد که با فریم ریت 60 هرتز عملکردی بسیار خوب از خود به جای می‌گذارد، اما خب نباید انتظار 90 هرتز یا 120 هرتز یا بالاتر را از مانیتور آن داشته باشید و به همین دلیل یکی از ویژگی‌هایی که پرچمدارهای جدید به شدت به آن می‌نازند، در نوکیا 8.3 خالی است. با این حال رنگ شفاف، کیفیت عالی و همچنین عملکرد خیلی خوب در زیر نور آفتاب، از ویژگی‌های نمایشگر نوکیا 8.3 محسوب می‌شود.

بهترین نرم‌افزار در کنار گوشی Pixels

اگر طرفدار اندورید خام هستید، نوکیا 8.3 یکی از بهترین گزینه‌های بازار برای شما خواهد بود. چون جدید‌ترین نسخه از اندروید را به شکل خام و با سرعت عالی در اختیارتان می‌گذارد. در واقع این گزینه به جز در Pixel و موتورولا One در گوشی دیگری وجود ندارد.

عملکرد بدون خدشه

همه‌ی این‌ها را گفتیم، نباید فراموش کنید که عملکرد نوکیا 8.3 با پردازنده Snapdragon 765G بسیار مطلوب بوده و شما به هیچ وجه خدشه‌ای در این عملکرد پیدا نمی‌کنید. کار کردن با این گوشی بسیار لذت بخش بوده و بازی‌های همچون CoD Mobile یا PUBG به خوبی روی آن اجرا می‌شوند. البته در این بین به هیچ وجه نباید تکنولوژی 5G را نیز فراموش کنید که در این گوشی در دسترس شما خواهد بود!

دوربین خوب، نه عالی

با توجه به عملکردی که دیگر رقبا در این بازه‌ی قیمتی از خود نشان داده‌اند، دوربین 4 گانه 64 مگاپیکسلی نوکیا 8.3 که از دوربین‌های 12 مگاپیکسل اولترا واید، MP، ماکرا و 2 مگاپیکسلی عمق وضوع تشکیل شده، عملکردی مطلوب اما نه ایده‌آل از خود نشان داده است. البته با انجام تنظیمات دستی یا استفاده از برنامه‌های عکاسی، می‌توانید عکس‌های بسیار بهتری از تنظیمات خودکار برنامه عکاسی گوشی بگیرید.

در آخر

گوشی نوکیا 8.3 دارای یک باتری 4500 میلی آمپر است که از قابلیت شارژ سریع 18 واتی بهره می‌برد. خوشبختانه در این مورد نوکیا به خوبی کار کرده و گوشی عملکردی مطلوب در زمینه باتری از خود نشان می‌دهد. اما هنوز این سوال پا برجا می‌ماند که آیا باید این گوشی را بخرید؟ حقیقت این است که هر دو گوشی Xiaomi Mi 10T و Pixel 5 با امکانات بسیار بهتری و در همین رنج قیمتی ارائه شده‌اند. البته بدنه آن‌ها به این خوبی نیست و شیائومی نیز از اندروید خام استفاده نمی‌کند. اما اگر این دو مهم خیلی برای شما اهمیتی ندارد، مسلما خرید نوکیا 8.3 را بهتان پیشنهاد نمی‌کنیم.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *