اکثر کانال‌های یوتیوب به این خاطر فعالیت می‌کنند که بتوانند کاربران بیشتری جذب کرده، ویدیوهایشان بازدیدهای بیشتری بگیرند و در نهایت پول بهتری به دست بیاورند. نکته این جاست که شما هر چقدر هم که خوب کار کنید، باید نحوه‌ی ارائه ویدیوها و نکات مختلف در این زمینه را بدانید. یوتیوب دومین جستجوگر بزرگ اینترنت است و رعایت این نکات باعث می‌شود شما بخشی از ۲۲ میلیارد بازدید ماهانه را به خود اختصاص دهید.

ما در دو پست، سعی داریم نکاتی را به شما آموزش دهیم که در ارائه ویدیوهای خود رعایت کنید تا در نهایت به نتیجه بهتری برسید.

بهبود عملکرد خود در جستجوگر یوتیوب

مثل الگوریتمی که در نهایت به نتایج جستجوی گوگل می‌انجامد، یوتیوب نیز الگوریتم خاص به خودش را دارد تا بتوانید نزدیک‌ترین جواب‌ها به جستجوی کاربران را ارائه کند. اما این گونه الگوریتم‌ها را باید به آدم کوری تشبیه کرد که قصد دارد بر اساس تعریف‌ها از ویدیوها، آن‌ها را دسته بندی کند. خوشبختانه فاکتورهای زیادی هستند که شما می‌توانید با رعایت آن‌ها، در این نتایج بهتر دیده شوید.

  1. استفاده از تیترهایی معنادار که از کلمه‌های کلیدی درآن استفاده شده است

این جاست که مطالعات شما در مورد کلمه‌های کلیدی به کمک شما می‌آید. در واقع شما باید تیتری بنویسید که در عین جذاب بودن، معنای واقعی ویدیو شما رانیز در بر بیگرد و توامان کلمه‌های کلیدی را به نحوی در آن جا سازی کنید که الگوریتم‌های جستجو، ویدیوی شما را به به درستی در جتسجوهای مرتبط به نمایش در بیاورند. برای این که به کلمات کلیدی سئوی مناسب برسید، بهتر است از ابزارهایی همچون Google Keyword Planner استفاده کنید.

برای این که کلمات کلیدی محبوب در یوتیوب را ببینید، می‌توانید جستجوی کلمات کلیدی خود رابر روی یوتیوب قرار دهید.

  1. توضیحات ویدیوی شما نیز معنادار و مملو از کلمات کلیدی باید باشد

توضیحات ویدیو از اهمیت بالایی برخوردارند زیرا شما در این بخش که جای بیشتری برای نوشتن دارد، بهتر ویدیوی خود را به موتور جستجو معرفی می‌کنید. از طرفی با نوشتن یک توضیح خوب و موجز، می‌توانید به سرعت کاربری که به دنبال ویدیویی مثل ویدیوی شماست را به سمت خود جذب کنید. ایجاد تعادل بین کوتاه بودن توضیحات ویدیو، استفاده از کلمات کلیدی و همچنین بیان چیزی که باید گفته شود کار آسانی نیست، اما به بهتر دیده شدن ویدیوهای شما کمک شایانی می‌کند.

  1. استفاده از تگ‌ها

تگ‌ها در یوتیوب به جستجوگر این امکان را می‌دهد تا پالایش بهتری در میان ویدیوها داشته باشد و در نهایت ویدیوی مرتبط را در نتایج به نمایش بگذارد. شما با استفاده از تگ‌های مناسب و ترکیب آن با توضیحات خوبی که برای ویدیو نوشته‌اید، شانس موفقیت بهتری خواهید داشت. فراموش نکنید که کلمات کلیدی را از طریق مطالعه در این باره به دست بیاورید، برای این کار تاکید می‌کنیم که بهتر است از ابزارهایی همچون Google Keyword Planner استفاده کنید.

  1. بهینه سازی تصاویر بند انگشتی (Thumbnail)

تامبنیل‌ها یا همان تصاویر بند انگشتی، تصاویری هستند که در جستجو از ویدیوی شما به نمایش گذاشته می‌شود. به جای استفاده از تصویر پیش فرض که از ویدیوی شما استخراج می‌شود، شمامی‌توانید با اضافه کردن یک عکس با کیفیت به این منظور، بازخورد ویدیوی خود را در هر جایی اعم از نتایج جستجو یا ویدیوهای پیشنهادی بهتر کنید. استفاده از کلمات مهم یا اشارات مختلف نیز این روزها عملکرد مثبت خود را اثبات کرده‌اند.

  1. استفاده از متن و زیرنویس

استفاده از متن و زیرنویس در ویدیو باعث می‌شود تا شما بتوانید بینندگان بین‌المللی برای ویدیو خود دست و پا کنید. حتی این مهم در بهتر شدن نتایج جستجو نیز کمک شایانی می‌کند و در مجموع به بزرگ‌تر شدن جامعه‌ی کاربران شما منجر خواهد شد.

بهبود بازدیدها از طریق محتوای ویدیو

محتوای ویدیو بدون شک تاثیر زیادی در بهبود بازدیدهای شما خواهد داشت. در نهایت کاربران به دنبال یک محتوای خوب هستند و وقتی بازدیدهای شما افزایش داشته و کاربران ویدیوهای شما را کامل ببینند، الگوریتم‌های یوتیوب نیز به شما پاداش داده و شما را در جستجوها در رتبه‌های بهتری قرار می‌دهند.

  • محتوایی تولید کنید که آموزنده یا سرگرم کننده یا هر دو باشد

ویدیوی شما باید برای بیننده با ارزش باشد. این ارزش ممکن است از بابت آموزش چیزی به دست بیاید یا این که باعث سرگرم شدنشان شود. اما اگر بتوانید هر دوی این موارد را یک جا به دست بیاورید، موفق‌ترین حالت ممکن را خواهید داشت.

وقایعی که اتفاق می‌افتند یا موضوعات داغی که مورد بحث قرار می‌گیرند، یکی از چیزهایی هستند که شما با درست کردن ویدیو حول محور آن‌ها می‌توانید میانبر زده و بازدیدهای خوبی برای خود جذب کنید. برای مثال وقتی اتفاقی خاص در دنیای فیلم‌ها اتفاق می‌افتد، ساخت ویدیو برای آن می‌تواند برای کاربران بسیار جذاب باشد.

  • استفاده از یوتیوبرهای مهمان

این مهم تقریبا در تمامی پلت‌فرم‌های شبکه‌های اجتماعی می‌تواند مفید باشد.  به این ترتیب شما با دعوت از مهمانی که خود روی یوتیوب کار می‌کند، می‌توانید کاربران آن اکانت را نیز با خود همراه کنید. البته تبادل ویدیو و کارهای این چنینی نیز می‌تواند در درجات بعدی برایتان مفید باشد.

Join the Conversation

2 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *