اگر از همراهان همیشگی پرشین تولز هستید، حتماً مقاله قبلی در مورد روش‌های جذب فالوور واقعی را خوانده‌اید! در این مقاله هم قصد داریم به بررسی ادامه این بحث بپردازیم تا بتوانید با استفاده از این سیستم، مشتریان کسب‌وکار خود را بیشتر کنید و درآمد بالاتری داشته باشید.

چطور دیده شویم؟

برای دیده شدن پست ها و تبلیغات تان نیاز به جذب فالوور و بیننده دارید. حتما در این میان شایعه های بسیاری در خصوص خرید فالوور و … به گوشتان خورده است.. آیا این فالوور ها به درد شما برای فروش می خورند؟

فالوورهایی که در سطح اینترنت به فروش می رسند، اغلب بصورت فیک و غیر واقعی هستند شاید شخصیتی که شما را فالو می کند یک پروفایل واقعی از یک شخص ایرانی باشد ولی اغلب این ها مشکل لایک کردن ، کامنت گذاشتن و در آخر خرید کردن دارند. مشکل آن ها این است که فقط ساخته شده اند و شخصی مدیریت این صفحه ها را انجام می‌دهد.

فالوور هدف کیست؟

فالووری هدف کسی است که علاقه مند به کسب و کار شما باشد، پیج شما را دنبال کند، نظر بدهد، لایک کند و اگر پستی برایش جذاب بود آن را برای دوستان خود بفرستد. پس وقتی این سبک از فالوور به درد می خورد نباید به سراغ خرید فالوورهای فیک و لایک و بازدید غیر واقعی بروید. حال سوال اینجاست که چطور بتوانیم فالوورهای واقعی پیدا کنیم؟

جذب فالوور واقعی چگونه صورت می پذیرد:

در بالا اشاره کردیم که برای متمایز شدن و تبدیل مخاطبین به فالوور باید پست های جذابی تولید کنیم. اما برای افزایش بازدید پیج مان توسط مخاطبان باید از روشهای تبلیغاتی در اینترنت و اینستاگرام استفاده کنیم. راه های تبلیغاتی مختلفی در اینترنت و اینستاگرام وجود دارد که ما سعی می کنیم در ادامه بهترین و موثر ترین راه های تبلیغات در اینستاگرام را معرفی کنیم.

استفاده از ترفند تبلیغات دو جانبه جذب فالوور اینستاگرام

شما می توانید پیج هایی که هم اندازه شما هستند و همچنین مخاطبان آنها نزدیک به مخاطبین هدف شما هستند را پیدا کنید و با ارسال درخواست تبلیغات دو جانبه شما آن پیج را تبلیغ کنید و آن پیج شما را. این یکی از روشهای تبلیغاتی موثر در اینستاگرام است که شما بدون هزینه می توانید فالوورهای دیگر پیج ها را به پیج خود بکشانید.

اما اینکه آن فالوورها پس از مراجعه به پیج شما حاضر شوند شما را نیز دنبال کنند به نحوه تبلیغ،میزان جذابیت ۱۲ پست آخر شما، میزان جذابیت بیوگرافی و توضیحات شما بر می گردد. پس روی این زمینه بسیار کار کنید.

پروموت اینستاگرام (تبلیغات اسپانسر اینستاگرام)

خود اینستاگرام این امکان را به پیج های بیزینسی می دهد که پست های خود را تبلیغ کنند. این روش در حال حاضر یکی از بهترین روشها برای فروش محصول و خدمات به شمار می آید. در این روش تبلیغاتی اینستاگرام، شما با پرداخت هزینه تبلیغاتی به دلار به صورت مستقیم به اینستاگرام پیج خود را برای کل فارسی زبانان تبلیغ می کنید.

تنها مشکلی که در حال حاضر این روش دارد این است که فیلترینگ مکانی اینستاگرام برای ایران به دلیل تحریم ها برداشته شده و مشتریان برای تبلیغ از طریق پروموت مجبور هستند که فیلتر را بر اساس زبان فارسی انتخاب کنند که ممکن است تبلیغ در کشورهای افغانستان و تاجیکستان و یا فارسی زبانان کشورهای دیگر نیز نمایش داده بشود.

اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام

در تعریف ساده اینفلوئنسر به کسی گفته می شود که فالوورهای زیادی دارد و روی آنها بسیار تاثیر گذار است که می تواند با تبلیغ یک برند یا محصول منجر شود فالوورهایش از آن محصول خرید به عمل آورند.

برای این موضوع همانند پیج های هدف باید عمل کنید. یعنی ببینید کدام اینفلوئنسر فالوورهایی دارد که می توانند مشتریان بالقوه شما را تشکیل دهند. هزینه تبلیغ هر اینفلوئنسر چقدر است؟ بسته به اینکه وی چقدر محبوب باشد و چه نوع کاربرانی را به عنوان دنبال کننده داشته باشد قیمت ها متفاوت است.  کار کردن با اینفلوئنسر ها و انتخاب صحیح آنها به مهارت و تجربه نیاز دارد.

پاپ آپ اینستاگرام

روش پاپ آپ اینستاگرام به این صورت است که پیج شما توسط کسانی که اپلیکیشن های فارسی زبان نصب کرده اند به صورت اجباری در اینستاگرام باز می شود و فرد بعد از دیدن پیج احتمال دارد پیج را فالو کند یا نکند. مزیت این روش این است که ویوی بسیار بالایی برای پیج یا پستی که روی آن تبلیغ زده می شود ایجاد می کند و این ویو کاملا واقعی است و احتمال رفتن پست به اکسپلور را بسیار بالا می برد. همچنین فالوورهایی که از طریق این روش جذب می شوند کاملا واقعی هستند.

پوش نوتیفیکیشن برای جذب فالوور اینستاگرام

مثل روش پاپ آپ کاربرانی که اپلیکیشن های فارسی زبان را نصب کرده اند این امکان را به اپ ها داده اند که برای آنها اطلاعیه هایی ارسال کنند. حال اپلیکیشن ها برای درآمدزایی از این ترفند برای معرفی کسب و کارها به کاربران خود استفاده می کنند.

ارسال های پوش نوتیفیکیشن به صورت فیلتر نشده و گسترده انجام می شود و معمولا باید به تعداد زیاد انجام شود تا نتیجه گرفته شود. معمولا در این روش تبلیغاتی توصیه می شود که حداقل ۵ بار تبلیغ در فاصله های زمانی مشخص ارسال شود تا تکرار تبلیغ منجر به کلیک و پیگیری مخاطبان شود. مزیت پوش نوتیفیکیشن معرفی برند به میلیونها نفر با کمترین زمان و هزینه است(تقریبا برای هر نفر ۱.۵ تومان). اما در این روش با توجه به زمانی که تبلیغ می شود و نوع کسب و کاری که تبلیغش انجام می شود معمولا ۵ درصد کاربران آن را باز می کنند. یعنی اگر پوش نوتیفیکیشن برای ۱ میلیون نفر ارسال شود فقط ۵۰ هزار نفر آن را باز خواهند کرد. این روش بدرد کسب و کارهایی می خورد که مخاطب عام دارند و برای آن کسب و کار مهم نیست شخص بازدیدکننده در چه منطقه ای قرار دارد و چه ذهنیت و خصوصیاتی دارد.

تبلیغات در اپلیکیشن های موبایل

تبلیغات در اپلیکیشن های موبایل برای کلیه کسب و کارهایی که به دنبال تبلیغ هدفمند اینستاگرام هستند مناسب است. شما می توانید با تولید محتوای تبلیغاتی جذاب و یا ایجاد بنرهای تبلیغاتی مناسب، تبلیغات گسترده و هدفمندی را برای پیج اینستاگرام خود ایجاد کنید. شما در این روش تبلیغاتی می توانید مخاطبین خود را بر اساس شهر و ساعت و … انتخاب کنید و این یک مزیت بزرگ برای کسانی است که قصد دارند در اینستاگرام تبلیغاتی هدفمند انجام دهند.

آیا با انجام این تبلیغات در اکسپلور نمایش داده می شویم یا خیر؟

برای اینکه کسی بتواند پست شما را در اکسپلور اینستاگرام بیاورد نیاز دارد که به الگوریتم های و روند کاری اینستاگرام آشنایی کامل داشته باشید. نکاتی که باید در خصوص اکسپلور آمدن در نظر بگیرید این است که:

  • اکسپلورها بر اساس علاقه مندی ایجاد می شوند. پس اگر فردی به فوتبال علاقه دارد بیشتر برایش در اکسپلور رویدادهای فوتبالی نمایش داده می شود. پس نمی تواند توقع داشت برای چنین کسی پست ما که در زمینه ی علاقه مندی فرد نیست نمایش داده شود.
  • برای حضور در اکسپلور ایجاد پست مناسب، پستی که مخاطبین آن را زیاد اشتراک گذاری کنند و همچنین پیج های دیگه آن را استوری کنند و ویو و لایک مناسبی داشته باشد نیاز است.

پس با توجه به این نکات باید اصول متعددی را برای قرار گرفتن در اکسپلور در نظر بگیریم و بدانیم که پست ما اگر به اکسپلور بیاید برای چه کسانی به نمایش در خواهد آمد.

در چند مقاله سعی کردیم به بررسی کامل افزایش فالوورهای اینستاگرام بپردازیم. اگر سوالی دارید از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید!

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *