اگر مدیریت کسب‌وکاری را برعهده دارید که می‌خواهید با استفاده از بلاگ نویسی ارزشی برای کاربران ایجاد کنید و فروش خود را افزایش دهید، در مجموعه مقالات بلاگ نویسی و اهمیت آن برای کسب‌وکارها به بررسی آن می‌پردازیم. اگر بخش قبلی مقالات را نخوانده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا آن‌ها را بخوانید سپس به سراغ این مقاله بیایید.

روش دیگر این است که یک شرکت محصول جدید خود را در اختیار چند وبلاگ‌نویس برتر در همان زمینه می‌گذارد تا آن را مورد نقد و بررسی قرار دهند. البته روش‌های تبلیغات و درآمدزایی وبلاگی بسیار زیاد هستند و در این مقاله نمی‌خواهم به آنها بپردازم، ولی منظور کلی این است که خیلی از برندها اصلا با این روش‌ها آشنا نیستند که این اصلا خوب نیست.

مشکلات ایجاد شده توسط مخاطبان برای وبلاگ نویسی در ایران

مخاطبان و بازدیدکننده‌ها هم به عنوان افرادی که محتوا برای آنها تولید می‌شود و تبلیغات برای آنها به نمایش گذاشته می‌شود، نقش مهمی در به درآمد رساندن وبلاگ‌ها دارند. ولی باز هم متاسفانه در ایران مخاطبان وبلاگ‌ها مشکلات بزرگی سر راه وبلاگ‌ها قرار می‌دهند که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

یک) جدی نگرفتن وبلاگ‌ها

مشکل اصلی و اساسی این است که تعداد افرادی که مطالب وبلاگ‌ها را در ایران می‌خوانند و دنبال می‌کنند هنوز خیلی کم است. اکثر افراد فقط به خواندن تیترهای روزنامه‌ها بسنده می‌کنند و دیگر به دنبال مطالعه بیشتر در زمینه‌های مختلف نمی‌روند. آن تعدادی هم که کمی مطالعه را جدی می‌گیرند تصور می‌کنند که مطالعه فقط به معنی خواندن کتاب است.

نمی‌خواهم بگویم که روزنامه‌ها و مجلات و کتاب‌ها برای مطالعه مناسب نیستند، فقط می‌خواهم بگویم وبلاگ‌ها و محتوای دیجیتال هم می‌توانند به صورت جدی مورد مطالعه قرار بگیرند. هنوز خیلی از افراد مطالب نوشته شده در وبلاگ‌ها را هر چقدر هم که باارزش باشند دنبال نمی‌کنند. نتیجه این عدم استقبال به پیشرفت نکردن وبلاگ‌ها و کندتر شدن روند به درآمد رسیدن وبلاگ‌ها منتهی می‌شود.

دو) توقعات نادرست از وبلاگ‌ها

یکی دیگر از مشکلات این است که بازدیدکننده‌ها توقعات نادرست و نابه‌جایی از وبلاگ‌ها دارند که البته در این مورد تا حدودی می‌توان گفت خود وبلاگ‌ها هم بی‌تقصیر نیستند چون مخاطبان را بد عادت کرده‌اند. بسیاری از مخاطبان وبلاگ‌های ایرانی انتظار دارند که وبلاگ‌ها تمامی محتوای خود را به طور کاملا رایگان در اختیارشان قرار دهند. اگر یک وبلاگ مثلا آموزشی بخشی از محتوای آموزشی خود را به صورت غیررایگان در وبلاگ خود ارائه کند شدیدا مورد انتقاد قرار می‌گیرد، یا اگر یک مطلب اسپانسر شده در یک وبلاگ منتشر شود، بازدیدکننده‌ها اصلا خوششان نمی‌آید.

اگر مدیریت کسب‌وکاری را برعهده دارید که می‌خواهید با استفاده از بلاگ نویسی ارزشی برای کاربران ایجاد کنید و فروش خود را افزایش دهید، در مجموعه مقالات بلاگ نویسی و اهمیت آن برای کسب‌وکارها به بررسی آن می‌پردازیم. اگر بخش قبلی مقالات را نخوانده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً ابتدا آن‌ها را بخوانید سپس به سراغ این مقاله بیایید.

حتما می‌دانید که وبلاگ‌نویسی حرفه‌ای تا چه میزان می‌تواند در موفقیت بازاریابی و پیشرفت کسب‌وکار شما موثر باشد. وبلاگ نویسی یکی از استراتژی‌های مهم در بازاریابی محتوا (content marketing) محسوب می‌شود. استراتژی وبلاگ نویسی شما باید به‌گونه‌ای باشد که هر پستی که در بلاگ منتشر می‌کنید به موفقیت هرچه بیشتر کسب‌وکارتان منجر شود.

داشتن بلاگ در دنیای امروز کسب‌وکارها، یک ضرورت و ابزار مهم در دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود. بدون داشتن بلاگ نمی‌توانید سئوی خوبی داشته باشید و در صفحات جستجوی گوگل به اندازه کافی دیده شوید، محتوایی برای انتشار و تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی ندارید، نفوذی در میان لیدها و مشتریان خود نخواهید داشت و صفحات کمتری برای برقرار تماس و ایجاد تعامل با کاربران خود خواهید داشت.

چرا تقریبا با هر بازاریابی که درباره بلاگ نویسی حرف می‌زنیم، لیستی از بهانه‌های مختلف می‌آورند که نمی‌توانند بلاگ را به صورت مداوم ادامه دهند؟ چگونه می‌توان وبلاگ‌ نویسی را به درستی شروع کرد و به صورت مداوم ادامه داد؟

شاید به این دلیل است که وبلاگ نویسی برای کسب‌وکارها، کاری مشکل به نظر می‌رسد. به راستی، برای وبلاگ نویسی باید از کجا شروع کرد؟ در این بخش از مقالات وبلاگ نویسی و اهمیت آن، می‌خواهیم درباره شروع وبلاگ نویسی، راهنمای قدم به قدم وبلاگ نویسی و استراتژی درست آن برای کسب‌وکارها صحبت کنیم.

بلاگ کوتاه‌شده‌ی تحت‌الفظی عبارت وب‌لاگ است. این مفهوم از سال ۱۹۹۰ متولد شد و جایی بود که افراد در آن قصه‌ها و افکارشان را منتشر می‌کردن؛ یک نوع وبسایت شخصی. وبلاگ نویسی در کسب‌وکارها در واقع، استفاده از وبلاگ‌ نویسی به عنوان یک تکنیک و روش بازاریابی آنلاین است. مطالعات و تجربیات کسب‌وکارهای مختلف در طول سالیان گذشته نشان داده است که وبلاگ نویسی تاثیر چشمگیری در افزایش ترافیک وب‌سایت، افزایش لیدها (سرنخ‌ها) و افزایش آگاهی از برند دارد.

امروزه تمامی افراد و سازمان‌ها برای به اشتراک گذاشتن تحلیل‌ها، نقدها و مشاهداتشان از صنایعی که به صورت تخصصی در جهت رشد و پیشرفت در آن گام برمی‌دارند از بلاگ به عنوان یک کانال بازاریابی موثر‌ استفاده می‌کنند.

چگونه یک پست بلاگ بنویسیم؟

یک) مخاطبان خود را بشناسید!

پیش از آنکه نخستین پست بلاگ خود را بنویسید، باید شناخت روشنی نسبت به مخاطبان خود به‌دست آورید. مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ مایل به دانستن چه چیزهایی هستند؟ چه مطالبی برای آن‌ها رضایت‌بخش است؟ اینجاست که مشخص کردن پرسونای مخاطب یا پرسونای خریدار اهمیت خود را نشان می‌دهد. وقتی می‌خواهید موضوعی برای پست بلاگتان تعیین کنید،‌ پرسونای مخاطب خود را در نظر بگیرید. هر کسب‌وکار مخاطبان خاص خود را دارد که بعضاً در چند دسته تقسیم‌بندی می‌شوند؛ چرا که مخاطبان هر کسب‌وکار علایق و ویژگی‌های متفاوتی با یکدیگر دارند. برای تولید محتوای خوب، باید پرسونای مخاطب خود را بشناسید و برای هر دسته، پست‌های مناسب و شخصی‌سازی شده خلق کنید. در مقاله بعدی به بررسی ادامه این موضوع می‌پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *