قیمت اصلی NuVision Solo 10 Draw حدود ۲۴۹ دلار است و نسبت به امکاناتی که این تبلت ویندوزی به شما ارائه می‌دهد، به نظر قیمت مطلوبی می‌رسد. برای همین پیشنهاد می‌کنیم به این گجت ۱۰ اینچی نگاهی بیاندازید؛
مطمئنا قرار نیست این محصول را با Surface Pro مقایسه کنیم، اما با توجه به قیمت پایین این محصول، سخت‌افزار استفاده شده در آن معقول است و کاملا شما را برای دیدن فیلم، خواندن کتاب، گشت‌زنی در اینترنت و نوشتن با قلم نوری راضی نگه خواهد داشت. حالا لیستی از مشخصات فنی NuVision Solo 10 Draw را ببینید:

فهرست مشخصات فنی

طراحی ظاهری

با سه دهم اینچ ضخامت، این دستگاه فوق‌العاده زیبا و راحت به نظر می‌رسد. در رنگ‌های نقره‌ای، آبی و صورتی عرضه شده و حاشیه‌ای نرم دارد. در بالای دستگاه سه پورت قرار گرفته که شامل micro-USB برای شارژ و انتقال اطلاعات، micro-HDMI برای اتصال به مونیتور و تلویزیون و جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری. در سمت راست دستگاه هم کلید‌های صدا و خاموش روشن قرار گرفته و مثل بسیاری از تولیدات امروز، دو اسپیکر در پایین آن قرار دارد. در سمت چپ هم تنها درگاه موجود، درگاه micro-SD است. البته اگر علاقه‌ای به لپ‌تاپ دارید، بخشی از این امکانات در لپ‌تاپ کوچک و مقرون به صرفه Chuwi LapBook 12.3 هم پیش‌بینی شده است.

با این‌حال مونیتور ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ LCD این دستگاه ۱۰.۱ اینچ بزرگی دارد و از جمله ایراداتی که می‌شود به طراحی آن گرفت حاشیه‌های نسبتا زیاد دور همین نمایشگر است.

اما در عین حال کیفیت تصویر این مونیتور شما را شگفت‌زده می‌کند.در این مدل کماکان می‌توان از کیبوردهای بلوتوث استفاده کرد اما دوباره آن را با Surface اشتباه نگیرید. اینجا خبری از پین‌ها و نگهدارنده نیست و اگر می‌خواهید از این دستگاه به عنوان یک مینی‌لپتاپ استفاده کنید باید برای آن نگهدارنده‌ای جدا و یک کیبورد خوب تهیه کنید.

کیفیت صدا

متاسفانه کیفیت صدا در این تبلت چنگی به دل نمی‌زند. انتظارات ما از بخش‌های دیگر قدری بالا رفت و در موقع شنیدن صدا کمی توی ذوقمان خورد. مخصوصا در موقع پخش ویدیو که دستگاه را به صورت افقی می‌گیرد و اسپیکرهایی که تا آن‌ موقع زیر دستگاه بودند حالا سمت راست یا چپش قرار می‌گیرند. بلندی صدا در NuVision Solo 10 Draw زیاد نیست اما در نهایت کیفیت نسبتا قابل قبولی دارد.

قلم

قلم این دستگاه حساسیت معادل ۱.۲۰۴ سطح از فشار را دارد. چیزی حدود یک چهارم قلم همراه Surface.

قلم

این قلم از تکنولوژی N-Trig استفاده می‌کند که شبیه به تکنولوژی قلم‌های Surface محسوب می‌شود، پس باید برای آن باتری AAAA تهیه کنید اما دردسر خرید باطری با توجه به کیفیتی که آن ارائه می‌کند می‌ارزد. قلم این دستگاه کارایی بالایی دارد و در بخش‌های مختلف همچون مورد استفاده قرار می‌گیرد. مخصوصا که برنامه‌ای نیز در Office یا OneNote به صورت پیش‌فرض برای آن نصب شده است.

عمر باطری

با اینکه خود فروشگاه مایکروسافت عمری باطری این دستگاه را در هنگام پخش ویدیو، حدود ۶ ساعت در نظر گرفته، اما در تست‌های اولیه Neowin و در هنگام پخش ویدیو از نتفلیکس این دستگاه تا ۷ ساعت توانست به صورت مداوم ویدیو پخش کند که برای تبلتی در این سطح بسیار خوب محسوب می‌شود. از طرفی اما شارژ باطری با micro-USB کمی حوصله سر بر است.

جمع‌بندی

در این قیمت، دستگاه‌های ویندوزی ۱۰ اینچی پیدا نمی‌شود مخصوصا اینکه باندلی همراه با قلم نوری باشد و امکانات کاملی از سیستم‌عامل ویندوز همچون OneNote را در اختیارتان قرار دهد. به طور کلی و اگر از مسئله صدا بگذریم عملکرد دستگاه بسیار خوب است، مخصوصا اینکه با توجه به پردازشگر گرافیکی‌اش امکان اتصال به تلوزیون‌های HD به خوبی فراهم آمده است و اگر بخواهیم آن را با دستگاه‌های هم‌قیمتش مقایسه کنیم، باید نمره‌ی بسیار بالایی به NuVision Solo 10 Draw داد.

تبلت NuVision Solo 10 Draw

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *