اگر “برنامه امنیتی اندروید” را گوگل کنید، با ده‌ها برنامه‌های امنیتی و آنتی‌ویروس مختلف مواجه می‌شوید که انتخاب را برایتان سخت می‌کند. بسیاری از این برنامه‌ها کاربری پیچیده‌ای دارند و منابع دستگاه را برای انجام امور سخت به تقلا می‌اندازند. در این پست قصد داریم چند نمونه از برنامه‌های امنیتی (نه آنتی‌ویروس‌ها) که در عین سادگی و کارایی بالا منابع کم‌تری استفاده می‌کنند را به شما معرفی کنیم.

Applock

applock

این برنامه یکی از کارآمدترین ابزارهای امنیتی در اندروید محسوب می‌شود و به شما کمک می‌کند تا برنامه‌های مختلف را قفل کنید. در ابتدای کار از شما یک پین جدید می‌گیرد و به وسیله آن می‌توانید بر روی برنامه‌ها یا بخش‌های مختلف قفل بگذارید. Applock برای خانواده‌هایی که اعضای کم سن و سال دارند یا برای آن‌ها که دوست‌های کنجکاوی دارند به شدت به درد می‌خورد. این برنامه رایگان است و تبلیغاتش هم با پرداخت پول برداشته می‌شود.

DuckDuckGo Search and Stories

DuckDuckGo در واقع یک موتور جستجوگر است، اما چرا آن را جزو برنامه‌های امنیتی محسوب کرده‌ایم؟ چون به گواه سازندگانش، هیچ تاریخچه یا ردپایی از شما در هنگام جستجو باقی نمی‌ماند.

duckduckgo

به این ترتیب هیچ وقت نگران این نخواهید بود که جست‌وجوهای شما در اینترنت را کسی ببیند.

این برنامه هم رایگان است و تبلیغات کمش آزار دهنده نیست، در عوض بسیار خوب و سریع کار می‌کند. امکاناتی در مورد جمع‌آوری اخبار و از این دست قابلیت‌ها در آن گنجانده شده است اما بخشی که ذکر شد بیشتر مد نظر ماست.

GlassWire

این برنامه که کمی از دیگر اپ‌های معرفی شده جدید‌تر است، به شما کمک می‌کند تا میزان استفاده برنامه‌ها کانکشن‌های مختلف از اینترنت را رصد کنید. در واقع به این صورت می‌توانید برنامه‌هایی که اینترنت شما را بی‌رویه به یغما می‌برند پیدا کرده و آن‌ها را حذف کنید. دو مورد مهم است که GlassWire را برنامه‌ای مفید می‌کند.

glasswire

این برنامه در موقع استفاده بیش‌ از حد برنامه‌ای نام اپ را به شما معرفی می‌کند.

دیگر آنکه برنامه‌های مشکوکی که در پس‌زمینه گوشی شما در حال استفاده از اینترنت هستند پیدا می‌کند. این برنامه هم کاملا رایگان است و بدون تبلیغ کار می‌کند.

LastPass

برای امنیت بهتر، خوب است که یک برنامه مخصوص نگهداری پسورد بر روی دستگاه خود داشته باشید. در این بین LastPass را بیشتر پیشنهاد می‌کنیم، چون هم از نظر امنیت و هم از نظر کارایی و استفاده از منابع دستگاه عملکرد بهتری نسبت به رقبای خود داشته است.

lastpass

تقریبا هر چیزی از پسوردهای سایت‌ها تا پین‌های مختلف در این برنامه ذخیره می‌شود همه‌ی آن‌ها پشت یک پسورد اصلی که خود انتخاب می‌کنید پنهان است.

از مهم‌ترین مزیت‌های LastPass این است که تقریبا برای تمام پلت‌فرم‌ها عرضه شده و به واسطه آن می‌توانید رمزهای عبور خود را در هر دستگاهی همراه داشته باشید. این برنامه در نسخه رایگان اکثر امکانات مربوطه را دارد اما بعضی از قابلیت‌های مربوط به همگام‌سازی تنها در نسخه ویژه باز می‌شود که سالانه ۱۲ دلار قیمت دارد.

Resilio Sync

هر چقدر هم که همه چیز را رعایت کنید، اولین اصل امنیتی گرفتن نسخه پشتیبان از اطلاعات گوشی است. Resilio Sync به شما این امکان را می‌دهد که دستگاه شخصی خود را به یک حافظه ابری بدل کنید. اگر چه برنامه به شما امکان پشتیبان‌گیری بر روی Google Drive یا Dropbox را می‌دهد، اما این امکان را هم دارید تا با وصل شد به دستگاه خود چه از طریق ایترنت چه از طریق WiFi اطلاعات خود را بر روی دستگاه شخصی ذخیره کنی. امکانات برنامه کاملا رایگان است اما مطئنا می‌دانید که در صورت استفاده از Google Drive یا Dropbox، تنها تا میزان معینی فضای رایگان خواهید داشت.

 

resilio sync

 

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *