واقعیت مجازی به سرعت در حال پیشرفت است، اما هدست‌های حرفه‌ای و مخصوص بازی آن بسیار گران هستند و بدین‌ترتیب هنوز به‌صرفه‌ترین راه برای تجربه‌ی آن، استفاده از هدست‌های مخصوص تلفن‌های همراه است.

هدست‌های مطرح مثل HTC Vive و Oculus Rift در کنار یک سیستم قوی تجربه‌ای بی‌نظیر از بازی را ارائه می‌دهند اما مشکل اصلی استفاده از آن‌ها این است که نیاز به سیستم قوی و خرید این هدست‌های گران‌قیمت دارد. اما هدست‌های مخصوص گوشی قیمتی پایین‌تر داشته و برای مصارف متفاوت نظیر بازی و یا فیلم دیدن مناسبند.

مشکل‌ترین بخش در مورد خرید هدست، پیدا کردن نسخه‌ی مناسب آن برای گوشی‌های متفاوت است؛ بنابراین در این مطلب به معرفی بهترین هدست‌ها با قیمت‌های به‌صرفه می‌پردازیم.

Samsung Gear VR & Controller

این هدست را می‌توان پرچم‌دار عرصه‌ی هدست‌های واقعیت مجازی برای گوشی دانست. کیفیت این هدست بسیار بالا است و تنها هدست مخصوص گوشی است که از فیلم‌ها و بازی‌های Oculus هم پشتبیانی می‌کند. ضمنا یک دسته هم برای این هدست ساخته شده‌است که در بازی کردن بسیار کابردی است.

بدیهی است که این هدست تنها بر روی گوشی‌ سامسونگ کار می‌کند و بنابراین دارندگان گوشی آیفون بهتر است دنبال یک هدست دیگر بگردند. در صورتی که بودجه‌ی خرید این هدست را دارید، درنگ نکرده و تجربه‌ی دنیای واقعیت مجازی را شروع کنید. ضمنا اگر حاضرید پول بیشتری هم خرج کنید، بد نیست به Oculus Go هم فکر کنید که نیاز به دستگاه یا گوشی نداشته و به تنهایی کار می‌کند و البته قیمت بالاتری به نسبت Samsung Gear(حدود ۸۰ دلار بیشتر) دارد.

نهایتا باید اشاره شود که این هدست برای افراد عینکی هم مناسب است و برای استفاده از آن نیازی به درآوردن عینک نیست.

Google Daydream View & Remote

هدست گوگل برای ظاهر زیبا، وزن کم و استفاده‌ی آسان خود معروف است و تقریبا از همه‌ی گوشی‌ها پشتیبانی می‌کند؛ البته لازم به ذکر است که دارندگان گوشی‌های بسیار بزرگ ممکن است با اندکی مشکل مواجه شوند.

از نقاط قوت این هدست امکان استفاده از آن بدون نیاز به درآوردن عینک(مثل Samsung Gear) است. Daydream هم از آیفون پشتیبانی نمی‌کند و البته برای فیلم و بازی‌های Oculus هم مناسب نیست.

Google Daydream View & Remote

مشکل اصلی این هدست قیمت آن است چرا که دیگر شرکت‌ها هدست‌هایی با همین قابلیت‌ها ولی با قیمتی پایین‌تر تولید کرده‌اند و از نرم‌افزارهای Google Daydream هم پشتیبانی می‌کنند. در کل می‌توان گفت که این هدست برای گوشی‌های گوگل پیکسل توصیه می‌شود و دراصل برای گوشی خود گوگل بهترین کیفیت را ارائه می‌دهند.

D-Scope Pro Google Cardboard Kit

Google Cardboard در ابتدا از بزرگان عرصه‌ی واقعیت مجازی بود؛ اما با بزرگتر شدن گوشی‌ها کم کم اهمیت خود را از دست داد. این هدست برای گوشی‌های با سایز Galaxy S6 یا آیفون ۶(و کوچکتر) مناسب است و قیمت کمی هم دارد.

نسخه‌ی D-Scope چند دلار از دیگر Cardboardها ارزان‌تر است و کار با آن هم هیچ سختی‌ای ندارد. ضمنا از آن‌جایی که بیشتر برنامه‌ها در ابتدا برای کاردبرد ساخته شده‌بودند، از نظر پشتیبانی از اپلیکیشن‌های متفاوت هم نیازی به نگرانی نیست.

Destek V4 VR Headset

این هدست ارزان‌قیمت مدرن‌تر و قوی‌تر از Cardboard است و گوشی‌های بزرگ را هم در خود جا می‌دهد. ضمنا این هدست از راحتی خوبی هم برخوردار است و ظاهر زمخت آن را می‌توان با قیمت محصول توجیه کرد.

این هدست برای افراد علاقه‌مند به هدست نسبتا باکیفیت با قیمت مناسب توصیه می‌شود و حتی می‌تواند در زمینه‌هایی با Samsung Gear و Daydream هم رقابت کند.

Merge VR Goggles

این هدست را می‌توان موردی مناسب برای کودکان دانست. تمیز کردن آن آسان است و از نرمی و راحتی بسیار بالایی برخوردار است. البته Merge VR برای بزرگسالان هم قابل استفاده است و با بیشتر گوشی‌ها از جمله آیفون‌های امروزی هماهنگ است. از دیگر نقاط قوت آن دوام بالای آن است که در کنار هماهنگی با Merge Cube(ابزاری مجهز به بازی‌ها و ویدئوهای آموزش) آن را به هدستی بسیار مناسب برای کودکان تبدیل کرده‌است.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *